الإيماجينز المصرية (8)

2.5K 446 176
                                    

طرق هاري على الباب ففتح له شابًا طويلًا ذو بشرة سمراء وشارب طويل ويرتدي الزي المصري التقليدي المسمى بالجلابية

" عايزة مين ياقمر ؟ " غمز له فتوسعت أعين هاري وصرخ " قمر مين يالا ! أنا راجل أنت مابتشوفش والا إيه؟ "

" وكمان متخنة صوتك، بس تصدقي بالله إنتي أجدع حرمة في البلد كلها " غمز له مرة أخرى فجُن جنون هاري وقبل أن يتكلم وجد صوت أنثوي يصرخ من خلف الرجل " ياسواد السواد !! أنت بتخونني !! وفي بيتي يابجح ياناقص "

نظر الرجل برعب إلى هاري وهمس " اختفي انتي دلوقتي دي مراتي وولية قادرة ومفترية "

" انتوا عيلة مجانين والا إيه !! " صاح هاري

وجد فتاة في العشرون تمسك به من سترته المزركشة الحمراء وتصرخ " مالقيتيش إلا جوزي وجاية تغويه يابنت ال*** "

" أوعي إيدك يا ولية جوزك إيه ده الي أغويه مانا عندي لوي في البيت أهو أروح أغويه براحتي ! "

ظهرت عنايات من خلفهما فصاحت بتفاجؤ " سي هاري ! أنت إيه الي جابك هنا ؟ "

" هو ده راجل يا آما ؟ " سألت الفتاة فأومأت عنايات " أنا ماكنتش مصدقة زيك كده بس بعد الي عمله صدقت " ثم مصمصت شفتيها وهي تنظر نحو هاري الذي غمز لها " عملت ايه بس يانعنع  والله مالحقت أعمل حاجة ! "

توسعت أعين الرجل وسحبه من سترته إلى الداخل ودفع به نحو الأريكة " أنت عايز ايه ياض ؟ "

" مافيش أنا جايب الحلويات واللعب دي لإبن عنايات رجب، هو فين ؟ نادوه عشان نلعب سوا "

" رجب ؟ أنا رجب ... وشكلي هألعب في وشك البخت " صاح الرجل فحملق به هاري وابتلع لعابه

" أنت جاي عايز إيه يا سي هاري ؟ أخلص أنا ورايا مواعين بغسلها ؟ " قالت عنايات فنظر إلى يديها وقال بنبرة خبيثة " بقى الإيدين الحلوة دي تغسل مواعين برضوا ؟ "

شعر برجب يمسك بسترته ويزمجر " أنت بتقول إيه لأمي ياض أنت !! "

تملك الخوف منه وسارع بالتحدث " والله مش قصدي حاجة قليلة الأدب أنا داخل البيت من بابه وعايز أتجوز أمك "

" نعم !! " صرخ رجب في وجهه ونهض له " قولت إيه تاني كده ؟ عايز تتجوز أمي ؟ "

" آه عادي مانا أمي اتجوزت السنة الي فاتت ! فيها ايه يعني ماتسيبوا الست تعيش حياتها "

بدأت عنايات باللطم على وجهها ثم تحركت نحو رجب وأمسكت به " وحياة أغلى حاجة عندك سيبه، ده عبيط والله وشكله شارب مخدرات ومش في وعيه "

" أوعي إيدك يا أما والمصحف مانا سايبه " قال وتمسك بسترة هاري أكثر

" وحياة عبلة لانت سايبه " ترجته عنايات فصرخ " عشان حلفتيني بعبلة بالذات والله ماهسيبه "

في عالم موازيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن