الفصل الثانى والعشرون .....
مهاا وعلامات الخوف والقلق على وشهاا : ايييه ؟؟!! انت امجدد ؟؟؟!!.....
امجد بثقة ودهشة لمهاا : ايووه امجدد انتى قلقانة منى كده ليه؟؟!! انا ابن عمهاا والله ........وفى اللحظة دى رن موبايل مهاا وردت مهاا على التليفون بسررعة وهيه قلقانة وخايفة وقالت : الوووو .......
انجى بقلق لمهاا : ايووه يامهاا سمرر عاملة ايه دلوقتى طمنينى؟؟!! وامجدد جالك ولا لسة ؟؟!!.......
مهاا بقلق اوووى : هااا لسة مفقتش برضوو ياانجى ......
وبعدين راحت مهاا بعيد عن امجد شوية عشان ميسمعهاش وهيه بتتكلم وكملت كلامهاا مع انجى تانى وقالتلهاا بقلق : هوه مين امجدد اللى جه ده ياانجى؟؟!! هوه مش ده اللى سمرر داخت بسببه وحصلهاا كده النهاردة بسببه !!! هوه جاى هناا تانى ليه دلوقتى ؟؟!!!......
انجى بدهشة لمهاا : يعنى امجدد وصل عندك ؟؟؟!! طب كويس يامهاا وبعدين ليه بتقولى كده امجدد ده يبقى ابن عم سمرر ومش غريب يامهاا وعلى فكرة ده اكترر حد بيخاف عليهاا بجد بس هوه اللى طبعه صعب شوية كده وعصبى بس قلبه طيب والله ولو انتى وراكى حاجة وعاوزة تمشى امشى انتى وخلي امجد قاعد معاهاا فى المستشفى لحد ماتفوق ومتقلقيش ومتخافيش منه ......
مهاا بدهشة اوووى : ايه ده؟؟!!! هوه انتى مش حتيجي المستشفى ولا ايه ياانجى؟؟!! اناا قعدة مستنياكى .......
انجى بقلق اووى : لا يامهاا مش حينفع آجى طبعآاا واسيب طنط غالية لوحدهاا هناا انتى عارفة وعشان كده بعتلك امجدد وبعدين متعطليش نفسك انتى اكترر من كده يامهاا وامشى انتى وانا حبقى اطمن على سمرر من امجد واطمنك بالتليفون ..........
مهاا بقلق : ماشى ياانجى ...... اللى تشوفيه......
انجى لمهاا بلهفة : طب ادينى امجدد على التليفون بقاا يامهاا عشان عاوزة اتكلم معاه واقوله حاجة .......
مهاا بقلق : حااضر حااضر ياانجى ...... وبصت مهاا على امجدد بسررعة وملقتهوش واقف قدام الاوضة بره وراحت مهاا بسررعة على اوضة سمرر عشان تشوفه ودخلت على الاوضة ولقيته قاعد جمب سمرر جوه وجمب السرير بتاعها ........
وراحت قايلة مهاا لانجى على التليفون ساعتها : امجدد قاعد مع سمرر فى الاوضة جوه ياانجى قاعد جمبهاا .........
انجى بثقة لمهاا : طب خلاص يامهاا كويس سبيه كده وخليه قاعد معاهاا كده وامشى انتى ومتعطليش نفسك وانا حبقى اطمنك عليهاا بالتليفون ..........
مهاا بقلق لانجى : مااشى حااضر ياانجى ......... وقفلت مهاا التليفون مع انجى ومشت من المستشفى علطوول وهيه قلقانة برضوو وسابت امجدد مع سمرر فى الاوضة وسمرر لسة فاقدة الوعى برضوو ......
وفضل امجدد قاعد جمب سمرر كده وهوه مضايق ومخنووق وضميره واجعه اووى وحاسس بالذنب نحيتها لان هوه اللى عمل فيهاا كده وهوه اللى وصلهاا للحالة دى وقعد امجد ساعتهاا يفكرر كتييير فى كل اللى فات وشريط حياته مع سمرر كله مرر من قدام عينه وهوه قاعد جمبهاا كده وهيه لسة فاقدة الوعى برضوو .........