الإيماجينز المصرية (3)

2.9K 491 135
                                    

كان الخمس فتيات جالسات أمام ليام وهاري وزين ونايل النائم

" فاضل لوي .. مين هتروح تجيبه ؟ " تسائلت شيماء وهي تنظر إلى ندى

" هدير تروح تجيبه " قالت ندى بخوف .. هي لن تذهب إلى لوي .. على جثتها

" ماتخلصونا واحدة منكم تروح تجيبه ياجدعان ده شبه الحجارة القلم مش هيآخد في أيديكم غلوة " كان هذا زين الذي تذمر

نظرت له داليا بقرف ثم حولت نظرها إلى هدير " هدير بعد إذنك لمي الأيدول بتاعك خلينا نفكر بهدوء بدل ماهقوم أصعقهولك "

تجاهلت هدير كلامها ثم نظرت إلى ندى وأردفت " هو مش لوي ده الأيدول بتاعك .. تومو حبيب القلب !! يبقى أنتي الي تروحي تجيبيه وتستحملي لسانه الذفر "

ركز هاري عينيه على عنقها ثم سرعان ماصاح " ثواني .. هي مش دي السلسة بتاعتي ؟ "

رفع أنفه في الهواء وهو يكمل مقتربًا منها " والبرفيوم بتاعي "

رفعت يدها لتضعها على شفتيها لكنه شدها وهو يصرخ " وكمان الروج بتاعي !! "

" روج ؟ " سخر زين فابتلع الآخر لعابه وتراجع فيما قال " لا .. قصدي قصدي البرفيوم بتاعي "

" لا أنا سمعتك .. انت قولت روج " بدأ زين باستفزازه فاستدار له " روح شوف الحلق بتاع طنط تريشا الي انت لابسه في ودنك الأول "

" بعدين أنت إيه البنطلون القطيفة المعفن الي انت لابسه ده ؟ " سخر زين من بنطاله فنظر هاري إلى البنطال وهو يصرخ " ماتشوف الجاكت الجينس الي أنت مابتلبسش غيره ده وبعدين أبقى أتكلم "

نظرت هدير إلى داليا ونطقت " إحنا بنكراش على عرر أقسم بالله "

" بس يلا يابتاع النساء فوق الثلاثين " صرخ زين هو الآخر فوجد هاري يسخر " على الأقل ماخليتش واحدة اسمها حديد تفركشني وتخزوقني "

نظرت تسنيم التي خطفت ليام إلى ليام ونكزته " ماتقوم تشوف أصحابك دول جرسوا بعض "

" سيبيهم يضربوا بعض أنا أصلا مخنوق منهم " أردف ليام وتابع الشجار باهتمام

" أنت صابغ شعرك أزرق ! " سخر هاري من شعره فأردف الآخر " على الأقل مش عامله شبه قصة نادية .." قاطعته هدير وهي تصيح " لطفي ؟ "

" الجندي " أكمل متجاهلًا هدير التي تمتمت " أهو كلهم ناديات "

نظرت تسنيم نحو ليام مرة أخرى وهي تهمس " بص أنا مش فان بس هما قالولي إنك دادي دايركشن .. ماتقوم تلم عيالك ياعم الحج دول قطعوا فروة بعض "

" يابنتي دول بيتخانقوا بقالهم نص ساعة .. اديهم خمس دقايق كمان وهيسكتوا "

" على فكرة أنا عندي ليك صور وأنت بتخون جيجي " هدده هاري فوجد الآخر يضحك " أبوس إيدك انشرهم أهو على الأقل تعرف إني خزوقتها زي ماخزوقتني .. أنت عارف بقى أنا عندي صور ليك مع مين ؟ "

في عالم موازيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن