الفصل التاسع والعشرون ....
ونامت سمرر بعد كده وصحيت تانى يوم الصبح بدرى وراحت متصلة بامجدد تانى ولقت التليفون مفتوح وفضل تليفون امجد يرن كتيرر ومردش عليهاا برضوو .........
سمرر لنفسهاا بضيق اووى: وبعدين معاك بقا ياامجدد؟؟!! مش عاوز ترد علياا ليييه يعنى؟؟!! ياترى انت فين بس؟؟!!.......
وقامت سمرر بعد كده وغيرت هدومهاا ولبست وجهزت نفسهاا عشان تروح الشركة وعدت عليهاا مهاا صحبتهاا بعد كده واخدتهاا ونزلت وراحت على الشركة وسابت سمرر امهاا غالية لوحدهاا فى البيت ونزلت .......
مهاا لسمرر بدهشة : مالك ياسمرر ؟؟!! شكلك مضايقة لييه كده!!! انتى من امبارح كمان وفيكى حاجة مش مريحانى فيه ايه ياسمرر ؟؟!!!......
سمرر بضيق لمهاا : مش عارفة يامهاا بس امجدد امجدد مش بيرد علياا من امبارح خالص يامهاا ومش عارفة فيه ايه؟؟!!! ومش عارفة هوه فين اصلآاا؟؟!!!......
مهاا لسمرر بدهشة : مايمكن يكون مشغول ولا حاجة ياسمرر ومش عارف يتكلم!!!.....
سمرر بقلق لمهاا: مش عارفة يامهاا بس دى اول مرة امجدد يعمل معاياا كده بجد امجدد عمره ماكان بيطنشنى كده اناا بجدد قلقانة والمفروض انه ييجى الشركة النهاردة كماان حشوف بقاا اذا كان حييجى النهاردة ولا لا ؟؟!!!.......
مهاا لسمرر : ان شاء الله حييجى ياسمرر .....
سمرر لمهاا بقلق : يااارب .....
ووصلت سمرر بعد كده للشركة ومعاهاا مهاا وطلعت سمرر على مكتبهاا فوق علطووول ومهاا معاهاا وبعدين بصت سمرر لمهاا وقالتلهاا : هااا ايه رايك فى الشركة بقاا يامهاا ؟؟!!! وايه رايك فى مكتبى؟؟!!......
مهاا لسمرر بفرح : جميل اووى ياسمرر بجدد ربناا يزيدك ياحبيبتى واناا مكتبى حيكون فين بقاا؟؟!!........
سمرر لمهاا بابتسامة : تعالى تعالى يامهاا واناا حوريهولك وحتستلمى شغلك فيه النهاردة ان شاء الله اناا بجد محتاجة انك تبقى معاياا هناا اوووى وعشان اطمن على الشركة والشغل كماان لانى لماا حتجوز مش حعرف انزل الشركة كتيرر هناا ......
مهاا لسمرر بابتسامة : تمام ياسمرر وربناا يكملك على خيرر ياارب حبيبتى ......
سمرر لمهاا : ياارب يامهاا ......
واخدت سمرر مهاا صحبتهاا على بره ووريتهاا مكتبهاا الجديد واستلمت مهاا شغلهاا فى نفس اليوم ده وعرفتهاا سمرر كل حاجة فى المكتب وبعدين رجعت سمرر تانى على مكتبهاا لوحدهاا وهيه لسة بتفكرر فى امجد برضوو وقلقاانة عليه اوووى وراحت متصلة بيه تانى على الموبايل برضوو ورد عليهاا امجدد بسررعة فى المرة دى .........
سمرر بلهفة لامجدد : امجددد انت فييين ؟؟!!....
امجدد لسمرر : فى البيت ياسمرر معلش كنت نايم بس .....