بارت 16

2.4K 53 4
                                    

الفصل السادس عشر ....

والفصل ده مهم جدآااااا

ومشت شيرين بعد كده وراحت على قسم الحسابات واستلمت من سمرر شغلهاا كله زى ماقالهاا عمروو كده وهيه متعصبة على الآخرر ومش طيقاهاا وده كاان نفس شعور سمرر من نحيتهاا برضوو لانهاا كانت عارفة ان فيه علاقة بينهاا وبين عمروو ........

شيرين لسمرر بخبث : مبسوطة معاناا فى الشركة هناا ياسمرر ومع الباشمهندس عمروو ولا لا ؟؟!!!.....

سمرر بغيظ لشيرين : اكيد مبسووطة ياشيرين والا مكنتش اشتغلت هناا .......

شيرين لسمرر : ااااه بس انتى شاكلك كده شاطرة اوووى فى الشغل لا وذكية كماان والا مكنش الباشمهندس عمروو ينقلك بالسررعة دى سكرتيرة خاصة لمكتبه ...........

سمرر بضيق لشيرين : والله بقاا ياشيرين ممكن تسألى الباشمهندس فى الحكاية دى .....

وراحت قايمة سمرر من جمب شيرين بعدهاا علطوول وهيه مضايقة منهاا وراحت على مكتب السكرتيرة مكتبهاا الجديد عشان ترتبه وتظبطه لشغل بكره .........

وبعد ماقامت سمرر راحت بصة مهاا لشيرين بضيق وقالتلهاا : مالك ياشيرين ؟؟؟ مالك ومال سمرر ينقلهاا سكرتيرة خاصة ولا مينقلهاش انتى مالك !!!!! هوه حر وبعدين سمرر دى تبقى خطيبة الباشمهندس ومينفعش انك تكلميهاا بالطريقة دى ابدآاا .........

شيرين مصدووومة : ايه ؟؟؟ خطيبة الباشمهندس ؟؟؟ اااه بقاا هيه الحكاية كده ؟؟؟!!!!

مهاا بدهشة لشيرين : حكاية ايه دى اللى كده ياشيرين !!! سيبى سمرر فى حالهاا ياشيرين وركزى فى شغلك احسن .........

شيرين بخبث لمهاا : حااضر يامهاا حركز فى شغلى ..... وربناا يهنى سعيد بسعيدة ......

وفى آخر اليوم روحت شيرين على البيت وفتحت باب شقتهاا وهيه بتقول بلهفة وبصوت عاالى : امجد امجد ياامجددد .........

ودخلت شيرين على جوه وبصت فى الشقة كلهاا وملقتش امجدد موجود فى البيت كله ......

شيرين تتمتم لنفسهاا بدهشة : حيكون راح فين ده بس ؟؟؟ معقوول يكون لسة فى الشرركة لدلوقتى !!!؟؟؟.....

وبعدهاا بكام ساعة كده وصل امجد للبيت وفتح باب الشقة ودخل وسمعت شيرين صوت المفتاح وجريت بسررعة ناحية الباب عشان تشوفه وبصتله اووى وهوه داخل البيت وقالتله  .........

شيرين لامجدد بدهشة : كنت فين ياامجد كل ده لحد دلوقتى اتاخرت كده ليه؟؟؟.....

امجدد بضيق اوووى : عاوزة ايه منى ياشيرين !!!؟؟؟ اناا تعباان بجد وعاوز اناام ومش فايقلك خالص ولا فاضى لأسئلتك دى ........

شيرين بخبث : للدرجة دى مش طايقنى ياامجد !!!! ماشى مع انى كنت عاوزة اقولك اخبار تهمك يعنى اخبار كده بخصوص سمرر ......

لم اكن يوماً لك ( بقلم / سالى مصطفى ) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن