Mephisto és Mia utolérte Vanesszáékat. A boszorkány arckifejezése döbbenetről és bosszúságról árulkodott.
Mephisto nem hagyta szóhoz jutni, azonnal letámadta. Vanessza, hogy ki tudjon térni a támadás elől, elereszettte Piroskát. Mia azonnal odalépett Piroskához és távolabb vonta az eseményektől, nehogy belekeveredjen a küzdelembe és ezáltal Mephisto teljes erőbedobással tudjon harcolni.
Piroska jobb karja sajgott a boszorkány eddigi szorításától, bal karjával magához szorította fájó végtagját. Tudta, hogy most nem szabad közbeavatkoznia, a saját és Mephisto érdekében. Aggódva figyelte Mephistot.
"Istenem, kérlek vigyázz Mephistora...." -imádkozott magában.
Mephisto eközben Vanesszával nézett farkasszemet. Most vagy soha, gondolta. Hirtelen mozdulattal Vanessza felé kapott. Nem sikerült elérnie, Vanessza ismételten kitért előle.
Mephisto ismét lecsapni készült, de ekkor Vanessza a ruhája ujjából valamilyen port szórt feléje. A por nagy, sötét porfelhőt kavart. Mephisto amilyen gyorsan csak tudta, befogta az orrát. Nem tudta, mi lehet ez, de orrfacsaró bűze volt. Azt gondolta, akár mérgező is lehet. A porfelhőben szem elől tévesztette Vanesszát. Látására és szaglására nem tudott támaszkodni, így nagyon kiszolgáltatott helyzetbe került.
Első dolog, ami eszébe ötlött, hogy Piroska veszélyben lehet. Vanessza, amíg ő itt vesztegel, könnyűszerrel odasurranhat Piroskához és Miához és ismét magával ragadhatja a lányt.
De aztán azt gondolta:
"Vanessza lehet pont erre számít, hogy Piroskához visszarohanok..Különben is, Mia megígerte, hogy vigyázni fog rá, nem fogja hagyni, hogy Vanessza ismét elragadja Piroskát. Nekem most arra kell koncentrálnom, hogy elfogjam Vanesszát és véget vessek ennek az átoknak.."
Mephisto behunyta a szemét. Csak a hallására tud most támaszkodni. Egy jó darabig csend volt, csupán az erdő természetes zajait lehetett hallani. Majd egy apró mozzanat hangját hallotta a háta mögül. Megpördült, jobb karjával suhintott egyet, és valóban egy testbe ütközött. Megragadta és leterítette a földre. Ránehezedett áldozatára, nehogy el tudjon szökni.
A sűrű porfelhő lassan feloszlott. Mephisto végre újra látott és levegőhöz jutott. Akit az imént leterített pedig nem volt más, mint Vanessza.
Tőle nem messze a tőrje hevert, biztosan ezzel akarta hátulról leszúrni Mephistot.
Mia és Piroska odasiettek Mephistohoz.
Mia segített Mephistonak a földre nyomva tartani Vanesszát.
-Mephisto, nem esett bajod? -kérdezte elsőnek Piroska.
-Nem, jól vagyok - Mephisto észrevette, ahogy Piroska a karját fogja -De te viszont megsérültél....
-Ne aggódj, semmi komoly -mosolygott Mephistora. Mephisto viszonozta a mosolyát.
Mia eközben motozni kezdte Vanesszát.
-Hé! Mégis mit csinálsz? Hagyd abba!! -méltatlankodott Vanessza.
Mia nem hagyta abba a keresést. Végül meg is találta azt, amit keresett.
Diadalittasan felemelte a tárgyat.-Áhá, meg is van! -rikkantotta. A kezében a boszorkány tükrét tartotta.
Mia Mephistora pillantott.
-Amíg távol voltam, elmentem a Törpök könyvtárába. Úgy sejtettem, hogy találok valami leírást a boszorkányokról, és találtam is -egy kis szünetet tartott majd folytatta - Ha minden igaz, akkor ha ezt a tükröt most összetöröd, a boszorkány varázslatának vége szakad.
-Micsoda? Ezt a tükröt?
-Igen. A boszorkányok általuk kedvelt tárgyakhoz kötik a varázslataikat. Nézz bele a tükörbe!
Mephisto átvette a tükröt Miától és belepillantott. Régi életét pillantotta meg. Hármukat, ahogy a házuknál állnak.
-Mephisto, lehet nehéz lesz ezt elhinni, de Vanessza nem vitt vissza ténylegesen a múltba. Ez az egész csak egy illúzió. Te még mindig a saját idődben vagy, csak a varázsital, amit megitatott veled ehhez a hallucinációhoz vezetett, ami az emlékeid alapján jött létre. És Vanessza igazi célja az, hogy megtörje a lelked és felfalja. A boszorkányok csak akkor tudnak ártani neked, ha elfogadsz tőlük valamit vagy alkut kötsz velük.
Mephisto annyira valóságosként élte meg az eseményeket, nehéz volt elhinnie, hogy ez csak az elméje szüleménye. De már annyi furcsa és természetfeletti dolog történt vele, hogy képes volt ezt elhinni.
Mephisto Piroskára nézett.
-Piroska, én...
-Semmi baj. Menj vissza, neked ott a helyed. Köszönök mindent. Találkozzunk a te idődben -elmosolyodott.
Mephisto megcsókolta Piroskát.
-Mindent rendbe hozok! Hamarosan újra találkozunk.Most Miára nézett.
-Szavakkal el sem tudom mondani, mennyire hálás vagyok mindazért, mert hittél nekem, mellettem álltál és segítettél.-Ne hálálkodj -intette le Mia -Ezért vannak a barátok. Na most pedig húzz vissza a jelenbe, és hozz helyre mindent! Ha segítségre van szükséged, rám ott is számíthatsz.
Mephisto elérzékenyülten bólintott. Vetett még egy utolsó pillantást Piroskára és Miára, majd amilyen erősen csak tudta, a földhöz vágta a tükröt.
A tükör abban a pillanatban megrepedt és erős fényt bocsájtott ki magából. Mephistot elvakította a fény, majd hirtelen minden elsötétült.
ESTÁS LEYENDO
Piroska és a Farkas 2 -A boszorkány átka
RomanceHabár a Farkasok előélete tisztázódott, az ellenségesség továbbra is megmaradt. Mephisto megelégeli ezt és egy boszorkány varázslatának segítségével emberré válik. A varázslat visszarepíti őt az időben, mikor még ő és Piroska nem is találkoztak. Hog...