Emberként

309 24 1
                                    

Mephisto ugyanott ébredt ahol elájult. Felült és körbekémlelt. Nem látta az öregasszonyt sehol.

A bájital utóhatásaként megjelent a fejfájás és a gyengeségérzet. Mephisto fejében ezen kívül még a boszorkány eme szavai visszhangoztak: "Igaz szerelem csókja.....egy hónapod van rá....máskülönben visszaváltozol Farkassá"

Mephisto megpróbált felállni, de ahogy ezt megkísérelte, lábai nem tartották meg és térdre rogyott.

"Mi történik velem?"

Mephisto nagy nehezen elevickélt a folyópartig. Ekkor pedig megpillantotta tükörképét. Farakasfülei eltűntek. Kezével még a fejéhez is kapott, hogy megbizonyosodjon efelől. Valóban nem találta ott farkasfüleit. Ezután tovább fürkészte tükörképét. Nagyra nyitotta száját és látta, hogy éles szemfogai sincsenek meg.
Hátrafordult a farka után kutatva. Eltűnt.

"Az az ital tényleg hatott! Ember lettem!" -erre a felismerésre fellelkesült. Viszont egyből eszébe is jutott, hogy a boszorkányt azt mondta, hogy vissza fog térni a múltba.

Meg kellett győződnie arról, hogy ez valóban megtörtént-e. Talpraugrott. Pillanatnyi gyengesége elillant. Elindult ezt követően a házához. A házhoz, amit barátaik segítségével épített és ahol Piroskával éldegélt boldogan.

Elérkezett úticéljához, ám a háznak hült helyét találta.

"Ezek szerint tényleg visszatértem a múltba" -alig hitte el. Az egész olyan szürreális volt.

Már csak egy dolog maradt, amiről meg kellett győződnie. Ez pedig nem más volt mint Piroska. Meg kell találnia. És meg kell bizonyosodnia afelől, hogy emlékszik-e rá vagy sem. Bár valószínűleg nem emlékszik. Hiszen, ha az öregasszony nem hazudott, abba az időbe tért vissza, amikor még nem ismerték egymást.

Mephisto tudta, hogy Piroskát a faluban kell keresnie. Piroska még nem indulhatott el a nagymamához, mivel akkor már ismernék egymást.

Ezért hát Mephisto el is indult a falu felé. Az út elején futva haladt, ugyanis minél gyorsabban a faluba akart érni és látni akarta Piroskát. De hamar kifulladt. Farkasként ez sohasem fordult elő.

"Nem is tudtam, hogy ilyen gyenge egy emberi test" -gondolta.

Ígyhát nem a tervezett idő alatt, de sikeresen megérkezett a faluba. Sajnos, mivel hosszú volt az út és csak lassan tudott haladni, már kezdett lemenni a nap.

A faluba félve tette be a lábát. Farkasként csak egyszer járt a faluban, mikor a Vadász ellen jött vallomást tenni. És akkor nem fogadták túl szívélyesen.

Most viszont, emberként, már ez nem okozott gondot. A falusiak nem tulajdonítottak nagy figyelmet Mephisto érkezésének.

Mephisto ezután elindult Piroska házához. Amikor itt járt a faluban, Piroska megmutatta neki a házukat. Mephisto pedig most felidézte ezt az utat és meg is találta a keresett házat.

A ház nem tűnt ki a többi ház közül. Piros kerítés vette körbe az építmény. A ház falai fehérre voltak festve, akárcsak a többié. A ház fala mentén pedig egy virágágyás futott végig telis tele szebbnél szebb virágokkal. Piroska mesélte neki, hogy milyen nagy gonddal gondozta ezeket a virágokat.

Mephisto átmászott a kapun és a bejárati ajtó elé lépett. Kopogásra emelte a kézfejét, ám félúton meggondolta magát.

"Talán nem kéne zavarkolódnom ilyen későn" -jutott eszébe -"Még holnapig várhat..."

Mephisto elsétált a falu széléig. Egy fa tövében pedig fáradtan lehuppant és álomra hajtotta fejét.

Piroska és a Farkas 2 -A boszorkány átkaOù les histoires vivent. Découvrez maintenant