Бел.авт.: Феновете на "Потомство на величието" вероятно знаят, че напоследък ми е трудничко да продължа сюжета и да го завърша по начина, по който искам. Така или иначе, със сигурност ще стане и... ще стане прекрасно! Днес ще ви зарадвам с две нови глави, вече са публикувани. И бъдете готови, до сега сюжетът се развиваше относително спокойно, понякога тромаво, но сега ще ви се завие свят. Скоро..
-31-
Може би прекараха четвърт час оглеждайки и докосвайки стените, проверявайки ъглите, всички шкафове, чекмеджета и етажерки. В този миг обаче силно чукане по входната врата ги стресна.
Дийн погледна съпругата си и с жест й показа да запази спокойствие и да го изчака в тази стая. Докато вървеше предпазливо към вратата яростното тропане отново се повтори, този път придружено с вик на възрастен мъж:
- Отворете!
През ума на Дийн минаха какви ли не теории, от полицаи или следователи, които ги бяха проследили до къщата и сега се интересуваха какво точно търсят, през врагове на покойника, търсещи стари дългове или Бог знае какво, до любопитни съседи, видели светещите прозорци по никое време.
Мъжът бавно открехна вратата, процепът беше едва десетина сантиметра широк, но и това бе достатъчно на режещия студ да го атакува най-безцеремонно.
Отвън стоеше друг мъж – възрастен, може би осемдесет годишен, явно по пижама и чехли, босоног, но загърнат в дебело, скъпо зимно палто. Снежната вихрушка се заиграваше с тъжно оредялата му останала – бяла и сравнително дълга. Мокра от снега.
„Ясно. Любопитен съсед...", промърмори си под носа Дийн, но се постара да остане любезен през процепа на вратата:
- Добър вечер, сър. Мога ли да Ви помогна с нещо? – запита той, като демонстративно огледа възрастния джентълмен от главата до петите и задържа погледа си на голите му ходила.
- Вие – едва ли, но аз мога да съм ви от незрима, може би, полза, млади човече. Мога ли да вляза? Може би ще се съгласите, че Лондон посред нощ, в януарска снежна буря, каквато не помня да е имало до сега, не е най-благоприятното място за немощен старец като мен...
BINABASA MO ANG
Потомство на Величието
Historical FictionГодината е 1931, мястото е Англия, а началото на историята е поставено. Един почти отчаян от живота мъж ще потърси отново своето място под слънцето. Съдбата го изпраща в имението Келмскот и го среща с един мистериозен, безчувствен и настойчив арист...