38

26K 1.2K 65
                                    

Mrs. Mafia 🔫

' Adrian untuk Dhiandra '

***

Seperti yang Ayden rancang . Strateginya masih lagi belum mengena . Semenjak dua menjak ni , Mimi masih lagi tidak menggunakan keretanya . Mungkin Mimi sudah tahu .

Ayden tak sekejam yang dijangkakan . Dia hanya mahu satu nyawa sahaja yang terkorban . Bukan dua mahupun lebih .

Mimi

Itu targetnya . Bukan pemandu teksi atau grab .

Buntu .

Itu sahaja yang difikirkan .

Perlukah dia sendiri yang membunuh Mimi . Marah menguasai jiwanya .

Malam itu , mereka menginap di rumah Dhiandra . Memandangkan Darwisha turut berada sama .

" nah , aku masak keropok lekor ni . Makanlah " . Kata Darwisha meletakkan keropok lekor diatas meja .

" wuishh , mana kau dapat keropok lekor kat Perth ni ? " . Soal Alex .

" buat ! Belilah . Aku beli dari orang yang boleh dipercayai " . Balas Darwisha .

Ayden hanya tersenyum sinis .

" cantik tapi garang nak mati " . Alex

Pandangan tajam dilemparkan Darwisha pada Alex .

" Dhia mana ? " . Soal Ayden .

" kat atas tengah mandi " . Keropok lekor disua pada mulut .

" aaaa " . Alex membuka mulut diminta disuap .

Darwisha memberotkan bibir .

" kau ni kenapa ? Tak cukup kasih sayang eh ? " . Kepala Alex ditolak .

" eleh , nak sweet sikit pun tak boleh " .

" eeee ! " .

" aku dah fikir masak masak " . Ayden bersuara .

" apa ? Kau nak masak apa ? " . Mark dari dapur membalas .

Ayden mengecilkan mata .

" aku serius . Aku nak bunuh Mimi dengan tangan aku sendiri " .

Keropok lekor yang masih dimulut dijatuhkan .

" kau biar betik doh ! " . Alex terkejut .

" ni bukan betik dah . Ni tembikaiii !! ". Jerit Mark .

Darwisha tidak mahu masuk campur. Karang dia pula yang dibunuh. TV yang dibuka hanya ditontonnya .

Walaupun ceritanya yang ... Kurang menarik .

" aku taknak korbankan nyawa lain selain Mimi . Aku tau Mimi dah tahu rancangan aku . So , biar aku handle sendiri " . Ayden melangkah pergi .

" kalau Dhia tanya aku pergi mana . Kau cakap dengan dia , aku pergi bunuh orang yang bunuh Adrian " . Kata Ayden tanpa memandang ke arah mereka .

" aku rasa otak dia ni dah sengetlah. Alex ! Kau pergi repairkan sana " . Mark .

Tanpa mereka sedar Dhia memasang telinga ditangga .

" Dhia taknak Ayden balas apa yang Mimi buat dengan cara membunuh. Dhia taknak ada orang lain yang terkorban pulak " .

Air mata menitis lagi .

***

Kereta Audi R8 dipandu laju menuju ke rumah Mimi . GPS di sebelah dipandang .

'what i want i will get . Ingat ayat aku . Sampai aku mati . Kau pun kena dapatkan apa yang kau nak ! Faham !' . Adrian

'diam lebih baik dari bersuara!'

'mati lagi baiklah' .

Air mata tiba tiba menitis mengenang setiap ayat yang dilontarkan pada Adrian .

Kenangan

Semuanya hanya kenangan

Dia tak mampu ubahnya .

Yang mati tak mungkin aku hidup balik .

Itu semua hanya mimpi .

'baik mati jerlah! ' Ayden

' aku dengan setan! ' . Jerit Adrian .

" aku rindu kau . Aku ego Adrian ! Aku ego ! Aku egoo ! Aku sayang kauu ! " . Jerit Ayden .

Stereng kereta ditumbuk berulang kali .

***

Rokok dihembuskan keluar dari mulut . Mimi tersenyum sinis melihat kereta Audi yang terpakir dirumahnya .

" anak ayam dah sampai ! " . Kata Mimi .

Ayden menendang pintu rumah Mimi .

" well , well , well. Look ! Siapa datang ?! " . Mimi yang turun dari tangga menepuk tangan .

Ayden tersenyum .

" kau bodoh Mimi . Kau bunuh Adrian . Dan kau tau apa nasib kau kan ? " . Ayden bersuara .

" aku tak sengaja " . Bahu diangkat tanda tidak bersalah.

" tak sengaja kepala bapak kau ! Adrian tu abang kau ! Aku ni abang kau ! Kau bunuh dia kenapa ?!! " . Ayden marah .

" dia bukan abang aku ! Dia kekasih aku . Yang sepatutnya aku bunuh Dhia ! Bukan dia . Tapi Dhia memang bijak " .

" kau memang sial " .

Pistol dikeluarkan .

" kau nak bunuh aku ? Bunuhlah . Tapi kalau kau bunuh aku pun , kau bukan dapat abang kau balik pun kan ? " . Mimi tersenyum menang .

" what i want , i will get ! Aku nak bunuh kau . Aku akan dapatkan " .

" goodbye ! Dear Mimi " .

Tangan bergetar memegang pistol ke arah Mimi .

Nafas dihembus berulang kali .

***

Doublecheck✔️

Mrs. MafiaWhere stories live. Discover now