الفصل الثامن عشر .....
شيرين بحزن : امجد اناا ....
امجد بعصبية : ولا كلمة ياشيرين تانى خلاص مش قولتى كل اللى عندك ؟؟!!! خدى الشيك واتفضلى امشى بقاا عشان اناا عندى شغل ........
شيرين بضيق : حااضر ياامجد ...... واخدت شيرين الشيك من امجد ومشت وخرجت بره الشركة خالص .......
وقفلت سمرر شغلهاا فى اليوم ده واتصلت بانجى جارتهاا علطوول على الموبايل وردت عليهاا انجى بسررعة ......
سمرر بحزن بااكية : الوو ايوه ياانجى ماماا عاملة ايه عندك ياانجى طمنينى عليهاا ؟؟؟....
انجى بدهشة : طنط غالية كويسة ياسمرر !!! ايه ده انتى مالك ياسمرر ومال صوتك شكلك زعلان لا وشكلك معيطة كماان ايه اللى حصل ياسمرر ؟؟؟!! .........
سمرر بااكية بحزن : مفيش حاجة مفيش حاجة ياانجى بس لبسى ماماا وجهزيهاا عشان عندهاا ميعاد عند الدكتور دلوقتى واناا حخلص شغلى علطوول دلوقتى وحعدى عليكى اخدهاا .........
انجى بدهشة : حااضر ياسمرر بس برضوو صوتك مش عاجبنى خالص ومش مريحنى .....
سمرر باكية : خلاص بقاا ياانجى مناا قولتلك مفيش حاجة واناا شوية وجيالك دلوقتى اهوه .......
انجى بدهشة : مااشى ياسمرر مستنياكى ...... وقفلت انجى مع سمرر التليفون وهيه قلقانة عليهاا اوووى من طريقة كلامهاا ......
وخلصت سمرر شغلهاا ومشت علطووول وراحت على بيت انجى ومنغيرر ماتدخل لعمروو المكتب خالص ولا تكلمه على غير عادتهاا ........
ووصلت سمرر لبيت انجى وخبطت على الباب وفتحتلهاا انجى علطووول ولقيتهاا باين عليهاا انهاا كانت معيطة وباين عليهاا الزعل جااامد .......
انجى لسمرر بدهشة : مالك ياسمرر!!!! انتى اتخانقتى مع عمروو صح !!! عمروو عرف حكاية امجد ؟؟؟؟!!!.....
سمرر بحزن : مش قادرة اتكلم فى حاجة دلوقتى ياانجى بجد ...... ماماا لبست ولا لسة ؟؟؟ .......
انجى لسمرر : لبست ياسمرر بس مش هيه العملية دى لسة الاسبوع الجااى حتروحى ليه للدكتور دلوقتى !!!؟؟؟.....
سمرر بحزن : عشان الدكتور كان طالب منهاا شوية تحاليل ياانجى ولازم تعملهم عشان العملية وعشان السكرر كمان ........
انجى بقلق : اااه ربناا يعدى العملية دى على خير ياسمرر ويقومهاا بالسلامة والعملية تنجح وترجع تشوف تاانى ........
سمرر بحزن : ياارب ياارب ياانجى ...... ودخلت سمرر بعد كده على جوه علطوول لامهاا وهيه بتقول بلهفة : مامااا مامااا انتى فين ياحبيبتى لبستى؟؟؟......
غالية بابتسامة : ايووه اناا هناا ياسمرر تعالى ياحبيبتى وخلاص لبست وجاهزة .......
وراحت مقربة سمرر على امهاا لماا شافتهاا وباستهاا من راسهاا وقالتلهاا بلهفة اوووى : طب يلااا بيناا بقاا ياماماا عشان نلحق ميعاد الدكتور اناا خلصت شغلى بسرررعة وجيتلك ........