بارت 1

25.4K 263 27
                                    

الفصل الاول .....

اشرقت شمس يوم جديد على منزل الجميلة ( سمر ) وسمر دى بقى بنوتة جميلة كده وعندهاا 25 سنة وعايشة مع امهاا العمياء لوحدهم فى البيت وهيه وحيدة امهاا كمان ومخلفتش غيرهاا ..........

وقامت سمر من النوم فى اليوم ده الصبح على صوت موبايلهاا بيرن كتيرر اووى وهيه لسة بتفوق من النوم .........

سمر والنوم واخدهاا : الووو الووو ....... ايووه مين ؟؟؟

امجد : ايووه ياسمر انا امجد ياحبيبتى بكلمك من رقم الشغل ورنتلك كتيير قبل كده مردتيش ........ انتى لسة نايمة لحد دلوقتى ولا ايه ؟؟؟؟؟

سمر بتنهيدة : اه ياامجد وادينى صحيت اهوه حروح اشوف ماماا بقى كده وحكلمك تانى عشان حسة انهاا صحيت هيه كماان .........

امجد بضيق : ماشى ماشى ياسمر ولما تفضى ابقى كلمينى ........ سلام ....... وقفل امجد الفون مع سمرر علطوول ........

سمر بضيق : اووووف بقى مش وقتك خالص يعنى على الصبح كده ..........

وقامت سمر من السرير بسررعة وراحت على اوضة امهاا علطول ولقيتهاا صاحية واعدة على السرير وبصتلهاا سمر باستغراب اووى وقالتلهاا : انتى صاحية من بدرى ياماماا ؟؟؟ مندهتيش علياا ليه اجيلك اول ما صحيتى؟؟؟

غالية والدة سمر : صباح الخير ياسمر مرضتش اقلقك ياحبيبتى وعشان تاخدى راحتك فى النوم برضوو انتى بتتعبى .........

سمر بضيق : ياماماا ميهمكيش تعبى انا قولتلك قبل كده اول ماتصحى تصحينى علطول وتندهى عليااا وانا حسمعك عشان تفطرى بدرى كمان وتاخدى الدوا بتاعك صح ..............

غالية بضحكة : صح ياحبيبتى ربنا يحفظك ياارب واشوفك عروسة كمان .......... ياماا كان نفسى اكون بشوف دلوقتى ياسمرر عشان اشوفك واشوف شكلك بقى عامل ازااى دلوقتى اكيد بقيتى زى القمر دلوقتى ياسمرر صح ..........

سمر مدمعة : متوجعيش قلبى بقى ياماماا انا بقيت زى القمر عشان زيك كده بالظبط وبقيت شبهك كمان .......... وانتى ان شاء الله حتعملى العملية قريب وحترجعى تشوفى تانى زى الاول وحتبقى احسن من الاول كمان .............

وراحت سمرر على المطبخ وحضرت الفطار لامهاا وفطرتهاا واديتهاا الدوا بتاعهاا كمان ............. وشوية وراح الباب مخبط جاامد وجرت سمر بسررعة عليه وفتحت ولقت انجى جارتهااا قدامهاا علطوول ............... وفرحت بيهاا سمر اوووى وقالتلهااا : انجى ؟؟؟؟ وحشتينى وحشتينى اوى ياانجى تعالى تعالى ادخلى ........

انجى بابتسامة : عاملة ايه ياسمر ؟؟؟ وطنط غالية عاملة ايه دلوقتى ؟؟؟

سمر : الحمد لله ياانجى انا كويسة وماما احسن شوية اهيه من الاول ............. نفسى اوى اعملهاا العملية دى وترجع تشوف تانى زى الاول ياانجى نفسى اوووى ........

لم اكن يوماً لك ( بقلم / سالى مصطفى ) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن