دادي (هاري ستايلز )

13.7K 1.3K 320
                                    

" بيبي " فتح عينيه على هذه الكلمة ليجد فتاة في منتصف العشرينات محتضنة جسده

ابتسم وحاوطها معتقدا أنه يحلم " انتي مين ؟ "

" أنا مامي ! " أجابت وهي تعبث في شعره البني الطويل لكن ابتسامته زالت وظهرت ملامح الاستغراب على وجهه قبل ان يتسائل " مامي إزاي يعني ؟ "

" أنا اتبنيتك ! " أردفت فأبتعد عنها ثم نهض ليتفحص الغرفة التي وجدها غرفة أطفال بهلع " انتي عبيطة والا إيه ! انا عندي ستة وعشرين سنة ! تتبنيني إزاي يعني ! وبعدين هو حد قالك إني لقيط ؟ "

" لا لا لا ! كده مامي هتزعل .. يلا تعالى عشان أقولك القوانين بتاعتي "

" قوانين ايه  ! انتي متخلفة والا ايه انتي ماتعرفيش إني كبير وماينفع تتبنيني ! "

" طب لما انت عارف ان ماينفعش نتبنى شخص بالغ .. اتبنيتني ليه من خمس سنين ؟ والا كنت متبنيني عشان الرذيلة ؟ "

" أنا ؟ " صاح بصدمة لكنه توقف ونظر في وجهها " استني استني ! انا شوفتك قبل كده ! .. مش انتي الي خطفتيني من شهرين ؟ "

" لا مش أنا .. التانية دي أنت كنت بتعذبها في القبو ، أنا كنت متبنيني وكنت مخليني أقولك دادي ! "

" دادي ؟ تصدقي فكرة حلوة .. أنا عمري ماتناديت دادي " سرح بخياله قليلا ثم رجع بعينيه إليها " بقولك ايه يا إيميلي .. هو انا كنت بخليكي تقوليلي دادي بس كده ولا كنت بعمل حاجات تانية ؟ " غمز إليها في آخر جملته مما جعل وجهها يتجهم

" طول عمرك سافل ومش محترم ! " تمتمت فوجدته يقترب منها " بصي انا اصلا سينجل بقالي مدة ، تعالي نمثل المسرحية بتاعة دادي دي عشان عجبتني "

" قصة مش مسرحية ! " صححت له فتمتم " مش مهم .. قوليلي يادادي كده بس بدلع كتجربة أولى "

" لا يا حبيبي ده كان زمان .. ايميلي رود الي كانت بتتمنع من زيارة أصحابها وبتتمنع من لبس الهوت شورت وبتتعاقب كل شوية خلاص بح ! "

" لا عادي إلبسي هوت شورت براحتك ! انا كهاري ماعنديش مانع "

" بص أنت شكلك هتتعبني معاك .. أنا هقولك القوانين بتاعتي ولو مانفذتهاش هعاقبك "

" هتعاقبيني إزاي ؟ "

صمتت قليلا ثم صاحت " مالكش دعوة هعاقبك وخلاص "

عقد حاجبيه وهو ينظر إليها فأكملت " مافيش خروج بدون إذني ، مش هتصاحب بنات ، م.." كانت ستكمل لكنه قاطعها " ينفع أصاحب ولاد ؟ "

" لا .. انت مخصوص ماينفعش تصاحب لا ولاد والا بنات ، عشان أنا شاكة فيك وسامعة عنك كلام مش حلو "

" كلام زي إيه ؟ " ضيق عينيه وأبتلع لعابه بقلق فرمقته بنظرة خبيثة وأجابت " لا خلاص بقى الله يستر على ولايانا "

في عالم موازيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن