بارت 21

2.4K 49 0
                                    

الفصل الحادى والعشرون ....

وبص عمروو لشيرين وهوه مضايق اوووى وبعد كده سابهاا ودخل على مكتبه جوه وراحت داخلة شيرين وراه المكتب علطووول وقفلت الباب وراهاا ........

وقعدت على الكرسى اللى قدامه على المكتب وقالتله بلؤم : كده برضوو ياعمروو بتقولى قدام سمرر ومهاا لو عاوزة تمشى انتى كمان امشى اناا زعلت منك على فكرة هوه اناا كنت عملتلك حاجة يعنى عشان تقولى كده ؟؟!!!.......

عمروو بضيق لشيرين : مخنووووق مخنووق شوية ياشيرين معلش ..........

شيرين بخبث لعمروو : طب ماتحكيلى ياعمروو وقوولى مخنوق من ايه ؟؟!! ويمكن يمكن اقولك حاجة تفيدك وتريحك وبعدين مين امجد ده اللى سمرر كانت بتتكلم عليه بره ده ؟؟!!.......

عمروو بغيظ اووى وعصبية : امجد ده مصيبة وطلعتلى من تحت الارض ياشيرين مش عارف طلعلى منين ده وازااى وعاوز منى ايه بالظبط ؟؟؟!!! وده كمان يبقى ابن عم سمرر وخطيبها السابق وكانوا عاملين عليااا تمثيلية كل ده هماا الاتنين وسمرر كانت مخطوباله من قبل كده كمان ومقلتليش ........

واتصدددمت شيرين بكلام عمروو عن امجد ده وخافت جدآاا ولمحت ساعتهاا ورق الصفقة على المكتب قدام عمروو واتررعبت اكتررر وقالت لعمروو بخوف : ايه ده ؟؟!! هوه مش ده ورق الصفقة اللى كانت مسروق من مكتب سمرر؟؟!!!........

عمروو بغيظ : ايووه ياستى هوه وامجدد ابن عم سمرر هوه اللى جابهولى وهوه اللى كان ورا الحكاية دى من اولهاا وهوه اللى كسب الصفقة دى منى كمان وكان سارق الورق ده عشان يخسرنى انا !!!........

شيرين بخوووف وقلق : معنى كلامك ده ان امجدد ابن عم سمرر كان موجود عندك فى المكتب دلوقتى وهوه اللى جابلك الورق ده .........

عمروو بغيظ اوووى : ايووه ياستى كان عندى فى المكتب دلوقتى وهوه اللى جابلى الورق ده وكان بيهددنى كماان وبكل بجاحة وقالى ان هوه اللى ورا السرقة دى عشان يكسب الصفقة دى منى وشكله كده لسة ناوى على الشرر امال اناا طردت سمرر من الشركة هناا ليه يعنى؟؟؟!!.........

شيرين بخوووف وقلق لعمروو : وامجدد ده قالك مين اللى سرق الورق ده من مكتب سمرر هناا ووصلهوله كده قالك مين ؟؟؟!!........

عمروو بعصبية : ماهو اكيد سمرر ياشيرين اللى سرقته واديتهوله باينة يعنى ابن عمهاا وكان خطيبهاا قبل كده لا وشكله بيحبهاا كمان ومش متحمل عليهاا الهواا طب ادينى طردتهاا من الشرركة خالص اهوه ويبقى يورينى سى امجدد ده بقاا حيعمل ايه ؟؟!!!........

واتلخبطت شيرين وقلقت اوووى من كلام عمرو ده وخافت اوووى لان هيه اللى كانت سارقة الورق وامجدد ده يبقى جوزهاا وراحت لقطت نفسهاا بتنهيدة من الخوف وبصت لعمروو تانى بقلق وقالتله : طب اناا حروح على مكتبى بقاا ياعمروو عشان عندى شغل كتيير  ....... بعد اذنك .........

لم اكن يوماً لك ( بقلم / سالى مصطفى ) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن