بارت 20

2.5K 55 1
                                    

الفصل العشروون ....

سمرر مصدووومة ومتلخبطة بخوووف : ايه !!! اقوله امجدد فريد !!!......
امجد بثقة لسمرر : ايووه ياسمرر قوليله امجد فريد اييييه !!!! مالك متلخبطة كده لييه ؟؟!!!.......

سمرر بخوووف لامجد : انااا لا لا مفيش مفيش .....

امجد لسمرر بثقة : طب بسررعة شوية ياسمرر عشان وراياا شغل كتيير ومش عاوز اتاخرر ........

سمرر بخوووف لامجد : حااضر حااضر ......

وراحت سمرر على مكتب الباشمهندس عمرو علطوول وهيه مرررعوبة وقلبهاا بيدق جااامد وخايفة ودماغهاا وقفت فجأة ومبقتش عارفة تفكرر فى اى حاجة فى اللحظة دى من صدمتهاا ولا عارفة امجد جااى لعمروو هناا لييه ؟؟!!..........

ودخلت سمرر على مكتب الباشمهندس وقالتله بخووووف وقلق : باشمهندس فيه واحد عاوز يقابلك ومنتظرك  بره وبيقول ان اسمه امجد امجد فريد .........

عمروو بدهشة لسمرر : ايه؟؟!! امجد فريد !!! الاسم ده مش غريب علياا !!! طب خليه يدخل ياسمرر واشوفه عاوز ايه؟؟؟!!.......

ووقفت سمرر قدام عمروو فى اللحظة سرحاانة ومستغربة من وجود امجد فى الوقت ده ومصدووومة وبتفكر فى اللى ممكن يحصل بعد كده ولاحظ عمروو سرحانهاا ده وراح باصصلهاا مرة تانية وقالهاا بدهشة وبصوت عالى شوية : سمرررر بقوولك خليه يدخل !!! اييه مالك سرحانة فى ايه كده؟؟؟!!!......

واتنبهت سمرر لكلام عمروو ده ساعتهاا وقالتله بلهفة : هااا لا لا مش سرحانة ولا حاجة حااضر حااضر ياعمروو حخليه يدخل ........

ومشت سمرر وطلعت بره المكتب تانى وراحت لامجد بره وقالتله بخوووف وقلق : هوه فيه ايه بالظبط ياامجد ؟؟!!.....

امجد لسمرر بدهشة : قولتيله انى عاوز اقابله ياسمرر ؟؟!!....

سمرر بخوووف لامجد : ااه ااه قولتله ومنتظرك فى المكتب دلوقتى ........
امجد بابتسامة لسمرر : مااشى ياسمرر ..... بعد اذنك ......

سمرر لامجد بلهفة : امجددد امجددد استنى .......

ومشى امجد علطووول ودخل على مكتب الباشمهندس عمروو وساب سمرر بره لوحدهاا ومردش عليهاا خالص وهيه بتنده عليه  .........

وفى الوقت ده برضوو قامت شيرين من مكتبهاا وراحت ناحية مكتب الباشمهندس عمروو ولحقتهاا مهاا ساعتهاا ووقفتهاا وقالتلهاا بدهشة : انتى رايحة على فين ياشيرين ؟؟!!!......

شيرين لمهاا بدهشة : رايحة على مكتب الباشمهندس يامهاا عاوزة اراجع معاه شوية شغل مهم كده هوه فيه حاجة ولا ايه !!!! اول مرة تسألينى يعنى ؟؟؟!!........

مهاا بدهشة : ااه ياشيرين فيه !!!! وهوه انتى مسمعتيش سمرر جت وقالت ايه دلوقتى ياشيرين ؟؟؟!! سمرر قالت ان الباشمهندس عمروو مانع اى حد يدخله المكتب النهاردة عشان هوه مشغول ولا حتى تراجعى معاه اى شغل ........

لم اكن يوماً لك ( بقلم / سالى مصطفى ) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن