Puan Elly menyiapkan hidangan makan malam untuk para tetamu yang datang bertandang dibantu oleh Mynn dan Erza. Malam ni keluarga Datin Farida datang untuk merisik. Mynn yang sudah tahu mengenai hal berkenaan hanya tenang mendengar bila Erza memberitahunya.
"Mynn, tolong cari buah-buahan dekat mart. Mummy nak buah pear, anggur dan mango kalau ada." pesan Puan Elly.
Mynn angguk dan terus bertolak. Kereta mini cooper miliknya dihidupkan dan perlahan-lahan keluar dari garaj.
"Mummy rasa Mynn okey ke? Dari tadi senyap je?" tanya Erza kerisauan. Terhenti Puan Elly mengaul lodeh di dapur.
"Mummy pun risau. Tahulah Mynn ni, simple je orangnya, cepat jugak touching. Tu nasib tak lagi mula drama merajuk dia tu."
"Kita doa je lah dia okey. But bukan dia memang suka ke dengan si Ash tu?"
"Kan! Rasanya dia suka dengan budak Ash tu." sokong Puan Elly.
"Ohya lupa Erza nak inform. Lani dah ada di Malaysia sekarang. Maybe stay terus kat sini." beritahu Erza sambil menepuk dahinya.
"Lani dah ada sini? So Erza balik kat Lani ke macam mana?" luruh suara Puan Elly. Erza sudah dianggap macam anaknya sendiri.
"Taklah. Erza tetap dengan korang. Lani pun okey je, lagipun Lani ada Kyo-sama yang jaga." terang Erza. Senyuman Puan Elly buat dia ketawa kecil.
"Mynn dah tahu?"
"Dah. Cuma Lani belum ada masa nak jumpa." katanya lagi. Kelihatan Happy, Carla dan Lily berlari berkejaran diluar. Puan Elly menoleh bila mendengar bunyi bising diluar. Terpaksa semua pintu dan tingkap mereka ditutup untuk menggelakkan kucing kesayangan Mynn masuk kedalam. Mujurlah Mynn ada membuat benteng di mini tamannya agar kucingnya tidak keluar dari kawasan rumah.
.Sesampai di market, Mynn mengambil bakul untuk memuatkan buah yang dibeli nanti dan terus menuju ke bahagian buah-buahan. Khusyuk memilih terasa bakulnya ditarik seseorang. Ditolehnya, wajah Ash yang agak serabut terlihat.
"Eh captain baby monkey." ucapnya. Namun tidaklah ceria seperti selalu. Ash perasan nada suara Mynn tidak seperti selalu.
"Minah. Kenapa awak baru muncul?" tanya Ash dengan suara sedih. Sesungguhnya dia memang memerlukan seseorang sekarang ini.
"Haip, relaks jap. Saya bayar barang dulu, kita story kat luar."
Kelam-kabut Mynn menbayar buah-buahan dan terus menuju kearah Ash yang menuju diluar. Dia mencuit lengan Ash. Mengajaknya masuk kedalam kereta dan dibawanya ke taman yang agak berdekatan dengan rumahnya.
Mereka duduk di pondok yang disediakan berdepan dengan taman permainan. Mynn menghulurkan sebotol air mineral sejuk arah Ash.
"Mineral je kau bagi aku Minah? Asal kau minum Mountain Dew?"
"Kata atlet. Karang tak pasal-pasal doping lah apalah masalah kau. Kan tak lama lagi kau nak balik Aussie."
"MountainDew takde kena-mengena denga doping bagai. Aku nak tu, kau amik mineral ni." balas Ash merebut botol ditangan Mynn dan memberinya kembali botol mineral tadi. Mynn menggeleng.
"Pe hal kau cari aku ni? Sampai ke market kau cari aku."
"Aku tak tahu kau tinggal mana. Phone kau tak sambut, mesej tak reply. So aku pi lah rumah Puan Elly then kebetulan nampak kau drive keluar. Tu sebab aku ikut."
"Huish rajinnya kau cari aku sampai rumah aku." Tersasul Mynn berkata. Namun Ash buat tak peduli. Mereka diam seketika.
"Wei Minah, kalau kaulah kan, dijodohkan dengan orang yang kau tak kenal, kau nak tak?" soal Ash memecah sunyi.
YOU ARE READING
Ms. Chameleon & Mr. Captain (MC² ) ✅
Romance#2 MS & MR SERIES BY THEAGASSHI Mynn Zaryn x Adam Ashraf COMPLETED VOTES & COMMENTS WELCOMED. "Captain baby monkey!" Terngiang-ngiang panggilan itu di telinga Ash. Senyuman si pemanggil selalu terbayang. Perangai misteri wanita itu kadang buat dia...