20

28.7K 1.5K 70
                                    

Mrs. Mafia 🔫

' Adrian untuk Dhiandra '

***

Dhiandra POV

Mataku samar -samar melihat keadaan bilik yang gelap . Kakiku diikat , tanganku juga sama . Mulutku ditutup menggunakan kain .

' Adrian ? Adrian ? Awak kat mana . Tolong saya ' . Rintihku

Pintu dibuka dari . Figura lelaki tegap mendekatiku .

" well , well , well . Inilah isteri Adrian . Nice . Berapa kali dia dah pakai kau ? Ke belum " . Katanya dengan pelat Inggeris nya .

Ikatan mulutku dibuka .

" tolong . Lepaskan saya . Saya tak salah " .

" lepaskan ? Out of your mind " .
" kau dengar sini ! Aku takkan lepaskan kau , sampai Adrian melutut kat kaki aku " .

" tolong , apa salah Adrian ? Tolong "

" heh . Dia dah bunuh ramai budak aku . Termasuk adik aku sendiri ! Sampai mati pun aku takkan lepaskan dia ! " .

Aku tergamam .

' dia mafia.. ' . Kata -kata tu membelengu diriku sekarang . Perkataan yang keluar dari mulut Hafique .

" dia ... Dia bunuh.. "

" aik , takkan dah kahwin pun tak tahu kerja suami kau . Kesian "

" let me go ! " . Jeritku .

" out of your mind ! Keep her ! Dont let her go ! " . Marah dia pada orang suruhannya .

" but sir . Dia tak makan lagi " .

" do you think i care ? " .

Pintu ditutup rapat . Macam mana aku boleh ada dekat sini . Yang aku ingat . Aku tengah tidur atas sofa . Tiba -tiba jer aku kat sini . Apa semua ni ?

" erkk kau nak makan ? " . Soal laki yang menjagaku .

Aku mengangguk . Perut benar -benar terasa lapar .

" aku ada roti dengan air kotak . Amiklah " . Hulurnya kepadaku. Roti 7 days berperisa coklatku telan ke mulut sedikit demi sedikit .

" nama awak siapa ? Macam mana awak boleh ada dekat sini ? " .

" nama aku Imran . Aku dah lama kerja dengan Zack . Masa umur 5 tahun aku kena colek . Pastu aku kena jual dengan Zack " . Jelasnya

Baruku tahu lelaki yang mencolek ku itu namanya Zack .

" aku tak tahu kenapa Zack benci sangat dengan kau , sedangkan sebelum ni . Zack akan baik bila dengan perempuan " .

" saya pun tak tahu apa salah saya " .

***

Adrian bergegas ke rumah . Pintu dibuka dengan kasar .

" Dhia ?! Dhia ?! ". Jeritnya mencari Dhiandra.

" macam mana ? Jumpa tak ? " . Soal Mark .

" tak ! Dhia tak de . Macam mana ni Mark ? Ni semua salah aku " . Adrian meraup rambutnya .

" sabar Ian , aku tau Zack tak berani nak buat apa -apa kat bini kau " .

" macam mana kalau dia rogol bini aku ? Arghhhh " . Kusut Adrian lagi .

" kau jangan sampai fikir ke situ . Aku call Alex . Suruh dia ditect Zack " .

Tanpa membuang masa Mark menelefon Alex .

'maafkan aku Dhia . Aku tak dapat jaga kau . Aku tak dapat tunaikan janji aku 12 tahun dulu'

***

Tubuhku terkulai layu ditanah .

" bagitau aku ! Apa password cip tu ! " . Jerit Zack padaku .

" aku tak tahu ! Aku tak tahu ! " . Kataku separuh jerit .

Pang !

Tamparan kasarnya mengena pipiku. Perit terasa di bibir . Terus ku tekup pipiku.

" kau jangan sampai aku bunuh kau ! " .

" aku tak tahu . Cip apa ? Aku tak tahu semua tu " .

" diam!!! " .

Buk !

Perutku ditumbuk.

" kau memang nak matii ! Kau ingat aku tak tahu ke ? Adrian dah bagitau kau semuanya . Kau pura -pura depan aku ! " .

Aku tak mampu berkata lagi . Kalau ini yang ajalku. Ku relakan sahaja.

Pistol diacukan ke arahku .

" aku kira sampai 3 . Kalau kau tak cakap . Kau mati "

" satu "

Aku menggeleng

" dua "

Aku menggeleng lagi

" ti.. " .

" boss ?! " . Jerit Imran pada Zack .

" saya rasa boss tak boleh bunuh dia ni . Kalau dia dah mati , Adrian bukan kesah pun . Dia tak sayang bini dia . Kalau macam tu macam mana kita nak dapatkan password cip tu "

" kalau dia tak sayang bini dia . Buat apa dia simpan . Baik dia jual kat aku " . Ujar Zack .

Air mataku mengalir laju .

'suami aku sayang aku ! ' .

***

Alex sibuk menekan punat laptopnya mencari kedudukan Zack .

' detected ... '

" haaa! Aku dah jumpa . Wow mudahnya . Memang sengaja pasang alat komunikasi banyak sebab nak aku detect ke ? " . Kata Alex

" pelik . Mesti Zack ada rancangan "

" aku tak kesah apa rancangan dia . Yang penting aku nak bini aku balikk ! " . Kata Adrian

" eh Adrian . Kau lupa satu ayat kau . What i want , i will get " . Jelas Ayden tiba -tiba muncul .

Adrian tersenyum sinis .

***

Doublecheck ✔️

Mrs. MafiaWhere stories live. Discover now