بارت 10

3.7K 67 2
                                    

الفصل العاشرر ....

مهاا بدهشةة : ايوووه ياسمرر اسمه عمرو الكاشف مالك ياسمرر انتى تعرفيه ؟؟؟؟

سمرر مصدووووومة وقلبهاا بيدق جاامد : اسمه بالكامل ايه يامهاا ؟؟؟؟؟؟

مهاا بدهشةة اووووى : اسمه بالكامل عمرو محمود محمد الكاشف ......... فى ايه بقاا ياسمرر انتى قلقتينى كده ؟؟؟؟

سمرر مصدووووومة : معقووول انتى متاكدة من الاسم ده يامهاا ؟؟؟؟

مهاا بدهشةة : هوه ايه ده اللى معقوول؟؟؟؟ طبعاا متاكدة ياسمرر فيه ايه بقاا ماله الاسم ممكن تفهمينى .........

سمرر مصدووووومة : مفيش مفيش حاجة يامهاا بس بلغيه ان اناا جاية الانترفيوو دى بكره ان شاء الله .............

مهاا بدهشةةة : حبلغه طبعاا ياسمررر بس اناا عاوزة افهم دلوقتى برضووو انتى مااالك واتلخبطتى كده ليه اول ماسمعتى اسم عمرو ده انتى تعرفيه ياسمرر ؟؟؟؟؟

سمرر بقلق اوووووى : فى الحقيقة اااه يامهاا اناا كنت اعرف واحد بالاسم ده وفكرته انه هوه بس مفتكرش انه هووه لان عمروو اللى انا اعرفه ده مسافر مسافر بره مصر والمفروض انه مش موجود هناا فى مصر اصلاااا عشان كده بس اناا اتخضيت لماا سمعت الاسم ده   .........

مهاا : ااااه اصلك خضتينى اوووى ياسمرر طب خلاص تمام كده واناا حبلغه وحستناكى بكره الصبح فى الشركة وانتى عارفة مكان الشركة طبعاا بس تيجى الصبح ياسمرر ومتتاخريش يعنى آخرك كده الساعة 10 عشان قبل الباشمهندس عمروو مايمشى واطلعى عندى علطوول فى قسم الحسابات فوق وانا حدخلك للباشمهندس عمروو علطووووول وحظبطلك كل حاجة مااشى ياسمرر ........

سمرر بقلق وخووف : ماشى ماشى يامهاا واناا حاجى فى الميعاد وقبل الساعة 10 كماان  ......... وقفلت سمرر مع مهاا التليفون وهيه سرحاانة ومصدووووومة من اللى سمعته ده وبتقول لنفسهاا بقلق : مش معقووول مش معقوول ؟؟؟ معقوول يكون انت ده بجد ولا ده تشابه اسماء بس ؟؟؟؟ طب ولو كان ده تشابه اسماء حيكون الاسم بالكامل متشابه كده برضووو معقووول تكون انت ده ياعمروو بجد ؟؟؟؟ يعنى انت مش مسافرر كده زى ماقولتلى ؟؟؟؟ بجد انا مبقتش فاهمة حاجة ........

وفضلت سمرر تفكر كتييير كده فى الموضوع ده لحد ماغلبهاا النووم ودموعهاا على خدهاا وتانى يوم علطووول قامت من بدرى اوووى ولبست وظبطت نفسهاا وقفلت الباب بالمفتااح على امهاا فى الشقة وراحت وخبطت على انجى فى شقتهاا ..........

وفضلت سمرر تخبط كتيييير عليهاا لحد مافتحتلهاا انجى الباب والنوم فى عنيهاا وبصتلهاا باستغراب اوووى وقالتلهاا : ايه ده سمرر ؟؟؟؟ ايه اللى مصحيكى بدرى اوووى كده ؟؟؟؟ ورايحة على فين دلوقتى رايحة تشوفى شغل ولا ايه ؟؟؟؟

سمرر : معلش ياانجى انا آسفة صحيتك من النوم وقلقتك انا كنت عاوزة بس اديكى مفتاح الشقة عشان تعقدى مع ماماا لحد ماارجع بس ماماا نايمة دلوقتى برضوو واناا قولتلهاا من امبارح انى حسيب المفتاح معاكى وانى حنزل من بدرى عشان تبقى تطمنى عليهاا لحد ماارجع ..........

لم اكن يوماً لك ( بقلم / سالى مصطفى ) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن