الفصل السادس والعشرون ....
وآسفة جدآاا على التاخير لانى كنت مشغولة جدآاا وربنا هوه اللى عالم بظروفى وقراءة ممتعة ليكم جميعآا حبايبى😍😍😍
امجدد لسمرر بثقة : اناا قولت لابوياا على كل اللى حصل طبعآا ياسمرر وابوياا اتصددم لماا عرف وطلب منى انى ارجعله الشركة دى تانى وآخدد منك التنازل ده تانى وارجعهوله وارجع كل حاجة زى ماكانت واناا رفضت طبعآاا بس ابويآا مستحملش الصددمة دى بحكم سنه يعنى .........
وداخ ووقع منى فى ساعتهاا على الارض وطلبتله دكتور للبيت بسررعة والدكتور جه البيت وعمله كل اللازم بس الدكتور قالى بعد كده انه مع الاسف الصدمة اللى خدهاا كانت جاامدة عليه شوية وسببتله جلطة خفيفة كده والجلطة دى سببتله شلل نصفى يعنى ابوياا مش حيعرف يمشى على رجليه تانى خالص ياسمرر وحتى كلامه باباا بقى بيتكلم بصعوبة اوووى واغلب كلامه مش مفهوم ومش فااهم هوه عاوز يقوول ايه بالظبط ..........
سمرر مصدوووومة : انت بتقول ايه ياامجدد ؟؟؟!! معقووول كل ده ؟؟؟!! للدرجة دى؟؟؟!!......
امجدد بحزن : ااه ياسمررللدرجة دى واكترر من كده كماان وطبعآا باباا مبيخرجش من البيت دلوقتى خالص ومش عارف ياسمرر هوه اناا كده غلطان فى حقه وانا السبب فى اللى حصله ده ولا لا؟؟؟!!! بس اناا كنت بصلح وضع غلط ياسمرر ومكنتش راضى عن تصرفاته دى ابدآاا من الاول والشركة دى فى الاصل كانت بتاعة ابوكى اصلآاا وابوياا كان مجرد شريك معاه وبس .........
وبعد مامات عمى علطوول باباا زور عقود الشركة دى وخلاهاا كلهاا باسمه وهوه اللى تعمد حادثة امك دى عشان محدش يطالبه بالميراث بعد كده ولماا انتى طلبتى حقك منه قبل كده وفسختى خطوبة علياا خاف وعشان كده استغل الظروف دى وخلاكى تتنازلى عن حقك فى الشركة غصب عنك ........
واناا برضوو كنت وحش معاكى اووى ياسمرر ومقدرتش احميكى منه ساعتهاا وكنت واقف بتفرج عليكى من بعيد ومش عارف اعمل ايه؟؟!! اقف جمبك عشان بحبك ولا اقف ضدك عشان ارضى ابوياا ؟؟!! بس اناا دلوقتى عرفت الصح فين ياسمرر اناا دلوقتى اتغيرت اتغيرت خالص ياسمرر وحبك هوه اللى غيرنى وخلانى نفسى اجبلك الدنياا دى كلهاا لغاية عندك ومش حتبقى كتيير عليكى ومش الشركة بس!!! بس غريبة اووى الدنياا دى بجدد ياسمرر يعنى انتى بطيبة قلبك اللى تكسبى فى الآخرر ومن بين كل الشرر اللى كان حواليكى ده وكسبتى وملكتى قلبى كمان ومش الشركة بس ........
سمرر بدهشة : ممكن اسألك سؤال ياامجد وتجاوبنى بصراحة ؟؟!!!......
امجدد بثقة لسمرر : اكيد طبعآا اتفضلى اسألى .....
سمرر بدهشة : هوه انت اشمعناا دلوقتى رجعتلى الشركة دى ياامجدد ؟؟!!! ليه يعنى ايه اللى اتغير يعنى وايه اللى غيرك اوووى كده؟؟!! عشان بتحبى زى مابتقول!!! طب ماانت طول عمرك بتقول انك بتحبنى برضوو اشمعناا دلوقتى؟؟!!!........