Mrs. Mafia🔫
' Adrian untuk Dhiandra '
***
Mimi menjerkah masuk ke dalam rumah Adrian . Dhiandra yang sedang leka menonton TV tersentak .
" mi -mimi " .
" jangan takut. Mimi tak makan orang ". Ujar Mimi selamba .
" Mimi buat apa kat sini ? Bukan ke Mimi kat Jepun ? " .
" thats not a point . Kau nak tahu satu rahsia tak Dhia ? " . Mimi menyoal .
" rahsia ? Rahsia apa ? " . Soal Dhia takut .
" kau nak tahu , apa suami kau tu buat pada tunang aku ?! Kau tahu tak ! " . Jerit Mimi .
Dhiandra hanya mengangguk .
" dia bunuh tunang aku ! Kau tahu tak ! " .
Rambut Dhiandra direntap .
" Mimi ?! Tolong , saya minta maaf . Saya tak tahu apa -apa . Siapa tunang awak ? " .
" Tunang aku ? Hafique "
Dhiandra beku .
' Adrian ? Bunuh Hafique ? Bi..bila '
" tapi tak apa Dhiandra . Aku lepaskan kau sekarang ni . Aku nak tengok , macam mana Adrian rancang nak jatuhkan aku . Tapi kau kena ingat , aku tak akan berdiam. Sampai mati pun aku tak akan diam " .
Dhiandra tidak berkata .
" so ? Kau masak apa harini ? " . Soal Mimi tiba -tiba .
***
BMW dipakir di garaj kereta . Semuanya sudah selesai . Strategi baharu dibuat Mark agak menyusahkan tapi tak apalah.
" Dhia ? Abang dah balik " .
Kaki menaiki anak tangga .
" Dhia ? " .
Dhiandra yang berdiri di balkoni di tujunya .
" abang ? Abang jujur dengan Dhia . Kenapa abang bunuh Hafique " . Dhiandra menyoal .
Adrian tersentak .
" ma- macam mana "
" jadi betullah ?! Kenapa abang ?! kenapa ?! " . Dhiandra marah .
" takkan sebab Dhia masuk bilik dia abang bunuh dia ! Abang ni melampau ! Dia tak buat apa -apa pun kat Dhia ! " . Dhia makin membentak
Dada Adrian di tumbuk kasar .
" Dhia ! Dhia kata dia tak buat apa -apa . Dhia ingat kalau abang tak ada malam tu , Dhia akan selamat ke ?! Anak dalam perut tu ? Dhia yakin Dhia akan lahirkan anak abang ke ?! "
" kalau aku tahu kau memberontak macamni . Aku biar jer dia rogol kau lah ! Haaa ! Biar kau lahirkan anak jantan sial tu ! " . Segera Adrian melangkah pergi .
Dhiandra menangis . Badannya melorot kebawah
" a..abang Dhia tak mengandung " . Air mata membanjiri pipi Dhiandra .
Telefon dicapai segera menghubungi Alex .
" hello Alex ? Kau cek cctv rumah aku . Kau tengok siapa yang masuk rumah aku pagi tadi " . Arah Adrian
***
Keadaan di bilik berkumpul mereka agak tengang .
" macam mana dia boleh masuk ! " . Adrian marah .
" mana aku tahu . Ni haa ? Siap makan lagi ! " . Tunjuk Alex .
" wow . The game is begin " . Ayden di hujung sofa bersuara .
" so macam mana sekarang? " . Mark menyoal .
" cari Mimi " . Arah Adrian .
" tak semudah itu Adrian . Mimi bukan macam Zack " . Mark menyambung .
" dahtu ?! Kau nak tunggu aku mati dulu baru cari Mimi ? " .
" kalau itu yang terbaik . Why not " . Ayden menyampuk .
" diamlah setan ! " .
" okey macam nilah . Aku tahu tak lama lagi dia akan start serang kau . Jadi kau terpaksa . Terpaksa gunakan Dhiandra ... " .
" Dhiandra ? " .
" kenapa perlu gunakan Dhiandra ! ". Marah Adrian .
" tu jer mangsa yang dia boleh cari . Sebab kau sayangkan Dhia . Lainlah kalau kau sayang... " . Mark terhenti.
Pandangan dialih pada Ayden .
" apahal ?! Nak gaduh ?". Ayden bersuara .
***
Doublecheck✔️
YOU ARE READING
Mrs. Mafia
Action1 -ADRIAN UNTUK DHIANDRA🔫💀- Sniper menjadi peneman setia buat Adrian Benjamin. Membunuh sebagai hobi tradisinya. Darah yang menitis menjadi kegemarannya. Senyuman sinis menjadi senyuman berharga buatnya. Dialah Adrian, si pemilik hati Dhiandra Sof...