الفصل الخامس والعشرون ....
فريد مصدووووم لامجد : اييييه؟؟!! اتنازلت عن الشركة؟؟!! اتنازلت عن الشركة يعنى ايه ياامجدد؟؟!!.......
امجد بثقة لفريد : يعنى سلمت الشرركة كلهاا لسمرر ياباباا .....
فريد مصدووووم بدهشة لامجدد : انت بتقول ايييه ياامجدد؟؟!! وسمرر مين دى اللى سلمتلهاا الشرركة؟؟!!!.......
وراح قايم امجدد من على السرير وقال لفريد بثقة : سمرر بنت اخوك ياباباا سمرر بنت عمى!!! سلمتلهاا الشركة بتاعتهاا حقهااا واناا من دلوقتى مليش اى علاقة بالشركة دى خالص خلاص .......
فريد مصدوووووم لامجدد : مش ممكن مستحيييل!!! مستحييييل انت اكيد بتهزر ياامجدد صح؟؟!! صح انت بتهزر؟؟!!.......
امجد لفريد بثقة : وهيه الحاجات دى فيهاا هزار برضوو ياباباا؟؟!!! اناا بتكلم جدد اناا اتنازلت لسمرر عن الشرركة دى كلهاا وكتبتهاا باسمهاا .........
فريد مصدوووووم صاارخآاا : اتنازلت لسمرر عن الشركة وكتبتهاا باسمهاا؟؟؟!!! مش ممكن مستحيييييل انت اتجننت ياامجدد انت اكيدد اتجننت .......
امجدد بثقة لفريد : بالعكس ياباباا ده انا عقلت اناا رجعتلهاا حقهاا ياباباا كده ايه الجنان فى كده بقاا .......
فريد بعصبية لامجدد : الشرركة كلهاا حقهاا ياامجد؟؟!!! وبعدين سمرر اصلآاا مش بتفهم اى حاجة فى شغل الشركات ده انت كده ضيعت الشركة من ايديك بجدد وضيعت كل حاجة وهديت كل اللى بنيته طول السنين دى .......
امجدد بثقة : اناا عملت الصح ياباباا واللى المفروض كان يحصل ويتعمل من زماان وبعدين احناا مش حنضحك على بعض ودى فى الاصل كانت شركة ابوهاا وحقهاا واذا كانت تفهم بقاا ولا متفهمش فى الشغل اناا مليش دعوة بكل ده بس ده حقهاا واناا رجعتهولهاا وهيه حرة فى شركتهاا بقاا وتعمل اللى هيه عوزاه ........
فريد مصدوووووم لامجدد : انت ايه اللى جرالك ياامجدد؟؟!!! دى مش شركتهاا لوحدهاا هيه المفروض انهاا كانت شريكة معاناا فى الشركة وبعدين سمرر اتنازلت عن كل حقهاا في الشركة خلاص وورقة التنازل معاياا يعنى سمرر دلوقتى ملهاش اى علاقة بالشركة دى انت فااااهم فاااهم ولا لا واذا كنت انت مش عاوزة الشركة ومش عاوز تشتغل فيهاا اناا من بكره حنزل الشركة دى واناا اللى حمشى كل الشغل بنفسى واناا غلطان من الاول انى اعتمدت عليك .........
امجدد بضحكة خفيفة : مينفعش خلاص ياباباا الوقت فات على الكلام ده لان الشركة دلوقتى بقت بتاعة سمرر وبس وبعدين دى فى الاصل كانت شركة ابوهاا يعنى مكنتش حقناا من الاول واناا معملتش حاجة غلط لماا رجعتهالهاا حقهاا كده وعشان تصدقنى اكترر كماان وتصدق ان الشرركة دلوقتى بقت بتاعة سمرر وبس .........
اتفضل اتفضل ياباباا دى صورة من التنازل اللى تم بينى وبين سمرر عن الشرركة دى والاصل معاهاا طبعآاا يعنى الشركة دلوقتى بقت باسمهاا هيه وبس وهيه المتحكمة فيهاا وورقة التنازل اللى كانت معاك دى واللى كان عليهاا امضيتهاا اناا اخدتهاا من مكتبك هناا وسلمتهالها بنفسى فى بيتهاا هناك عشان سمرر اتنازلت ليك عن الشركة غصب عنهاا وتحت ضغط منك مش بمزاجهاا ومش بس كده كماان ده اناا فهمت كل الموظفين اللى فى الشرركة هناك ان سمرر هيه اللى حتبقى مكانى فى الشركة من بكره وهيه صاحبة الشركة الجديدة والمالكة ليهاا والمسؤولة عن كل حاجة يعنى وجودك دلوقتى فى الشركة هناك عند سمرر ملوش اى لازمة ........