Mrs. Mafia🔫
' Adrian untuk Dhiandra '
***
" kau call lah Adrian ! Kita kena ready sniper malam ni juga ! " . Marah Alex .
" kepala hotak kau . Kau lupa ke dia nk flight esok ! Ni semua salah kau ! Kalau kau bagitau plan kita ni awal . Semua ni tak jadi macam ni ! " .
" kau dengar sini ! Kalau Adrian tak ada malam ni ! Bakal bini dia tu dalam bahaya ! " . Alex mencengkam collar baju Ayden .
" kau nak buat apa dengan Dhia ! " .
" bukan aku bodoh ! Tapi Zack ! " . Kata Alex melepaskan genggamannya .
" kau dengar sini Lex , kau yang amik risiko . Kau kena setelkan ! Kau kenal Ian macam manakan ? He said , he do " .
Dhiandra menyusun peralatannya Selepas menghubungi keluarganya tentang kepulangannya esok .
" kau pasti ke kau nak balik Malaysia ni ? " . Soal Darwisha menyandarkan diri ke pintu .
" aku tak tahu lah Isha , aku buntu " .
" kau nak kawin dengan dia ke ? " .
" itu pun masalah aku juga . Aku menyesal gunakan dia " .
Darwisha berkerut dahi sebelum mengambil tempat bersebelahan Dhiandra .
" kau nak tahu tak Dhia . Aku rasakan , aku macam pernah jumpa dengan Adrianlah . Tapi aku tak tahulah , benda ni betul ke tak " .
" maksud kau ? Kau nak cakap yang muka dia sama macam Ben . Isha ! Ben tu masa silam kita . Move on je lah "
" maksud aku ... "
Ting Tong
Bunyi loceng menghentikan perbualan mereka .
" tak pa biar aku buka " . Kata Dhiandra .
Pintu dibuka . Muka Hafique dipandang .
Baru sahaja berura ura mahu menutup pintu , tangan Hafique menghalangnya .
" Dhia dengar dulu apa yang aku nak cakap ni ".
" aku tak nak dengar ! Kau berambus dari sini ! Sebelum aku call polis " .
" dengar dulu ! " .
" tak ! Pergi " .
" ni pasal Adrian ! Ni soal hidup mati kau " .
" kau cakap apa ni ?! "
" Adrian bukan macam apa yang kau kenal . Dia tu lain " .
***
Dhiadra terdiam . Mata ditundukkan kebawah .
" drama ! Kau saja her nak burukkan Adrian dekat aku kan ! Supaya kau dapat hasut aku . Tektik bodohlah Hafique " .
" aku tak tipu Dhia , dia memang mafia . Aku nak tanya kau ni , kau penah tanya dia , dia kerja apa ? Mana dia dapat duit ? Pernah ?" .
Dhia menggeleng kepala .
" macam mana kau nak tanya , aku pun baru kenal dia " . Kata Dhia perlahan.
" apa dia ? " . Soal Hafique
" ehh , tak ada apa . Haa , dah habis dah ? Aku busy ni " .
" Dhia aku nak mintak ... " .
Pintu terus ditutup kasar sebelum Hafique menghabiskan ayat .
Keadaan di bilik bawah tanah sedikit sunyi . Kehadiran Adrian dalam keadaan marah membuatkan mereka gelisah .
" korang ni bodoh ! Buat plan tak pakai otak ! Tak bincang dengan aku ! Sekarang ni siapa yang susah ?!! Haaa " . Meja bulat dihadapa di tumbuk .
" aku taknak kacau privasi kau dengan Dhindra " . Balas Alex .
" kepala otak kau taknak kacau ! Habis sekarang ni , kau kacau ke tidak sial ! " .
Alex mendiamkan diri .
" aku tanya ni ?! Jawab lah ! " .
Ayden tersentak .
" dahlah , sekarang ni . Yang penting , malam ni kau mesti kena ada . Aku dh siapkan sniper kau . Jarak 200 meter , 10p1 , 10 pm " . Jelas Ayden .
Adrian mengeluh .
" macam mana dia boleh masuk tempat kita ?! Aku nak jumpa budak yang jaga kawalan dekat situ ! " .
" okey , tapi kau tak boleh bunuh dia " .
" itu hak aku " . Kata Adrian perlahan di sebelah telinga Ayden .
***
Doublecheck✔️
YOU ARE READING
Mrs. Mafia
Action1 -ADRIAN UNTUK DHIANDRA🔫💀- Sniper menjadi peneman setia buat Adrian Benjamin. Membunuh sebagai hobi tradisinya. Darah yang menitis menjadi kegemarannya. Senyuman sinis menjadi senyuman berharga buatnya. Dialah Adrian, si pemilik hati Dhiandra Sof...