Tiba sahaja di Apartment Willy selepas berjumpa dengan Grey, Blues masih tidak puas hati. Masih banyak soalan yang dia perlu tanya kepada Grey tapi Willy nekad membawanya balik saat itu juga. Dia tidak puas hati kerana dia masih belum dapat apa- apa maklumat tentang ibunya. Keinginan Blues hanya mahu menemuinya."She's my sister. Why I cannot meet her again? You cannot control me Willy." Blues nampak sangat marahkan Willy saat itu.
"Kau boleh jumpa dia kalau saya ada sama- sama. That's It. Kau tak boleh percaya dia seratus peratus. Sejak tadi dia cakap benda- benda mengarut untuk sakitkan hati kau. Blues... Jangan cakap kau tak dengar."
Blues menolak bahu Willy.
"She's my sister. Grey tak akan sakitkan hati saya. Dia tak ada sebab untuk sakitkan hati saya!" Jerit Blues.
"No. Still no."
"But why?!"
"I don't like her. I hate her. I never hate people before i get to know someone but for Grey... I hate everything about her!" Jerit Willy.
"You hate her than You hate me too. She's my twins."
"No. She's So different. Macam langit dan bumi." Balas Willy.
Blues mendengus dan terus masuk ke dalam biliknya.
BAMM!
Pintu bilik tidur Blues hempas sekuat hati. Dia terus naik di atas katil dan mula menangis lagi. Willy masuk ke dalam bilik itu dan dia menggeleng. Sepanjang perjalanan balik Blues memarahinya kerana membawa dia pulang terlalu awal.
"Why are You crying again? Enough. I will help You." Pujuk Willy.
Blues diam membisu. Apa pun yang Willy katakan kepadanya saat itu tidak akan mengubah kesedihan dalam hatinya.
"Kau tak akan faham perasaan saya. Dah lama saya cari Ibu bapa kandung saya. I thought they already died. I was So happy when Grey came to me and tell me... she's my sister and our mother is still alive. I don't feel empty anymore. I have a family." Esak Blues.
Willy duduk di hadapan Blues. Bahunya diurut perlahan. Air mata Blues dia seka dengan jemarinya.
"I will help You. Just tell me, what You want me to do. I can do anything for You."
Blues menarik tangan Willy erat.
"Cari ibu kandung saya. Help me." Kata Blues.
"Okay. Tapi janji kau jangan ke mana- mana. Stay here and Wait for my people do their Job to find Your mother. Okay?"
Blues pantas mengangguk.
"Dah lewat. Tidur. Kau nampak penat sangat." Willy membaringkan Blues di atas katil. Bila mendapati Willy merapatinya lebih dekat, Blues menolak Willy. Dia menutup kepalanya dengan selimut tebal.
YOU ARE READING
THE GAMESTER'S BLUES
Hành động#RANKED 1 in VIP 28/3/2019 #RANKED 1 in TOP 6/4/2019 #RANKED 1 in Gengster 11/4/2019 #RANKED 1 in sabahanWriters 16/4/2019 #RANKED 1 in Top 6/6/2019 SINOPSIS The Heaven Tube adalah markas perjudian Utama. Di sini, Willy yang mentah mempelajari duni...