الفصل الثانى ...
امجد مصدوووم : انتى ايه اللى بتقوليه ده ياسمر ؟؟ هوه ايه اللى حصل لكل ده ؟؟؟
سمر بضيق : بقول اللى سمعته دلوقتى ياامجد وعن اذنك بقى عشان انا اتاخرت على البيت ......... وراحت قايمة سمر فى ساعتهاا ومشت وسابته قاعد لوحده وراحت على بيتهاا ..........
امجد بغيظ : ماشى ياسمر ماشى انا بقى حعلمك الادب على اللى انتى عملتيه معاياا ده ومش حعديهالك بالساهل ابدآ ........
ودخلت سمر بعدهاا على البيت ولقت انجى جارتهاا قعدة مع مامتهاا فى الاوضة ودخلت سمر عليهم الاوضة وقالت بابتسامة : ايه ؟؟ اتاخرت عليكواا ؟؟؟
انجى باستغراب : سمرر ؟؟ لا متاخرتيش خااالص على فكرة انتى لحقتى تروحى وتيجى يابنتى؟؟؟
غالية ام سمر بابتسامة : ربنا يكملك على خير ياحبيبتى ويسعدك مع امجد واشوفك عروسة وسعيدة علطول يارب ..........
وغيرت سمر الموضوع ده فى ساعتهاا وقالت : احم احم تعالى ياانجى بقى وروحى على بيتك خلاص ...........
انا اخرتك اوى النهاردة معلش بس انتى عارفة الظروف بقى وانا مش بعرف اسيب ماما لوحدهاا خالص معلش عطلتك ..........
انجى باستغراب : ولا يهمك ياسمر احنا اخوات طبعاا وقامت انجى من الاوضة بسررعة وطلعت مع سمر على بره وهمست لسمر بالراحة وقالتلهاا : ايه اللى حصل ياسمرر انتى بتوزعينى ليه؟؟؟ وعملتى ايه مع امجد قوليلى الاول ؟؟؟
سمر بقلق : بعدين بعدين بقى ياانجى حبقى اقولك على كل حاجة عشان دلوقتى ممكن ماماا تسمعنى نبقى نتكلم بعدين بقى ............
انجى باستغراب : خلاص ماشى ياسمر على راحتك بعدين ........ عاوزة حاجة منى ياطنط غالية انا ماشية..........
غالية : لا ياحبيبتى سلامتك فى رعاية الله ........ ومشت انجى بعدهاا علطوول من البيت وراحت على شقتهااا .........
ودخلت سمر بعدهاا على اوضتهاا وافتكرت حبيبهاا القديم تانى ودموعهاا مالياا عنيهاا وبتقول لنفسهاا : واخرتهاا ايه فى اللى انا فيه ده بقى ياترى لسة فاكرنى ياعمرو زى ماانا فكراك كده ؟؟؟ طب ياترى عامل ايه فى حياتك دلوقتى سعيد ولا تعيس زيي كده بس يارب تكون سعيد ............
وفتحت سمر اجندتهاا كعادتهاا زى كل يوم وفضلت تكتب مذكراتهاا وتسجل كل اللى حصلهاا فى اليوم ده كعادتهاا وفضلت تكتب : الى متى ستظل تسيطر على كل تفكيرى كهكذا ؟؟؟ وانى ساظل لا ارى بعدك ولا اقابل سوى اشباه الرجال فى طريقى ........
سئمت من حياة تخلو منك ايامهاا تتشابه اليوم مثل الامس والامس يشبه غدى ايضآ ............. فانا اليوم قد تركت بسببك شخص قد يكون احبنى ام لم يحبنى ولكننى كل مااعرف انى مازلت احبك انت واحملك مسؤلية قرارى هذا ..........