-April-

1K 60 2
                                    

Bylo něco po třetí hodině. Stála jsem před zrcadlem a hleděla na svůj odraz. Měla jsem na sobě to, co vždy, ale vypadala jsem jinak. Kdy jsem tohle nosívala byla jsem jiná. Chodila jsem s Maxem, byla naivní a stále mu odpouštěla a hlavně bych nedopustila to, co se právě děje. S Maxem jsem skončila, zakoukala jsem se do mého souseda a za pár minut se chystám jít na svou první zkoušku s kapelou. Vždycky jsem snívala o tom, jak zpívám z plných plic, usmívám se na kapelu za mnou a hledím do davu, který pozorně hltá každý tón, co ze mě vyjde. Někde v podvědomí to byl můj velký sen. Jenže by mě nikdy nenapadlo, že by se to mohlo stát skutečností. Myslela jsem si, že půjdu na školu, pak si najdu práci a budu žít stejně jako rodiče- jako táta. Ale co když má budoucnost je právě v hudbě? Co když žádnou vysokou nepotřebuju?

,,Sluší ti to," ozve se ode dveří. Máma se opírala o železná futra a s úsměvem si mě prohlížela. ,,Kam se chystáš?" přivře za sebou dveře a přejde ke mně blíž. Obejme mě kolem pasu. Hleděli jsem na náš odraz. Jsme si tak hrozně podobné. 

,,Dylan chce, abych zpívala v jejich kapele. Zkusím to," pokrčím rameny. Máma překvapeně pootevře pusu. 

,,Zlatíčko, to je úžasné!" okamžitě si mě přitáhne do náruče. ,,Jsem ráda, že jsi se k tomu odvážila. Věřím, že s tvým krásným hlasem ti to půjde levou zadní," líbne mě na tvář. Provinile jsem sklopila zrak k zemi, díky čemuž se lehce zamračila. ,,Copak je?"

,,Mami, jak sis byla jistá, co chceš v životě dělat?" hlesnu. Nechápavě na mě pohlédla, ale nakonec se zamyslela. 

,,Zkrátka jsem zkusila to, co mě baví a zjistila, že mi nevadí dělat to až do konce života. Proč se na to ptáš?" dlaní mi přejela po tváři, dokud se nezastavila u brady. Uchopila jí a zvedla tak, aby mi viděla do očí. 

,,Co když univerzita není to, co bych chtěla dělat?" skoro jsem to zašeptala. Bála jsem se, že pokud by to slyšel někdo jiný, okamžitě by mě na místě ukamenoval. 

,,Pokud si vybereš jinou cestu, budeme tě v tom jen podporovat. Hlavní je, abys byla šťastná," na tváři je jí znovu vykouzlil úsměv. 

,,Ale co táta?" mamka se mnou měla vždy stejné názory a pokaždé mě chápala, jenže táta má jinou vizi. Už od mala nás vedl ke vzdělání. 

,,Pochopí to. Pokud to budeš opravdu chtít dělat, smíří se s tím, protože tě má rád," její slova mě zahřála u srdce, ale obavy nezmizeli. ,,Pořádně si to promysli," naposledy si mě prohlédla a pak se vydala ke dveřím. Brzy se ozval zvonek a pak i mámin křik, který mě vyzýval, abych došla dolů. Dylan povídal mamce o dnešní zkoušce a oba se radostně culili. Když jsem pak sešla dolů a on na mě konečně pohlédl, oči se mu zcela rozzářily. ,,Do večeře doma," líbne mě do vlasů a pak za námi zavře. August mi půjčil auto a Dylan mě navedl. Do pár minut jsme zastavili před domem jeho kamaráda, v jehož garáži pořádají zkoušky. Měli otevřené vrata, takže jsem si je už z dálky mohla prohlédnout. Zdáli se milý. Oba měli tmavé oříškové vlasy, ale zároveň světlejší než Dylan. Jeden z nich je měl krátce zastřižené a gelem upravené. Ten druhý si je zřejmě nechával narůst, jelikož už mu pomalu dosahovali na ramena. Když nás uviděli, odložili kytaru a paličky na bubny, a přešli k nám. 

,,Kluci," nadechl se Dylan a pohlédl na mě. Z očí mu létaly jiskřičky, což mě dovedlo k úsměvu. ,,Tohle je April. April, tohle je je Mike a Luke," oba mi slušně potřásli rukou. Luke, ten s těmi krátkými vlasy, mě popadl kolem ramen a vydal se se mnou do garáže. 

,,Dylan říkal, že jsi krásná, ale věř mi, ve skutečnosti jsi ještě hezčí. Jak je možné, že někdo jako on, zná někoho jako ty a ještě k tomu ho dostane do naší kapely?" podotkne humorně. Trochu zmateně jsem se pousmála a nadechla se k odpovědi. Do řeči mi ale skočil Dylan. 

,,Dej si oraz, Luku. April by se měla mrknout na texty, abychom si to společně mohli zkusit," plácne ho do ramene, až leknutím nadskočí. Hravě se po něm ožene, ale Dylan pohotově uhne. Všichni se zasmějeme. 

,,Tady je jedna písnička. Nejdřív tě chceme slyšet a pak si to zkusíme společně," ozve se Mike. Dylan na něj zaskočeně pohlédne. 

,,Promiň, Dylane. Dohodli jsme se tak s Mikem, jelikož si chceme být jistý," Lukovi zmizí úsměv ze rtů a radši si vezme do ruky svou basovou kytaru. 

,,Říkal jsem vám, že je dobrá. Nepotřebujeme jí zkoušet. Takhle jsme se dohodli," Dylan se zdál dost rozčílený, což rozhodilo i Mikea. 

,,Neznamená, že je pěkná, že ji jen tak hned vezmeme do party. Chci ji slyšet a za tím si stojím," nasupeně se k sobě blížili. Měla jsem pocit, že to tu nějak houstlo. Postavila jsem se mezi ně a oba na mě zmateně pohlédli. 

,,Zazpívám," vydechnu. Dylan se nadechoval k dalším slovům, ale hned jsem ho umlčela. ,,Nevadí mi to. Mike má pravdu. Měli by si mě poslechnout všichni," oba jsem je umlčela úsměvem a pokynula jim, aby si sedli. Zhluboka jsem se nadechla a v hlavě si vybrala nějakou písničku. Zahleděla jsem se přímo na Dylana, abych nepůsobila vynervovaně a pak začla konečně zpívat. Text od Lady Gaga ze mě vycházel úplně sám. Brzy jsem se do toho pořádně opřela a když jsem skončila, hruď se mi znovu zběsile zvedala a mé tělo naplňovala ta zvláštní energie. 

,,Říkal jsem to," uchechtne se Dylan. Všichni tři mi nadšeně zatleskali. Mike mi na znamení přátelství podal láhev s vodou a pak usedl za bicí. Dylan si přes rameno přehodil elektrickou kytaru a pak mi vysvětlil podstatu jejich písničky. Ačkoli se to na první pohled nezdálo, byla o lásce. 

Ozvaly se první tóny a brzy jsme všichni propadli dokonalé energii hudby, která nás všechny tak moc naplňovala. Zpívala jsem, jak nejlépe jsem to uměla a snažila se v tom vystihnout všechny pocity, které mě přitom napadaly. Dylan mi občas dělal druhý hlas a když nastala odmlka, hodil tam kytarové sólo, při kterém se kompletně odvázal. Bylo fajn ho takhle vidět. Zdál se uvolněný a zapálený do toho, co dělá. V té chvíli, kdy si dřepl na kolena, házel hlavou do všech stran a prožíval melodii, jako by to bylo to poslední, co udělá, jsem se do něj ještě víc zamilovala. 


Jsem zpět :)

Because of you ✓Kde žijí příběhy. Začni objevovat