بارت 12

3K 60 3
                                    

وركبت سمرر عرربية عمروو بسرررعة وهيه بتقوله بخوووف وقلق جااامد : اطلع على البيت عندناا علطوول ياعمرو واناا حقولك السكة منين والمستشفى هناك جمب البيت اصلااا .........

وطلع عمروو علطوووول وزى سمرر ماقالتله كده على البيت وفضلت سمرر بعد كده توصفله الطريق لحد ماوصل للمستشفى وبعدين راحت نزلة سمرر من العربية بسررررعة عشان تطلع لامهاا فوق ...........

وبصلهاا عمروو ساعتهاا وقالهاا بصوت عاالى : اطلعيلهاا ياسمرر على فوق وانا حركن العربية وححصلك علطووول ............

وطلع سمرر على فوق بسرررعة وعلى نفس المكان اللى كانت امهاا بتتحجز فيه قبل كده وسابت عمروو تحت بيركن العربية وشافت سمرر ساعتهاا انجى واقفة على اول الطرقة فوق وجررريت عليهاا بسرررعة وقالتلهاا وهيه مررررعوبة ..........

سمرر بخوووف : انجى ؟؟؟ماما فين ياانجى ؟؟؟ وايه اللى حصلهاا بالظبط ؟؟؟

انجى لسمرر : اطمنى اوووى ياسمرر طنط غالية بقت كويسة دلوقتى واحسن من الاول وفاقت كماان بس الدكتور معاهاا جوه عشان بيديهاا حقنة بس ........

سمرر بتلقط انفاسهاا بفررح وهيه بتقول : طب الحمد لله الحمد لله ده اناا قلبى راح منى بجد ياانجى ......... بس اناا عاوزة ادخل واشوفهاا هوه الدكتور بقاله كتير جوه ولا ايه ؟؟؟؟

انجى لسمرر : لا ياسمرر ده لسة داخلهاا دلوقتى وقال انه حيديهاا حقنة بس عشان متتعبش تاانى واهوه اهوه ياسمرر الدكتور طاالع هناك اهوه ........

وبصت سمرر ساعتهاا على الدكتور وجرريت عليه بسرررعة هوه خارج من اوضة امهاا وقالتله بخووف وقلق شوية : دكتور دكتور اناا سمرر وماماا اللى انت كنت عندهاا جوه دلوقتى دى وبتديهاا حقنة ممكن بس تطمنى عليها وتقولى هيه عاملة ايه دلوقتى؟؟؟ وايه اللى حصلهاا النهاردة بالظبط ؟؟؟؟

ودخلت انجى بعد كده علطووول لغالية فى اوضتهاا عشان تشوفهاا وتطمن عليهاا وسابت سمرر بتتكلم مع الدكتوور بررره قدام الاوضة ..............

الدكتور لسمرر : غيبوبة سكرر بس كانت جامدة شوية المرة دى عليهاا لانهاا مخدتش الدوا فى ميعاده او لخبطت فى علاج السكر وبعدين والدتك سنهاا مش صغيرر ولازم تركزى معاهاا شوية فى موضوع الدوا ده لان كده فى خطورة على حياتهاا والعلاج بتاعهاا  ده لازم تاخده فى مواعيده ومتتاخرش فيه .............

سمرر بقلق وصدمةة : حااضر حااضر يادكتور وااه صح افتكرت ده اناا نسيت اديهاا الدوا بتااع السكرر النهاردة الصبح قبل ماانزل .......

الدكتور لسمرر : شوفتى بقاا ياسمرر ومينفعش كده طبعاا وانتى لازم ترركزى مع امك شووية ومع علاجهاا ومع مواعيد الدواا بتاعهاا  والمرة دى الحمد لله عدت على خيرر وجارتك لحقتهاا وجابتهاا هناا بس لكن لو اتكررت مرة تانية حيبقى فى خطوررة على حياتهاا بجد ...............

لم اكن يوماً لك ( بقلم / سالى مصطفى ) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن