This is Mir. Anyway, happy reading ^^
You made me feel high
'Cause you had me so low, low, low
You only seemed tall
'Cause you stunted my grow-grow-growth
I only wanted you 'cause I couldn't have you
Now that I know
That wasn't love, that wasn't love, that was just hope
~~Sweater pemberian Zirah aku pakai sambil telingaku disumbat dengan earphones. Mp3 milikku dimainkan dalam poket sweater ni. Rambut panjangku ditiup angin pagi. Aku bersandar di dinding bangunan rumah anak yatim ni.
Mana dia ni?
Mataku meliar, cuba nak ingat semula kawasan sekitar rumah ni. Banyak yang dah berubah. Patutnya kat seberang ni ada padang besar. Tempat lepak aku dulu. Tempat kitorang budak-budak, main bola, main kejar-kejar. Tapi skang tempat tu dah jadi kawasan rumah teres pula. Bangunan rumah anak yatim ni dia kat atas bukit and padang tu kira kat bawah bukit ni. Tapi, skang dah hilang dah.
Bahuku ditepuk perlahan di belakangku. Kepalaku aku toleh dan wajah Nabila atau nama mesranya Bil, muncul dalam pandanganku. Dia mengenakan tshirt supreme putih dan jaket hitam serta seluar jeans biru gelap. Topi OBEY putih juga dipakainya. Nak tau something? Kat rumah ni, kitorang ada carta Top 10 muka hensem and Top 10 muka cantik. And Nabila tersenarai dalam Top 10 muka hensem. I find it kinda funny.
Beg sempang Filanya dibetulkan. Matanya mengerling ke arah aku. "Ready?"Aku mengangguk lalu membontoti Bil menuruni hilir bukit untuk ke pekan. Langkah kami korak perlahan, dan slow. Seolah-olah dia bagi aku masa nak tengok-tengok tempat ni. Mataku meliar memandang sekeliling. Banyak betul perubahan kat sini. Kami berdua berjalan sampailah ke jalan besar. Bil berhenti dan automatik, aku juga berhenti. Kepalanya mendongak memandang lampu merah untuk pedestrians. Mata hitamku meliar sekali lagi.
Pandangan aku jatuh pada sebuah kereta Viva putih yang tak jauh dari tempat kitorang berdiri. Aku terpandang bahagian tempat duduk belakang Viva tu dan ternampak something yang buatkan jantungku berdegup laju.
Dup!
Dup!
Dup!
An angel? Sebab features dia memang buatkan aku rasa diriku di awangan. Rambutnya yang panjang tu diikat menjadi lose-ponytail, mukanya yang putih dan flawless tu aku tatap lama. Dan oh, benda yang buatkan jantungku berdegup laju daripada tadi adalah anak matanya. Kelabu.
Aku menelan liur dengan payah. Nasib baik aku tak kenal dia. Kalau tak, maybe aku ulang balik benda tu semata-mata untuk dia. Tiba-tiba, lenganku digenggam lembut oleh Bil. Dia menelengkan kepalanya, memberi isyarat untuk melintas.
Tak lama kemudian, kami berdua berdiri di depan sebuah kedai gunting rambut. Bil menyuruh aku untuk duduk di kerusi yang tersedia kat situ, aku hanya menurut. Seorang lelaki keluar dan menyapa Bil. Mereka berdua borak-borak kejap then lelaki tu fokus pada aku. Ikatan rambutku dilepaskan. Rambutku disentuhnya.
YOU ARE READING
LoveSick (gxg) [√]
Horror[cover drawn by me] #4th story [ Part 1 of Bloody Love series ] Pernah tak korang rasa yang diri korang ni tak normal? Ok-ok, aku bagi contoh, korang tak gelak pada benda lawak, korang tak nangis pada benda sedih. Senang citer korang blank je. No em...