Kételyek

178 20 0
                                    

Mikor a falu lakói Piroska keresésére indultak, a gyerekek és az idősek a faluban maradtak.

Felix, Tom és Emily a falu bejáratánál várakoztak. Tisztában voltak a helyzet súlyosságával, ezért aggódva üldögéltek.

-Ugye jól van? -kérdezte egyszer csak Emily halkan.

-Biztosan -felelte Felix rögtön.

-Honnan tudod ennyire biztosra? -kérdezte most Tom.

Felix valójában nem tudta. Csak hinni akart abban, hogy Piroskának nem esett baja és hogy mihamarabb előkerül.

-Csak reménykedjük, hogy minden rendben lesz -mondta végül Felix, már kevésbé magabiztosan.

A várakozás a következő nap folytatódott. Aznap a távolban felbukkantak a falusiak.

A gyerekek továbbra is aggódva várták, hogy meglássák Piroskát. Ahogy a kapuhoz értek, meg is látták őt, de nem erre számítottak.

Piroska szinte hisztérikus állapotban volt. Nem vette észre a gyerekeket. Felix látta meg elsőként, ahogy több férfi közrefog valakit és megkötözve vezeti előle. Felix azonnal felismerte Mephistot. Mephisto farkasfülei és farka neki is szemetszúrt, de a fájdalmas arckifejezése még feltűnőbb volt.

Felix megállított egy nőt.
-Meg mondaná kérem, hogy mi folyik itt? -kérdezte.

-Piroskát fogvatartott az a Farkas. Szegényem, olyan sok szörnyűségen mehetett keresztül, ezért igen zaklatott most. De ne aggódjatok, hogy most már minden rendben lesz. Hamarosan jobban lesz.

-És...mi lesz Mephi...azaz a Farkassal?

A hölgy egy percre elhallgatott, majd így szólt:

-Amiatt nektek nem kell aggódnotok -mondta mosolyogva.

Mindenki visszatért otthonába. Mephistot egy pincébe zárták, Piroskát pedig hazavitték megnyugtatni.

Tom és Emily még kissé szomorkásan, de már sokkal nyugodtabban tértek haza. Felix azonban ott maradt a bejáratnál és gondolkozott.

-Felix, mit csinálsz még itt? -kérdezte valaki a háta mögül. Megfordulva Felix Johnt pillantotta meg.

-Én csak... -kavarogtak benne az érzések.

-Mond csak el, mi bánt. Talán Piroska miatt aggódsz?

-Igen, egy kicsit, de most nem ez zavar a legjobban.... -egy kis szünetet tartott, hogy összeszedje a gondolatait -Te is ismerted Mephistot, nem igaz?

John bólintott.

-Akkor nem gondolod...nem is tudom, egyszerűen csak nem gondolnám, hogy bántani akarta volna Piroskát...

John ismét bólintott.

-Én sem.

-Akkor...nem gondolod, hogy nem volt helyes így megkötözni és bezárni?

-Nem igazán tudom...annyi viszont biztos, hogy én embernek ismertem meg, és nem Farkasnak. Ezek után már nem tudom, minek hihetek és minek nem...

Egy időre mindketten elhallgattak.

-Mi fog történni vele? Mármint Mephistoval...

John szomorúan nézett Felixre.

-Kivégzik -mondta.

Felix elborzadt.

-És...szerinted megérdemli? -tette fel a vérfagyasztó kérdést.

-Nem. Szerintem ilyen bűntetést senki sem érdemel.

John feltápászkodott.

-Jobb lenne, ha most hazamennél. A szüleid már biztosan aggódnak érted.

John visszasétált a házak irányába. Felix továbbra is ott ült. Eszébe jutottak Mephisto hozzá intézett szavai.

Felállt. Elhatározta magát. Sietve elindult Piroska háza felé.

Piroska és a Farkas 2 -A boszorkány átkaOnde histórias criam vida. Descubra agora