لاري ( h.s&L.s )

3.2K 423 181
                                    

فتح عينيه وبدأ بالضحك فورًا عندما شعر بيديه مربوطتان خلف ظهره

" بيضحك على إيه الأهبل ده ! "

سمع صوت أنثوى من بعيد لكنه لم يرى شيئًا لأن هناك كيس أسود موضوع على رأسه ورغم ذلك فهو أكمل ضحكاته حتى دخل في نوبة هيستيرية من الضحك

" مين ؟ " سمع صوت صراخ لوي من بعيد فبدأ بالضحك بشكلٍ أعلى وهو يصيح " ولا يالوي ! أنت هنا أنت كمان ! "

" أيوة " صاح لوي من بعيد فأكمل هاري " طب فين باقي العيال ؟ "

" مش موجودين، أنا وأنت لوحدنا باين "

" طب إشمعنى ! أصل أنا متعود يا أتخطف فردي يا في مجموعة، إنما أتخطف ثنائي .. جديدة دي ! "

" مش أنتم كوبل ؟ " جائهم صوت أنثوي من بعيد فبدأ هاري بالضحك مرة أخرى وهو يتمتم " خلاص فهمت، ده أنا أفهمها وهي طايرة، باينها ليلة زي الفل... "

" فهمت إيه ياهاري ! أنا مش فاهم !! " صاح لوي فوجد فتاة أخرى تنهره " إطلع من دول يالئيم، بقى أنت مش فاهم برضوا !! "

" وأنا هضحك على ميتين أهلك ليه !! وربنا ما فاهم !! "

" باين كده والله أعلم يا لوي هيقيموا علينا الحد " صاح هاري من بين ضحكاته لكنه صمت فجأة بعد أن أجابت عليه الفتاة " لا طبعا ! إحنا هنجوزكم "

ابتلع لعابه وحاول فك يديه بقوة حينما صرخ لوي " يعني إيه جايبينلنا عرايس وهتجوزونا والا إيه ؟ "

" عرايس مين الله يخربيت غباء أهلك ده هيجوزونا إحنا " صاح هاري

" لا أنا مش هتجوز بالطريقة دي مهما كانت العروسة حلوة، أنا لازم أختار شريكة حياتي "

بدأ هاري بالضحك وهو يصيح " عروسة آه، لوي أنا العروسة قصدي أنت العروسة، بص مش متأكد بس حد فينا عروسة "

" أيًا كانت مين العروسة، أنا مش هتجوز حتى لو كاتي بيري بذات نفسها " صرخ الآخر فتمتم الآخر من بين ضحكاته " يخربيت أمك بقولك أنت العروسة !! "

عقد لوي حاجبيه بغضب وصاح بدون فهم " مين الزفتة العروسة !! "

" يالهوي... " صاح بنفاد صبر ثم أكمل " أنا العروسة يا لوي، أنا عروستك ياغبي مش سامعهم بيقولوا هيجوزونا !! "

صمت لوي لدقيقتين ثم صاح " موافق "

توسعت أعين هاري وصرخ " موافق إيه يابابا موافق ايه ياحبيبي !! "

" بس ياض ياهاري أنا عارف أنا بعمل إيه كويس ماتقلقش "

" شوفتي، قولتلي لاري إذ ريل وأدينا هنجمعهم سوا عشان تبقى أجمل قصة حب " قالت الفتاة لصديقتها فرمقتها الأخرى بقرف

" لا الجوازة دي على جثتي، أنا مش موافقة على القرف ده "

" اخرسي ماتقوليش على هرهورتي قرف " تهكم لوي ثم أكمل بنبرة ماكرة " بحبك ياقلبي "

في عالم موازيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن