بارت 3

7.2K 124 2
                                    

الفصل الثالث ....

ولقت سمر امهاا مغمى عليهاا وفاقدة للوعى تماماا ومبتردش عليهاا خالص وجرت سمر فى ساعتهااا على الفون وطلبت الاسعااف بسرررعة .........

وبعد ما خرج فريد وامجد من بيت سمر بص فريد لامجد بغيظ اوووى وقاله : ايه اللى عرف سمر موضوع الحادثة ده بقى ................ ده حتى السواق مكنش يعرف حاجة عن الموضوع ده اصلااا والموضوع ده من سنين كمان ايه اللى فكرهاا بيه دلوقتى ؟؟؟؟

امجد باستغراب : مش عارف مش عارف بجد ياباباا انا اتصدمت من كلامهاا اووى ومتوقعتش انهاا تقول الكلام ده ابداا .........

فريد بضحكة : يعنى انت مقولتش لسمر اى حاجة عن الموضوع ده خالص ياامجد ولا حتى لمحتلهاا فى لحظة صفاا كده ..........

امجد بقلق : لا يابابااا مقولتش اى حاجة خالص عن موضوع حادثة امهاا ده بس سمرر ذكية اووى واكيد توقعت ده عشان امهاا لماا حصلتلهاا الحادثة دى كانت فى عربيتك .............

ده حتى هيه اللى كل شوية كان بتقولى ابوك هوه السبب فى اللى حصل لامى ابوك هوه السبب فى اللى حصل لامى عشان كده بقى مكنتش طيقاانى وكانت بتعاملنى وحش علطوول وهوه ده السبب اللى خلاه تسيبنى برضوو زى ماقالت كده ...........

فريد بقلق : بس اسلوبهاا فى الكلام وتهديدتهاا دى مش مريحانى ابدآ ومش عارف هيه ناوية على ايه بالظبط عشان ترجع حق ابوهاا زى مابتقوول البت دى كده بقت خطر عليناا اووى وانا مش حديهاا فرصة انهاا تعمل اى حاجة .........

امجد بقلق : قصدك ايه ياباباا حتعمل فيهاا ايه يعنى ؟؟؟ باباا انا بحب سمرر بحب سمر بجد وعاوز اتجوزهاا .........

فريد بضحكة : متخفش اوى كده ياامجد جمد قلبك شوية وحتجوزهاا بس سيبنى اخططلك كده عشان كل حاجة تبقى مظبووطة بس من دلوقتى تحط سمرر تحت عنيك فى كل خطوة بتخطيهاا وتبلغنى بيهاا وبكل تحركاتهاا ..........

امجد بقلق : حاضر حاضر يابابااا بس منغير ماتتاذى فى اى حاجة انا حبيتهاا وعاوز اتجوزهاا بجد ..........

ووصلت الاسعاف لبيت سمر بعدهاا ونقلت امهاا على المستشفى علطوول وسمر راحت معاهااا كمان وشافهاا الدكتور اول ماوصلت المستشفى علطوول ولقى حالتهاا صعبة اووى ودخلهاا على العناية المركزة ...........

سمر بقلق : لو سمحت يادكتور عاوزة اطمن على امى حصلهاا ايه وحالتهاا ايه دلوقتى ؟؟؟؟؟

الدكتور : مع الاسف امك حالتهاا كانت صعبة شوية واضطريت ادخلهاا على العناية المركزة وان شاء الله حالتهاا حتتحسن ..........

سمر بخووووف : ايه ؟؟؟ عناية مركزة ليه ؟؟؟ هوه حصلهاا ايه ؟؟؟؟

الدكتور باسف : امك مريضة ضغط وسكر اصلااا والظاهر كده انهاا زعلت جاااامد من حاجة معينة والضغط اترفع عندهاا اووى ودخلت فى غيبوبة سكر كماان ادعيلهاا بس وان شاء حتبقى كويسة ........

لم اكن يوماً لك ( بقلم / سالى مصطفى ) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن