الفصل الرابع عشر ....
سمررر بقلق اوووى : يمكن مشغول يامهاا او لسة حيكلمنى ......... بس افتكرت صح هوه امبارح قالى انه عاوز يتغدى معاياا بعد الشغل ونقعد مع بعض شوية ونتكلم بس اناا مرضتش عشان كنت حتاخرر ومتكلمناش بعد كده تاانى .........
مهاا لسمرر : طب سيبك انتى من كل ده دلوقتى واحكيلى وقووليلى ايه حكايتك مع عمروو بقاا بالظبط ومن البداية كده ..............
سمرر لمهاا بقلق : حااضر حااضر يامهاا ححكيلك على كل حاجة بالظبط .............
وحكت سمرر لمهاا على كل علاقتهاا مع عمروو بالظبط ومن البداية وكل اللى كان بينهم من زمااان ولحد دلوقتى ............
وفرحت مهاا اوووى اول ماسمعت من سمرر كل الكلام ده وقالتلهاا بفررح : خلاص ياسمررر بقاا يبقى انتى لازم تروحى الفرح ده معاناا النهاردة ومع الباشمهندس عمرو ده انتى كده بقيتى اهم واحدة فى الشرركة بجدد ..........
سمررر بقلق : ماشى يامهاا مفيش مشكلة اروح عادى بس لماا الباشمهندس عمروو يكلمنى الاول ويقولى على الفررح طبعاا مش حروح كده من نفسى .........
مهاا بفرررح : حيكلمك وحيقولك طبعاا ياسمررر مهو لازم حيكلمك طبعاا وان شاء الله حيكون اليوم حلوو النهاردة والفرح ده حيعجبك كماان اصله فرح كبييير اووى وانا سامعة كماان ان العريس من اكبر رجال الاعمال فى مصرر ومن اصحاب اكبرر الشركات المنافسة ليناا كماان ..........
سمرر بدهشة اوووى : معقوول يعنى جوزهاا ده زى الباشمهندس عمروو كده ؟؟؟......
مهاا بضحكة خفيفة : لا طبعاا ياسمرر باشمهندس عمرو ايه بس!!!! الباشمهندس عمرو ده رئيس مجلس ادارة منتدب من الشركة اللى فى لندن ومؤقت بس يعنى مش ثابت هناا امال هوه حيتجنن ليه على الصفقة دى وعاوز يكسبهاا عشان يمسك الشرركة هناا علطوول ويستقرر فى مصرر علطوول وعشان كده مأجل معاكى موضوع الجواز لبعد الصفقة دى زى ماقولتى كده ........
لكن جوز شيرين ده بقاا حاجة تانية خالص حاجة كده زى اللى بنشوفهاا فى التليفزيون ونسمع عنهاا بس ونقرى عنهاا فى الجرايد والمجلات لكن مبنشوفهاش فى الحقيقة وبعدين ده صاحب اكبرر الشركات فى مصر مش رئيس مجلس ادارة وابوه من اكبرر رجال الاعمال امال شيرين حتتجوزه ليه عشان فلوسه طبعاا وعشان كل اللى عنده ده ..........
سمرر لمهاا بدهشة : ما يمكن تكون بتحبه يامهاا او يمكن هوه يكون بيحبهاا عشان كده حيتجوزوا !!!!
مهاا بضحكة : هاها تحبه !!! اصل انتى متعرفيش شيرين ياسمرر شيرين دى مش بتفكر غير فى نفسهاا وفى مصلحتهاا وفى الفلوس وبس وقبل ماتعرف جوزهاا ده كماان كانت بتدلع شوية على الباشمهندس عمروو وكانت بتمثل عليه الحب كتيير عشان توقعه فى حبهاا وتخليه يتجوزهاا بس لماا عرفت التانى بقاا ولقيته اغنى واحسن من الباشمهندس ده راحت ولفت عليه لحد ماوقعته وحيتجوزهاا اهوه واكيد مثلت عليه كتييير عشان يتجوزهاا اصلاااا اصل شيرين دى انتى متعرفهاش دى عندهاا اسلوب غريب كده فى التعامل وبتعرف ازااى توقع اى راجل هيه عوزاه ده احناا كلنا اتفاجاناا بموضوع جوازهاا ده حتى الباشمهندس نفسه ومكناش متوقعين ابدآاا ان العريس يكون كده ..........