4

1.3K 57 2
                                    

Mynn berjalan mundar-mandir didepan sebuah rak yang memuatkan figurine-figurine kegemarannya. Daripada Avengers, Batman, Superman, Deadpool sehinggalah figurine anime seperti Fairy Tail, One Piece, One Punch Man dan juga Dragon Ball. Dia senyum sendiri bila melihat semua yang disukainya ada.

Dia melangkah arah kaunter dan mencapai bakul kecil untuk memuatkan figurine yang dipilih. Sambil humming tanda senang hati, perlahan-lahan dipilih mana yang disukainya.

Erza hanya menggeleng melihat Mynn yang senang hati sedang memilih. Kata nak beli perabot untuk office barunya. Kat sini pulak dia melencong. Adoyailah Mynn! Sejak Mynn membuat keputusan untuk kekal di Yayasan Raudah, Puan Elly gembira bukan main. Hilanglah gusar hatinya bila Mynn sekejap nak terima offer sekejap nak Yayasan. Sampai Puan Elly nak buat kenduri kesyukuran gayanya.

"Wei Mynn. Banyak dah ni kau amik ni hah."

Mynn melihat bakulnya. Memang banyak, tapi masih ada lagi dia nak pilih. Ditenung kembali bakulnya, muka Erza dan rak tu kembali silih ganti. Muka penjual tu pun tahan gelak melihat reaksi muka Mynn.

"Dahlah wei. Kau nak letak kat mana benda semua ni?"

"Kat kereta, kat bilik aku and kat office." Selamba Mynn menjawab. Meletus ketawa si penjual tadi.

"Aku nak bagi kat Lay juga. Dia pun suka bendalah ni." sambungnya lagi.

"Asal kau tak letak sekali kat toilet kau hah! Dahlah jom. Kata nak tengok perabot."

"Good idea Erza!" sakat Mynn. Erza mengetap bibir geram. Menyesal pulak aku sebut!

"Ye lah. Dahlah ni. Semua yang main dalam Fairy Tail dengan Avengers je pun aku amik ni hah." tunjuknya arah Erza.

"Main character tu pun banyaklah bongok. Kau tengok Fairy Tail kau ni, satu guild kau sapu wei."

"Memanglah banyak. Kan dah cakap tadi, amik sekali untuk Lay juga." balas Mynn selamba.

"Tu nasib guild Fairy Tail je ada kat sini wei. Kalau ada Sabertooth, Blue Pegasus, Lamia Scale dengan Mermaid Heel tu ada memang aku ambil sekali." Disebutnya satu-persatu guild yang ada dalam anime kegemarannya. Erza tepuk dahi.

"Sayangnya Zeref dengan Mavis takde pulak ek." sambung Mynn lagi.

"Habis stok sis untuk Zeref dengan Mavis. Kami dah order balik sekali dengan figurine dragon Igneel, Grandine dan Metalicanna." Jawab penjual yang setia menemani dari tadi.

Erza membulatkan matanya. Mynn pula menepuk tangan gembira.

"Yang kau bagitahu dia kenapa dik? Tiap minggulah dia singgah kat sini nanti. Budak ni dahlah banyak kerja nak buat." rungut Erza. Penjual tu hanya mampu sengih sambil menggaru kepalanya.

"Tak. Tak. Aku janji aku tak datang tiap minggu. Tapi ambil ni. Nah." kata Mynn menghulur business card miliknya yang baru siap tadi.

"Kalau dah sampai semua tu, awak contact saya kat number ni. Tapi jangan bagi card kat orang lain tau." pinta Mynn. Penjual tu angguk sambil senyum.

Mereka melangkah ke kaunter untuk membuat pembayaran dan Mynn meminta baranganya itu disimpan sementara dahulu dikedai mereka. Nanti dia singgah kembali untuk mengambilnya.

Selesai pembayaran, mereka melangkah ke kedai yang menjual barangan untuk pejabat. Barulah Erza senang hati bila Mynn sudah on mode serius. Namun hanya sementara senang hati Erza, Mynn mulai kembali kepada mode gila-gilanya.

"Erza, kalau letak katil kat dalam tu mesti bestkan."

"Kau ingat kau nak beli untuk bedroom kau ke?"

"Alah beli teruslah best. Manatau aku nak stay condo je. Jauhlah rumah nak ke Yayasan."

Ms. Chameleon & Mr. Captain (MC² ) ✅Where stories live. Discover now