Mrs. Mafia🔫
' Adrian untuk Dhiandra '
***
Golden Benjamin's Office, Perth, Australia
Ayden membelek -belek pistol Colt 1911 berwarna emas ditangan.Fail -fail kerja yang harus di siapkan segera tidak dipedulikan langsung.
"aku tak fahamlah, punyalah banyak warna yang ada dalam dunia ni, apahal si gonjol tu beli pistol warna ni?! Dia tak tahu ke aku ni tak suka warna emas?!". Bebelnya.
Sedang sebok dengan belaianya. Pintu bilik pejabatnya dikuak .
"Ayden , mana report yang ak--". Kata Adrian terhenti melihat Ayden memegang pistol.
"kau buat apa ni?! Aku cakap dengan kau kan, dekat office jangan pegang pistol". Segera Adrian merampas pistol dari tangan Ayden.
"apahal sial?! Aku pegang jer pun, bukannya aku tembak!".
"tak kiralah, kau tembak ke tak. Rules tetap rules!".
Ayden mengeluh.
"mana report yang aku suruh siapkan?". Minta Adrian dalam nada tegas.
"tah, semalam aku berak ter flush sekali report tu". Balas Ayden sambil memusingkan kerusinya.
"bapak kau! Aku serius ni!".
"bapak aku , bapak kau juga".
Adrian menarik rambut Ayden lalu di usungnya sehingga berdiri.
"auuu, auuu, auu. Rambut jangan main lah woii, aku buat rambut ni 30 minit kau tau takk"
"apa aku kesah. kau jangan cakap dengan aku yang kau belum buat lagi report tu!".
"pembetulan okey, dah buat. Tapi--"
"tapi ape?!!". Genggaman makin dieratkan.
"ahhhh, tapi belum siapppp!". Jerit Ayden menahan sakit.
"belum siap?!!! 2 minggu aku bagiii masaa, kau belumm siappppp?!! Kau ni nak matii ke apa haaaa?!!".
Genggaman pada rambut Ayden dilepaskan.
"kau siapkan sekarang! Kalau tak aku bunuh kau! 3 hours only! From now!". Arah Adrian terus melangkah keluar.
Ayden menggosok rambut perang miliknya.
"bodoh ni! Period ke apa?". Getus Ayden.
"Ayden, jom lunch". Alex tiba -tiba menyergah Ayden.
Ayden tersenyum jahat. Idea jahat bermain di mindanya. Fail berwarna hitam di campak ke arah Alex.
"apahal ni?". Soal Alex pelik
"siapkan report ni, pastu bagi kat Adrian kat sebelah. 3 hours from now".
"apahal aku pulak yang kena??"
"sebab kau kuli aku!".
"kuli abah mu, aku pun ada share dalam syarikat ni okey!".
"setakat 10% aku boleh bayar 10 kali ganda lah! Buat jelah, gaji bulan ni aku up 10%".
Alex mengeluh kasar.
"kiamat pun belum tentu berubah lah perangai setan kau ni. Dasar bahenol". Kata Alex sebelum keluar meninggalkan Ayden.
"woi! Woi! Aku dengar!". Jerit Ayden.
Adrian menyandarkan kepalanya di kerusi empuk pejabat.
"12 tahun aku dekat sini. 12 tahun aku tinggalkan Malaysia. Walaupun syarikat Golden ada terbina di Malaysia. Sedikit pun aku tak pernah menapak ke sana. Hanya Alex dan Ayden sahaja yang uruskan"
"sebab dia, aku tak mampu nak pulang ke tanah air. 'dia' punca kenapa aku masih tak mampu nak balik"
"Sofea..."
Adrian tersenyum sinis .
Bagaimana dia boleh lupa gadis bernama Sofea . Gadis yang berjaya memukaunya .
Ya , gadis pertama yang mengetuk pintu hatinya .
***
Doublecheck ✔️
YOU ARE READING
Mrs. Mafia
Action1 -ADRIAN UNTUK DHIANDRA🔫💀- Sniper menjadi peneman setia buat Adrian Benjamin. Membunuh sebagai hobi tradisinya. Darah yang menitis menjadi kegemarannya. Senyuman sinis menjadi senyuman berharga buatnya. Dialah Adrian, si pemilik hati Dhiandra Sof...