بارت 30

2.4K 45 0
                                    

الفصل الثلاثون ....
وانتبه امجدد قدامه ساعتهاا وكسر يمين بسررعة عشان يفادى عربية كان حيخبط فيهاا وهوه بيقول لسمرر بقلق : العربية اللى وراياا دى ياسمرر عاوزة تقلبنى او عاوزانى اعمل حادثة بتزنق علياا فى الطريق جاامد ومش عاارف امشى اناا حاسس انهاا مقصودة ........
سمرر بخووف وقلق : متركزش مع العربية ياامجدد خالص دلوقتى وبص قدامك اوحاول تغير طريقك عشان تبعد عن العربية دى خالص .......
امجدد لسمرر بثقة : ااه اناا بقول كده برضوو ولو لقيته ماشى وراياا تاانى برضوو يبقى اكييد مقصودة كده ......
وغير امجدد طريقة بسررعة وطلع على الطريق السرريع واتحركت العربية دى وراه بسررعة برضوو وطلعت على الطريق السريع وراه برضوو ......
امجدد بغيظ لسمرر : شوفتى شوفتى ياسمرر اهوه طلع وراياا اهوه برضوو مش بقولك دى اكيد مقصودة .......
سمرر بخوووف لامجدد : طب وبعدين ياامجدد حنعمل اييه؟؟!! اناا كده خوفت اوووى ........
امجدد بثقة لسمرر : متخافيش من حاجة ياسمرر اناا حقلبه بعربيته دى خالص .......
وبطئ امجدد من سرعة عربيته شوية عشان يمشى جمب العربية دى ويقرب منهاا اكترر وبعدين بدأ امجدد يزنق علي العربية دى جمبه جاامد ويكسر يمين كتيرر ورا بعض عشان يقفل عليه الطريق خالص وميخليهوش يعرف يعدى ويقلب عربيته .......
وخافت سمرر اووى ساعتهاا وقالت لامجدد بخووف : خد بالك ياامجدد اناا خايفة لانه حاسس انك بتزنق عليه وعاوز تقلبه اناا خايفة اووى ياترى حيعمل ايه؟؟!!!........
امجدد بعصبية لسمرر : قولتلك متخافيش من حاجة ياسمرر اناا معاكى وده اكييد تبع الكلب عمروو ده لو مكنش هوه اساسآاا لان الازاز غامق واناا مش شايف كويس مين اللى سايق .......
وفضل امجدد يزنق على العربية دى جمبه كتيير عشان يقلبهاا وفجاة وقفت العربية دى وغيرت اتجاههاا خالص بعيد عنهم ولفت من اول دوران قابلته ورجعت تاانى لوره ........
امجدد لسمرر بلهفة : شوفتى اهوه مشى اهوه وغير اتجاهه بعيد عنى لماا حس انى عرفته وكنت حقلبه على الطريق واضح كده ان عمروو بيلعب على كبيرر وبدأ من دلوقتى ومفتكرش انه حيسكت ........
سمرر بخووف لامجدد : وبعدين ياامجدد حنعمل ايه؟؟!!! يعنى عمروو كان عاوز يموتناا بجدد دلوقتى؟؟!!!.......
امجدد بثقة لسمرر : ااه طبعآاا ياسمرر وانتى شايفة تفسير تانى للى بيحصل ده غير كده؟؟!! مااشى ياعمروو اصبرر انت عليااا بس واناا حوريلك شغلك كويس ......
سمرر بقلق لامجدد : طب وانت حتروح على فين دلوقتى ياامجدد ؟؟!!!........
امجدد لسمرر بثقة : حغيرر طريقى تاانى وحنكمل مشوارناا تاانى ياسمرر ..... مالك قلقانة كده لييه؟؟!!! قولتلك متخافيش من حاجة .......
سمرر بخووف : مااشى بس خلى بالك ياامجدد كويس وانت مااشى اناا معرفش ان الامور ممكن توصل لكده .........
امجدد بثقة لسمرر : واكترر من كده كماان ياسمرر عمروو لسة معملش حاجة كده وناوى على الشرر وانا فاضيله الصراحة وفرحناا فى ميعاده برضوو اماا اشوف حيعمل ايه تاانى بقاا ..........
وغيرر امجدد طريقه تاانى وكمل مشواره وفضل مااشى لحد ماوصل لباب فلة كبيير ووقف بالعربية قدامه وضرب كلاكس وباب الفلة اتفتح فى ساعتهاا ودخل امجدد بالعربية وسمرر معاه ..........
سمرر لامجدد بدهشة : ايه ده؟؟!!! احناا فين ياامجدد؟؟!! ومين الراجل اللى فتحلناا الباب ده ؟؟!!.......
امجدد لسمرر بثقة وابتسامة : انتى فى فلتك الجديدة ياسمرر اناا اشتريت الفلة دى عشان نتجوز فيهاا اناا وانتى وكاملة من كله عشان متقوليش اناا معنديش وقت احضر حاجتى واحضرر نفسى فى اسبوع وهناا حتلاقى كل حاجة عندك جاهزة ومجابة واناا حطيت طقم خدم فى الفلة هناا كماان من دلوقتى عشان لو احتجتى اى حاجة او عاوزة تغيرى فى الفلة اى حاجة هااا ايه رايك فى المفاجأة دى بقاا وايه رايك فى الفلة الجديدة حلوة ؟؟!!!.........
سمرر بدهشة لامجدد : لاا لاا لااا اناا مش قادرة اصدق بجدد!!! ده كده كتييير اووى ياامجدد الفلة دى احناا حنتجوز فيهاا بجدد ياامجدد؟؟!!......
امجدد بثقة لسمرر وضحكة خفيفة : ايووه ياحبيبتى طبعآاا حنتجوز فيهاا بجدد امال هزار؟؟!!! ايه ياسمرر مالك مندهشة كده لييه ياحبيبتى؟؟!! .......
سمرر لامجدد بدهشة : مش عاارفة ياامجدد مش قادرة اصدق انناا حنعيش فى المكان الجميل ده علطوول وحااسة انى فى حلم ........
امجدد لسمرر بابتسامة حب : لا صدقى ياحبيبتى لان دى حقيقة انتى مش فى حلم واناا وعدتك انى حعوضك على كل حاجة وادينى بحاول اهوه ........
سمرر بدهشة لامجدد : تعوضنى؟؟!!! انت خلاص عوضتنى ياامجدد ونستنى كل وجع اناا شوفته ومريت بيه بس بصراحة ده كتيير علياا اووى بجدد ياامجدد اناا بجدد مش مصدقة انى حعيش هناا ..........
وقرب امجدد من سمرر ساعتهاا وباس ايديهاا وقالهاا بنظرات كلها حب ولهفة : مفيش حاجة تكترر عليكى ابدآاا ياحبيبتى انتى احلى حاجة فى حياتى ياسمرر واحلى حلم اناا حلمته وكان نفسى اوصله بجدد وكل ده اكييد قليل عليكى ..........
سمرر لامجدد بلهفة : ربناا يخليك لياا ياامجدد وميحرمنيش منك ابدآاا وتفضل جمبى علطوول كده .......
امجدد لسمرر بحب : ولا يحرمنى منك ابدآاا ياحبيبتى ......
وبعدين ايه ده احناا حنفضل نتكلم كده ومش حتتفرجى على فلتك ولا ايه؟!! يلااا يلااا انزلى ياسمرر عشان تتفرجى على فلتك الجديدة انتى لسة مشوفتيش حاجة كده .......
سمرر لامجدد بابتسامة : حااضر حبيبى .....
ونزلت سمرر من العربية ونزل امجدد وراهاا علطوول وبدأ امجدد يفرجهاا على الفلة كلهاا وعلى الجنينة والبسين وسمرر منبهرة بالفلة اوووى وبمنظرهاا الجميل ده وفرحاانة بيهاا اووى .........
وبعد كده اخد امجدد سمرر ودخل بيهاا على الفلة جوه وفرجهاا علي الفلة من جوه وبعد كده قالهاا بفرح : هااا ايه رايك فى الفلة بقاا ياسمرر ؟؟!!! عجبتك؟؟!!.......
سمرر بدهشة لامجدد : عجبتنى؟؟!!! دى تحفةة تهبل بجد ياامجدد جميلللة اووى وكبيرررة كماان ايه كل الاوض دى؟؟؟!!! بجدد فظيعة ياامجد .......
امجدد لسمرر بثقة : ااه مااناا كنت عامل حساب طنط غالية كماان معاناا عشان لو حابة تيجى تعيش معاناا هناا وعشان متبقاش قعدة لوحدهاا كماان وباباا كماان لو حب ييجى عندناا ده لو مكنش يضايقك يعنى ياسمرر ........
سمرر لامجدد بثقة : لا طبعآاا ياامجدد ميضايقنيش الفلة كبيررة واناا افضل انهم يبقوا معاناا هناا احسن بس ايه مفتاح الشقة اللى انت ادتهولى ده ياامجدد والعنوان ........
امجدد لسمرر : دى شقة اناا اشترتيهاا وفى مكان كويس جدآاا على فكرة بس بعد كده حسيت انهاا مش لايقة بيكى وحسيت انى عاوز اجبلك حاجة احسن كده وجبت الفلة دى بعد كده وعشان كده كنت مشغول اووى امبارح وكنت قافل تليفونى طول اليوم عشان محدش يتصل بياا ..........
سمرر لامجدد بدهشة : انت عملت كل ده عشانى ياامجدد ؟؟!!!.....
امجدد لسمرر بحب : ايووه طبعآاا عشانك وهوه اناا عندى اغلى منك ياسمرر؟؟!!!.........
وفى اللحظة دى رن تليفون سمرر وبصت سمرر على التليفون بسررعة وقالت لامجدد بلهفة : دى ماماا ياامجدد الظاهرر كده انى اتاخرت عليهاا عشان كده بتتصل .......
امجدد لسمرر بلهفة : طب ردى ردى عليهاا ياسمرر بسررعة وطمنيهاا .......
وردت عليهاا سمرر بسررعة وقالتلهاا بلهفة : الووو ايوه ياماماا .....
غالية لسمرر بقلق : الووو ايووه ياسمرر انتى فين ياحبيبتى؟؟!!.....
سمرر لغالية : اناا مع امجدد ياماماا معلش اتاخرت عليكى اناا جاية علطوول دلوقتى اهوه .......
غالية لسمرر بقلق : تعالى على مهلك ياحبيبتى بس عمروو لسة ماشى من عندى دلوقتى وهوه متعصب وشايط على الآخرر .......
واتصدمت سمرر وفتحت الميكرفون علطوول عشان امجدد يسمع كلام امهاا غالية وكملت غالية كلامهاا وقالت بقلق : وقالى كلام اناا مفهمتش منه اى حاجة ياسمرر وهددنى انى لو جوزتك لامجدد ابن عمك حيقتله يوم الفرح هوه ايه اللى حصل بالظبط ياسمرر؟؟!!! اناا مش فاهمة حاجة وايه اللى بين امجدد وبين عمروو وليه عاوز يقتله ؟؟!!!........
وشد امجدد التليفون من سمرر بسررعة وقال لغالية بلهفة : ايووه ياا طنط غالية اناا امجدد متخافيش من حاجة ياطنط غالية ده سوء تفااهم بس ومتفتحيش الباب لاى حد واناا ثوانى وحكون عندك اناا ياسمرر دلوقتى .........
غالية لامجدد : مااشى ياحبيبى مستنياك .......
وقفل امجدد التليفون مع غالية علطوول وقال لسمرر بلهفة : يلااا بيناا ياسمررر ........
سمرر بخووف وقلق لامجدد : حنروح على فين ياامجدد؟؟!!! اناا خايفة على ماماا اوووى بجدد احسن يرجع ويعمل فيهاا حاجة من غيظه .........
امجدد لسمرر بثقة : متخافيش ياسمرر مش حيقدرر يعمل لهاا اى حاجة لان هوه كده عاوزنى اناا واحناا حنروح لطنط غالية دلوقتى عشان تشوفيهاا وتطمنى عليهاا واناا حعرف احميكم منه كويس بعد كده بس يلااا يلااا بيناا دلوقتى بسررعة على البيت ........
واخد امجدد سمرر بسررعة وطلع بيهاا من الفلة وركب عربيته وطلع علطوول على بيت غالية ..........
ووصل امجدد للبيت وركن عربيته تحت البيت وطلع مع سمرر على فوق وخبط على الباب عند غالية وهوه بيقول بلهفة : افتحى ياطنط غالية اناا امجدد ........
وفتحت غالية الباب بسررعة وبصتلهم وقالتلهم بقلق : هوه فيه ايه بالظبط ياامجدد؟؟!!! هوه فيه ايه ياسمرر اناا مش فاهمة اى حاجة انتم كده خوفتونى ........
امجدد بلهفة لغالية : اناا مش حعرف افهمك حاجة دلوقتى ياطنط غالية لانى مستعجل بس حسيب سمرر معاكى وهيه حتحكيلك كل حاجة ...........
وراح باصص امجدد لسمرر بسررعة وقالهاا : وانتى ياسمرر مفيش خروج ليكى من البيت نهائى زى مافهمتك ولو احتجتى اى حاجة تكلمينى على الموبايل علطوول ومن دلوقتى حيكون على بيتك هناا 2 بودى جارد زى مافهمتك وفى الشركة كماان ومتفتحيش الباب لاى حد انتى فاااهمة لحد مااشوفلى صرفة معاه واماا اشوف اخرتهاا معاه ايه بقاا ؟؟!!!....... سلام .......
سمرر بقلق وخوووف لامجدد : استنى ياامجدد طب وانت حتروح على فين دلوقتى اناا خايفة عليك احسن يكون لسة مراقبك وعارف مكانك .........
امجدد لسمرر بثقة : متخافيش علياا ياسمرر اناا بعرف اتصرف مع الاشكال دى كويس اوووى بس انتى تنفذى اللى قولتهولك بالحررف ........
سمرر بخووف لامجدد : حااضر حااضر ياامجدد .......
امجدد لسمرر : سلام ياسمرر .......
سمرر لامجدد بخووف : سلام ياامجدد ......
ولسة امجدد حينزل من البيت لحقته سمرر وقالتله بلهفة : امجددد .... لا اله الا الله .....
ووقف امجدد وقال لسمرر بابتسامة : محمد رسول الله .....
وبعدين نزل امجدد من البيت علطوول وقفلت سمرر وراه الباب وانفجرت بالعياط جاامد بعدهاا علطوول واتفجعت غالية عليهاا اوووى وقالتلهاا بووجع : مالك ياسمرر مالك ياحبيبتى؟؟!! وهوه ايه اللى بيحصل بالظبط وايه معنى كلام امجدد ده اناا عاوزة افهم ياسمرر متفهمينى!!!!!.........
سمرر باكية لغالية : حااضر حااضر ياماماا انا حفهمك على كل حاجة بالظبط عشان تعرفى المصيبة اللى بنتك فيهاا ..........
وبعد مانزل امجدد من عند سمرر اتحرك بسررعة وحط 2 بودى جاارد على بيت سمرر وعلى الشرركة زى ماقالهاا فى نفس اليوم ده عشان يقدرر يحمى البيت والشركة وعمروو ميعرفش يوصلهم .......
وبعد ماحكت سمرر لامهاا غالية على كل حاجة بخصوص امجدد وعمروو والشركة اتصدمت غالية اووى وقالتلهاا بصددمة : معقووول معقوول ياسمرر عمروو يفكر بالطريقة دى وتوصل انه يفكرر فى قتل امجدد بجدد عشان حتتجوزيه هوه عمروو ده اتجنن ولا ايه؟؟!!!.........
سمرر بووجع لغالية : اااه تقريبآاا كده ياماماا الفلوس والشركة جننته خلاص بس اناا قلقانة قلقاانة على امجدد اوووى ياماماا بجدد لان عمروو اكيد حيكون مراقبه دلوقتى وعاارف كل خطواته اناا حتصل بيه اطمن عليه ..........
غالية بقلق لسمرر : اتصلى ياحبيبتى وياارب يعدى على خيرر الفرح ده وميحصلش حاجة وبعد اللى انتى قولتيه ده اناا كده مش متفائلة خالص الصراحة وقلبى وجعنى بجدد .........
سمرر بخووف : اناا اكترر منك والله ياماماا بس ياارب خيرر .......
ومسكت سمرر التليفون بسررعة واتصلت بامجدد ورد عليهاا امجدد بسررعة وقالهاا بلهفة : الووو ايوه ياسمر فيه حاجة ياحبيبتى حصل حاجة؟؟!!!......
سمرر بقلق لامجدد : لا ياامجدد مفيش حاجة دناا بطمن عليك انت بس انت فين دلوقتى ياامجدد ؟؟!!.........
امجدد لسمرر : اطمنى ياسمرر اناا فى مشوار تبع الشغل كده وعلى فكرة اناا حطيت على بيتك بودى جارد دلوقتى خلاص يعنى انتى دلوقتى فى اماان انتى وطنط غالية ومتخافيش من حاجة ..........
سمرر بوجع لامجدد : ياحبيبى اناا مش خايفة اناا خايفة عليك انت .........
امجدد بثقة لسمرر : متخافيش ياسمرر وفرحناا فى ميعاده ان شاء الله ..... ااه صح افتكرت انتى كنتى قولتيلى انك عاوزة تشوفى باباا انتى وطنط غالية صح؟؟.........
سمرر لامجدد بقلق : ااه ياامجدد بس كده مش حينفع بقاا .......
امجدد بدهشة لسمرر : ومش حينفع ليه يعنى؟؟!!! بكره حعدى عليكى على آخرر النهار كده وحاخدك بالعربية انتى وطنط غالية ونروحله مااشى ......
سمرر بخووف لامجدد : مابلاش ياامجدد دلوقتى اكيد عمروو حيكون مراقبناا لسة وممكن يمشى وراناا تانى بلاش احسن ........
امجدد بعصبية لسمرر : عمروو مين ده ياسمرر اللى انتى عاوزانى اعمله حساب واخاف انزل معاكى عشانه؟؟!!! عمروو موضوعه خلص خلاص وكلهاا مسالة وقت وبعد مانتجوز مش حيظهرر فى حياتك تاانى فهمتى واوعى تفكرى انى خايف منه او من تهديداته دى اناا بس عامل حسابى لاى خيانة وغدر منه وبامنكم لحد الفرح مايتم على خيرر بس .........
سمرر بخووف : عاارفة ياامجدد بس بلاش نروح لعمى دلوقتى برضوو خليهاا بعدين .......
امجدد بعصبية لسمرر : سمرر وبعدين معاكى خلص الكلام فى الموضوع ده كده وبكره حعدى عليكم فى البيت زى ماقولتلك حضرى نفسك وقولى لطنط غالية واناا على آخرر النهار كده حكون عندك ........
سمرر بخووف لامجدد : مااشى ياامجدد اللى تشوفه بس خلى بالك انت من نفسك كويس ......
امجدد بابتسامة : متخافيش علياا ياحبيبتى وسلام دلوقتى بقاا عشان عندى شغل وحكلمك تاانى ..........
سمرر بقلق لامجدد : مااشى حبيبى سلام .......
وقفلت سمرر التليفون مع امجدد وهيه قلقانة اوووى وراحت لامهاا بعد كده وباين على وشهاا الخووف ........
غالية بدهشة لسمرر : مالك ياسمرر!!! امجدد قالك ايه!!! هوه كويس ؟؟!!!.......
سمرر بخووف : ااه ياماماا هوه كويس وحيعدى عليناا بكره عشان ياخدناا بالعربية ويوديناا لعمى عشان نشوفه ..........
غالية لسمرر بدهشة : يعنى هوه لازم مشوار فريد دلوقتى يعنى مايصبر امجدد شوية لحد مانشوف موضوع عمروو ده حيخلص على ايه الاول .........
سمرر بخووف لغالية : مناا قولتله كده ياماماا بس امجدد مصمم برضوو ومش عاوز يعمل لعمروو اى اعتبار بس اناا خايفة اوووى بجدد ياماماا احسن يكون بيدبر انه يقتل امجدد بجدد قبل الفرح اناا تشائمت بجدد وبفكرر الغى الفرح ده خالص اناا خلاص مش عاوزة اتجوز ........
غالية بووجع لسمرر : استهدى بالله بس ياسمرر ويمكن يكون بيقول كده من غيظه بس لماا عرف انك حتتجوزى القتل مش حاجة سهلة كده ياسمرر ده شيطان وركب دماغه ساعتها بس وياارب اللى جااى يكون خيرر ليكم وربناا يبعده عنكم وعن طريقكم ...........
سمرر بخووف لغالية : يااارب ياارب ياماماا ........
.
.
.
.
.
.
.
.
.
تااااااابع ........... وانتظروووووا الجديد والاحداث الساخنة جدآاا اللى جااااية ومنتظرة آرائكم فى الاحداث لحد دلوقتى حباااايبى ومش حتاخر عليكم بالجديد انتظروووونى 😍😍😍

لم اكن يوماً لك ( بقلم / سالى مصطفى ) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن