Mrs. Mafia🔫
' Adrian untuk Dhiandra '
***
Lapangan Terbang KLIA , Kuala Lumpur
Beg bagasi di bawa menggunakan troli . Setelah hampir 16 jam di kapal terbang akhirnya , Adrian dan Dhiandra selamat tiba di Malaysia ." ohh, my sweet home ! " . Jerit Dhiandra .
Setelah hampir 3 bulan tidak menjejakkan kaki di tanah kelahirannya itu .
" woi ! Kau jangan lupa , kau datang sini dengan aku " . Tegur Adrian
Dhiandra membalas dengan jelingan .
Kereta BMW berhenti di hadapan mereka berdua .
" hallo bro ! Welcome back ! " . Tegur seorang lelaki .
" Ayden !! Kau buat apa kat sini anjeng " . Marah Adrian
" saja "
" habis , sape uruskan .. "
" tak guna ada pekerja ramai tapi tak de function " . Ayden menurunkan cermin kata .
" siapa ni ? " . Soal Dhiandra .
" oh , hai . Nama aku Ayden . Lelaki paling kacak dalam dunia " . Ayden mengenyitkan mata .
Senyuman akhirnya terukir dibibir manis milik Dhiandra .
" jangan nak menggedik " . Bisik Adrian pada Dhia .
" belum kahwin tak salah menggedik . Nanti dah kahwin tak boleh menggedik . Kena menggedik dengan awak jer " . Dhiandra menggigit bibir .
Adrian terkaku .
" so , inilah Dhiandra . Dhiandra Sofea .. Kan ? " .
Adrian tersentak . Bagaimana adiknya boleh mengenali Dhiandra terlebih dahulu .
" ye . Macam mana awak kenal saya ? " .
" this is Ayden . The most handsome boy in the world " . Bangganya .
Lenggan Ayden ditarik menyusul Adrian .
" macam mana kau tahu nama dia ! " . Marah Adrian .
" kau lupa ke ? Ke kau memang pelupa. Aku dah cakap dengan kau . Kalau minum air , tengok dulu ada semut ke tak "
" jawab pertanyaan aku dulu ! "
" haish , si setan ni . Kau lupa ke setan , kau suruh aku cari information pasal dia "...
Villa Benjamin's Fammy
Akhirnya , mereka bertiga tiba di Villa milik keluarga Adrian dan Ayden .
" welcome home my Brother ! " . Ayden mendepakan tangan .
" mom ! Dad ! You beloved son is here " . Jerit Ayden
Baru sahaja ingin membuka mulut ,Adrian sudah memotong .
" jangan tanya , dia memang macam ni . Kurang kasih sayang . Dulu bonda lebihkan susu kat aku jer . Dia bagi susu kambing " .
Beg galas sudah dibawa oleh maid . Seorang wanita yang sudah agak berusia , menuruni anak tangga . Baju moden serta , selendang di kepala menambahkan gayanya .
" bonda ?!! " . Jerit Ayden .
" Ayden ? Adrian ? And you , a little princess . Come , follow me " . Arah wanita itu .
" siapa dia " .
" dia ... Dia bonda aku " .
" oh , cantik " .
Mereka menuju ke ruang tamu . Ruang kediaman yang dipenuhi dengan corak yang menarik . Hiasan diomand dicorak di permukaan dinding dan perabot .
Lelaki berusia yang sedang duduk berserta surat khabar ditangan , dipandang .
" dia bapa aku " .
" tuan Benjamin ? " .
Adrian menangguk .
Wanita tua itu duduk bersebelahan Tuan Benjamin . Lalu memandang ke arah mereka berdua . Ayden turut mengambil tempat bersama -sama bondanya .
" sit " . Arah Tuan Benjamin .
" so , what your plans ? " . Soal Tuan Benjamin .
" Adrian nak kahwin dengan Dhia . As soon as posible " .
" how about , two week from now " .
" no , it to dangerous " . Balas Adrian
" wait ? Dont tell me ... " . Ayat Tuan Benjamin dipotong .
" yess , its about Zack " .
" no Adrian ! What are you doing . Kamu letakkan Dhia pada bahaya "
' lah , boleh cakap melayu rupanya . Cakap jelah Melayu . Apa susah ! ' gertus hati Dhia .
" itu bukan salah Ian . Ni semua salah Ayden " .
Kopi yang baruh dihirup Ayden tersebur keluar .
" what ?! Why me " . Mereka membalas jelingan .
" Ian akan kahwin dengan Dhia . Two days from now . Petang ni , Ian akan bawa Dhia jumpa keluarga dia " .
" suka hati kamu . Yang penting kamu bahagia . And , please . Take a good care with her " .
***
Doublecheck✔️
YOU ARE READING
Mrs. Mafia
Action1 -ADRIAN UNTUK DHIANDRA🔫💀- Sniper menjadi peneman setia buat Adrian Benjamin. Membunuh sebagai hobi tradisinya. Darah yang menitis menjadi kegemarannya. Senyuman sinis menjadi senyuman berharga buatnya. Dialah Adrian, si pemilik hati Dhiandra Sof...