الفصل الثامن ....
غالية بضيق : اه ياسمرر الخميس الجاى؟؟؟ حتروحى؟؟؟
سمرر بعصبية ودهشةةة : لا طبعاا ياماماا مش حروح .......
غالية بضيق اوووى : مش لو مكنتيش سبتيه ياسمرر كان زمانك دلوقتى انتى العروسة دى واناا فرحانة بيكى .......
سمرر بعصبية اووووى : يووووه بقاا تاانى ياماماا ؟؟؟ انا مش عاوزة اتكلم فى موضوع امجد ده تااانى ابداااا واقفلى الموضوع ده على كده بقاا ومتفتحهوش تاانى .........
وفى اللحظة دى دخلت انجى عليهم فى الاوضة جوه وقالتلهم بدهشةة : ايه ده مالكم ؟؟؟ صوتكم عاالى ليه انتم بتتخانقوا ولا ايه ؟؟؟
سمرر لانجى بعصبية وغضب : لا ياانجى مش بنتخانق ولا حاجة بس عمى هوه اللى كان بيتصل بماماا دلوقتى على التليفون عشان يعزمهاا ويعزمنى على فرح ابنه امجد يوم الخميس الجااى شوفتى البجاحة بقاا ؟؟؟؟
انجى مصدووووومة : ايه ؟؟؟؟ فرح امجد يوم الخميس الجااى ؟؟؟؟ ازاااى الكلام ده ؟؟؟؟
سمرر بعصبية : اه ياانجى دى الحقيقة وفى الوقت ده بالذات كماان انتى متخيلة ؟؟؟ وشايفة شايفة القررف وصل لحد فيين؟؟؟ لا وايه كمااان ده امجد كان بيتصل على موبايلى من الصبح عشان يعزمنى على الفرح ده ...........
غالية بدهشةة لسمرر : مالك ياسمرر انتى متعصبة على الآخرر كده ليه ؟؟؟؟؟ الراجل مغلطش وبيعزمناا على فررح ابنه لان احناا مهماا كان نعتبر اهل وبالرغم من انك انتى اللى سايبة ابنه امجد مش هوه وقولتى انك مش عاوزاه واحرجتيه هوه وابوه كماان لما كانوا هناا ومكنش حصل حاجة لكل ده يبقى ايه اللى معصبك ومضايقك منهم اوووى كده اناا شايفة ان عمك معملش حاجة غلط وذوق منه اووى انه اتصل وقال ولا انتى فيه حاجة تانية بقاا مخبياهاا علياا ياسمررر غير موضوع الحادثة اللى حصلتلى دى ومضايقاكى ومعصباكى منهم اوووى كده ؟؟؟؟...........
سمرر بتنهيدة ووجع : لا ياماماا مفيش حاجة مخبياهاا بس الحادثة اللى حصلتلك بسببهم دى برضوو مش شوية وانا مش رايحة الفررح ده برضوو ومش عاوزة اسمع سيرة امجد ده او سيرة ابوه فى البيت هناا تاااانى ممكن ياماماا ؟؟؟
غالية لسمرر : حاضر ياسمرر واناا مش حجبلك سيرتهم دول تاانى ابدااا وهدى نفسك شوية ياحبيبتى ومتحرقيش فى دمك مش كده ولو مش عاوزة تروحى الفرح ده بلاش متروحيش انا مش بغصب عليكى فى حاجة ياسمرر ..........
سمرر بتنهيدة : مااشى مااشى ياماماا حصل خيرر وانا حنزل بقاا دلوقتى عشان متاخرش اكترر من كده وحسيب انجى معاكى هناا عشان لو احتجتى اى حاجة تبقى معاكى وادعيلى بقاا ادعيلى بقاا ياماماا انى الاقى شغل كويس بس .......... وراحت مقربة سمرر على امهاا غالية وباستهاا من راسهاا وقالتلهاا : مش عاوزة اى حاجة منى قبل ماانزل ياماماا ؟؟؟؟