بارت 6

4.7K 83 2
                                    

الفصل السادس ....

سمر باكية وسارحة قائلة لنفسهاا بخووف : حعمل ايه انا دلوقتى فى المصيبة دى ؟؟؟ حقول ايه لماماا لو كلمتنى حقولهاا انا فين دلوقتى ؟؟؟ ححكيلهاا على اللى حصل ده ازاااى وهيه تعبانة كده ؟؟؟

ياترى حتستحمل الصدمة دى لما تعرف ولا لا وياترى اناا حخرج من هناا تانى اصلااا ولا لا ؟؟؟ ياارب خليك معاياا ياارب واتفاجات سمرر ساعتهاا وهيه سرحانة كده وبتفكر بعمهاا واقف قدامهاا علطول ...............

وبصتله سمر بغيظ اوووى ودموعهاا فى عنيهاا وقالته بغيظ : انت جاى هناااا ليه دلوقتى ؟؟؟ مش خلاص نفذت كل اللى فى دماغك وعملت كل اللى انت عاوزه ...........

فريد باستغراب مصطنع : انتى بتقولى ايه ياسمرر هوه انا عملت ايه ؟؟؟؟ انا مش كنت عاوز اسجنك كده وميرضنيش طبعاا انك تدخلى السجن ......... حتى لو كان السبب ابنى ...........

وبصتله سمرر تانى وبقرف وقالت : وبعدين يعنى وبعد الكلمتين دول جاى هناا عاوز ايه برضوو ؟؟؟؟؟

فريد بثقة : امجد ابنى فاق ياسمرر اول ماوصل للمستشفى علطول والحمد لله مع ان الضربة كانت جامدة بس ربنا سترر ............

ودلوقتى بقى انا ممكن اتنازل واخليه هوه كمان يتنازل عن القضية دى خالص ويقول انك كنتى بتهزرى معاياا ومش قاصدة تموتيه او اى حاجة وتخرجى من هناا بقاا انا مقدرش ابهدلك كده ياسمرر ده مهما كان احناا اهل ...........

سمرر باكية : احناا اهل؟؟؟ طب بلاش الكلمة دى عشان ملهاش لازمة وبعدين انا مكنتش قاصدة ان اقتل امجد ابنك اصلااا عشان اتحبس هناا وانت عارف كده كويس وعارف كمان انه كان جايبنى الشقة دى ليه ؟؟؟ وكان ناوى على ايه ؟؟؟ وانت اللى اتصلت بيااا كمان مش صح كده ؟؟؟

فريد بغضب شديددد : طب سيبك من كل الكلام ده دلوقتى ياسمرر عشان محدش حيصدقك هنااا انتى جيتى بيت ابنى لوحدك وفى وقت انا مكنتش موجود فيه اصلااا فى البيت ............

وبعدين حتى لو ابنى ده فاق وبقى كويس قضيتك حتفضل ماشية زى ماهية برضوو ياسمرر ده لو انا متنازلتش لان ده شروع فى قتل ياحبيبتى يعنى موضوعك كده بقى متعقد على الاخر .........

سمرر باستغراب : وانت جاى النهاردة بقى عشان تتنازل وتخرجنى من هناا وتحليلى الموضوع المتعقد ده صح اشك طبعاا ؟؟؟؟؟

فريد : بالظبط كده ياسمرر لا متشكيش انا جاى النهاردة عشان اساوى الموضوع ده خالص واتنازل انا وامجد واخرجك من هنااا بس بشرط وااحد بس او ممكن احط قدامك اختيارين ............

سمرر : وايه هيه شروطك واختياراتك بقى؟؟؟؟

فريد : امجد ابنى بيحبك ياسمرر بيحبك بجد ياسمر وعاوز يجوزك وانا عاوزك بقى تردمى على كل الماضى ده وعلى كل اللى حصل قبل كده وعلى اللى حصل النهاردة ده كماان وعلى موضوع حادثة امك ده كماان ....................

لم اكن يوماً لك ( بقلم / سالى مصطفى ) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن