-25-
Уестминстър
Лондон, Англия„Е, не успях да открия своя принц на бял кон днес, но пък ме вози правителствена лимузина не къде да е, а до самата резиденция на Министър-председателя", помисли си със задоволство Кларинда Бланчард.
Още с паркирането страничната врата се отвори, а Дейл с откровено изтощено излъчване помогна на Началника на Домакинството (Алфред) и Началника на Екипа (Кларинда) с багажа.
Счетоводителката вече веднъж беше посещавала Даунинг Стрийт 10 преди няколко дни, набързо, да оправи някои документи с Уитакър. Тогава все още бяха в процес на освобождаване канцелариите на водещите лица в Екипа на Премиера – Началникът на Домакинството, Началникът на Екипа, Личният секретар. Новият Министър-председател беше пожелал да замени тримата с избрани от него хора, всички останали от екипа на Доналд МакНикъл бяха запазени на местата си. Все пак управляващата партия оставаше същата, а до изборите на 18 февруари оставаше по-малко от месец и половина.
Трите Главни канцеларии, както бяха по-известни на Даунинг Стрийт 10 също бяха освободени само временно. Очакваше се партията отново да спечели изборите, така че титулярите просто излязоха в платен (и донякъде заслужен) отпуск, заедно с вещите си.
Часът наближаваше 21, Уитакър не беше „вкъщи", беше на срещи с министри от Кабинета от сутринта, а преди час бе напуснал резиденцията за да се разходи на чист въздух.
- В трапезарята има вечеря за двама ви. – зарадва ги Дейл. – Ако нямате против, мога да ви правя компания, докато хапнете. Капнал съм направо и искам да прекарам времето, преди да си легна, с хора, които не са въздух под налягане. Цял ден ги гледам такива, пътека прокараха до Уитакър...
Алфред с удоволствие покани по-младия си колега и заедно с Кларинда влязоха в малката трапезаря за служителите, която ухаеше приятно на супа с много подправки. И тримата нямаха търпение час по-скоро да свърши този ден.
Резиденцията на Даунинг Стрийт 10 се състоеше от три етажа и едно подземие. Основната част, на първия етаж, включваше Банкетната зала, както и частната библиотека и работен кабинет на Премиера в лявото крило, а в дясното един до друг бяха трите канцеларии на Началниците и Личния секретар. До тях имаше помещение с баня и тоалетна, защото работният ден при Министър-председателя на Англия не винаги имаше фиксирано начало и край.
На втория етаж, в лявото крило имаше още две канцеларии за останалите служители в сградата, голямата заседателна зала, както и малка спалня за гости. Дясното крило бе отделено за личния апартамент на Премиера, който беше повече от скромен за стандартите на останалите европейски резиденции на държавни глави – средноголяма спалня, обособена трапезаря с работен кът и помещение за гардеробна.
Третият етаж помещаваше две просторни канцеларии, приспособени за стая за почивка за служителите и трапезаря (именно тук сега се намираха Алфред, Кларинда и Дейл). Срещу тях, все така в лявото крило пък бяха стаите на счетоводителите, ръководителя на ресурсите, канцеларията на Правителствените представители. Дясното крило бе предвидено за още няколко канцеларии – за личните съветници на Премиера, за общата му администрация и за прессекретариат.
YOU ARE READING
Потомство на Величието
Historical FictionГодината е 1931, мястото е Англия, а началото на историята е поставено. Един почти отчаян от живота мъж ще потърси отново своето място под слънцето. Съдбата го изпраща в имението Келмскот и го среща с един мистериозен, безчувствен и настойчив арист...