Egész éjjel csak forgolódtam. Valamikor hajnalban sikerült aludnom úgy 2 órát, de így is 7 órakor már ébren voltam. Kinéztem az ablakomon, és gondolkodóba estem. Elmondani nem tudom, hogy mennyire szeretem ezt a munkát. Ugyanakkor emiatt a munka miatt került veszélybe a családom, és nem tudom, hogy így tudom-e folytatni még...
****
Már 24 órája utazunk a hipertérben, a kapott koordináták felé. Nem igazán vagyok benne biztos, hogy jó ötlet-e, de nem volt más választásom. Nem kockáztathatom Jess életét.
A javítások nagy részét befejezték, már csak apróságok vannak, de azokkal is elkészülnek, mire odaérünk. Nem szeretném, ha elbíznák magukat ezért ezt a legénységnek nem mondanám, de azt hiszem nekem vannak a legjobb embereim.
Nem valami sokat beszélgettünk Christiannal, mióta a hajómon van, de hogy őszinte legyek időm sem nagyon volt. Rendesen kivette a részét ő is a munkából. Egy percre sem fordult meg a fejemben, hogy valaha is fogok vele dolgozni, de ha őszinte akarok lenni, örülök neki, hogy velem van. Egyedül az aggaszt, hogy nem tudom miért küldték a hajómra. Azt hiszem, hogy megint kellene beszélnem vele, hátha kiszedhetek belőle valamit.
Elindultam Christian kabinjába, ami meglepően közel volt az enyémhez, konkrétan a szomszédba. Kopogtam, aztán kinyílt az ajtó.
- Ezredes! Miben segíthetek?
- Hagyjuk ezt Christian, jó? Túl sok ideje ismerjük egymást és a legjobb barátom vagy, a testvérem. Felejtsük el a rangokat.
- Ahogy szeretnéd.
- Bemehetek? - kérdeztem.
- Persze, gyere.Bementem, majd leültem az ágya szélére.
- Tudnom kell, hogy mivel bíztak meg!
- Aaron... Tudod, hogy nem beszélhetek róla.
- Te pedig azt tudod Christian, hogy nagyon sokkal jössz nekem.
- Tudom. Te pedig azt tudod, hogy a parancs az parancs.
- Nagyon jól tudom, hogy mi az a parancs, de tudnom kell, amit tudsz. Nagyon nem állnak össze a képek és szeretnék tisztán látni.
- Tudom, de kérlek értsd meg, hogy nagyon sok minden forog kockán.
- Na várjunk csak. Az oke, hogy azért küldtek a hajóra, hogy szemmel tarts engem. Azt is sejtem, hogy felhatalmaztak arra, hogy ha beszámíthatatlan lennék, át vedd a parancsnokságot. Így van? - Christian hátat fordított nekem, az ablakhoz sétált és csak bámult kifelé. Pár perccel később megszólalt.
- Igen, így. De ezt úgyis tudtad.
- Christian, kérlek... Tudnom kell. Alig egy nap múlva odaérünk a találkozó helyszínére. Bár elég nyilvánvaló, hogy csapda, én mégsem szeretnék felkészületlenül odamenni.
- Rendben, elmondom...
Azt már kitalaltad, hogy a tábornok adott utasítást, hogy szemmeltartsalak. Azt viszont nem tudod, hogy miért kaptam ezt az utasítást.
- De akkor gondolom elmondod!?
- Nagy gáz van a Földön.
- Kifejtenéd kérlek?
- Hallottál már az N.I.D.-röl igaz?
- Igen, hallottam, de nekik ehhez mi közük? Úgy tudom, hogy ez a probléma már egyszer le lett zárva.
- Ez igaz, de újra felütötte a fejét.
- Megint Goa'uldok vannak a földön?
- Úgy néz ki, hogy a kormányzat elég magas szintjeire is beszivárogtak.
- Pontosan milyen magas szintjére?
- Tudomásunk szerint az elnök is érintett lehet a dologban.
- Ezt honnan tudjuk?
- Az elnök kabinetfőnöke kereste fel az aggodalmával a tábornokot, hogy mostanában az elnöknek megváltozott a viselkedése és olyan döntéseket hoz, amik nem jellemzőek rá és veszelybe sodorják az országunkat.
- Konkrétan milyen döntésekről beszélünk?
- Legfőképpen biztonsági kérdésekről. Az Egyesült Államok erőforrásait új hajók és fegyverek építésébe szeretné beleölni, Mindezt úgy intézve hogy a szövetséges nagyhatalmak erről semmit se tudjanak.
- Ez felettébb érdekes, de azt tudni hogy miért?
- Azt hisszük azért, mert támadást akarnak indítani a szövetséges országok ellen.
- Mégis hogy jönnek ide akkor a Goa'uldok?
- Az az elméletunk hogy ők szállták meg az elnököt és valószínűleg már a kabinetfőnököt is, ugyanis miután felkereste aggodalmaval Landri tábornokot utána nem tudtuk vele felvenni a kapcsolatot nem reagált semmijen formában pedig folyamatosan próbáljuk elérni a további információkért.
- Tesó. Ez lehet, hogy hülye kérdés, de nem furcsa neked ez az egész?
- Mármint?
- Úgy értem, hogy itt a Lucian szövetség, aztán meg a Goa'uldok. Nem fura ez egy kicsit, hogy egyszerre két ellenség is most szemelt ki minket?
- Nem igazán tudom. Valahogy nem áll össze a kép.
YOU ARE READING
Aaron Stone ezredes
Science FictionAaron Stone, egy 20 éves srác, aki a gimnázium második évét végzi. Egy egyszerű ember ezen a Földön, egy egyszerű élettel. Vagy mégsem?! Hát inkább mégsem... Az iskola amolyan álca neki, hogy senki ne jöjjön rá, hogy igazából, Ő titokban az Amerika...