6

31.4K 1.6K 21
                                    

Mrs. Mafia 🔫

' Adrian untuk Dhiandra '

***

Australia,

Alex memegang fail kuning ditangan. Senarai nama musuh ditenung. Satu persatu helaian kertas diselak.

Fail itu kemudiannya dicampak ke atas meja. Ayden mengerut dahi.

"mende ni?". Soal Ayden kemudian mengigit jarinya.

"nama senarai musuh. Knight King kumpulan baru yang Zack masuk". Jelas Alex.

"aku nak tahu apa rancangan yang kau buat. Aku taknak kalini Zack terlepas lagi". Celah Adrian.

"come on Rian,kita TripleA kut, jarang kalah". Sambung Ayden.

"aku dah cuba block semua tempat yang diorang masuk. Tapi diorang dah ketatkan kawalan. Aku tak rasa yang kita akan dapat celah dengan mudah. Aku stress nak pikir benda ni".

"kau stress? Apa kata kita pergi bercuti". Ayden mengangkat kening.

"bol--"

"tak payah nak ngada -ngada. Selesaikan benda ni dulu, baru kau fikir pasal cuti". Bantah Adrian

"oh, shit".

Kuala Lumpur, Malaysia

Beg digalas Dhiandra turun dari tingkat dua.

"betul ke kamu nak pergi ni Dhia. Mummy risau lah".

"betullah mummy, Dhia dah fikir. Lagipun Isha kan ada"

"kamu jaga diri kamu dekat sana Dhia. Daddy akan hantar duit setiap bulan". Balas Tuan Ashar

"baik daddy".

Pintu kereta Isha dikuak Dhia sebelum masuk ke dalam. Dengan berat hati Dhia meninggalkan Mummy dan Daddy nya.

"maafkan Dhia Mummy, daddy, Dhia terpaksa. Dhia tak nak mummy dan Daddy malu".

Dhia memandang keluar tingkap. Dia mengeluh dengan nasibnya.

"kalau kita tak pergi party tu mesti aku tak terseksa macam ni kan?". Soal Dhia tiba -tiba.

"Dhia? Kau jangan salahkan takdir. Aku tau kau tak boleh terima semua ni. Aku minta maaf sebab tak jaga kau betul -betul malam tu".

"aku malu Isha. Kalau Hafique bagitau mummy dengan daddy, macam mana?"

"dia tak berani punya, sebab aku dah ugut dia".

"ugut?".

Isha tersenyum.

"so, kita nak pergi perth bape tahun"

"sampai aku dah ready nak balik sini".

"what?!! Kau seriuslah".

"yes, i am".

"suka hati kaulah".

***

Doublecheck✔️

Mrs. MafiaWhere stories live. Discover now