Közelgő vég

194 17 1
                                    

A kivégzés reggelére virradt. A nap még épphogy csak felkelőben volt, de Vanessza négy férfi és a láncra vert Mephisto társaságában sétált az erdőben. A falutól távol eső ponton megálltak.

Egy vastag karó volt a földbe szúrva. Tövénél egy rakás faág volt összegyűjtve.

A falusiaknál nagyon ritka, sőt ebben a faluban először hirdettek ki halálbüntetést. A büntetés végrehajtási módja pedig minden esetben máglyahalál volt.

Mephistot megszabadították láncaitól, közben felkészültek arra, Mephisto esetleg ezt a pillanatot használja ki arra, hogy egérutat nyerjen. De Mephisto nem tett semmit, hagyta, hogy a rönkhöz kössék. A férfiak ekkor is ügyeltek a kötél szorosságára.

-Köszönöm fiúk. A többit majd én elintézem.

A férfiak összenéztek.

-Ugyan már, kisasszony. Ez nem hölgynek való feladat... -mondta egyikük kínos nevetés keretében.

Vanessza ruhája alól előhúzott egy kis selyemzsákot. Az abban levő porból öntött a tenyerébe és a férfiakra fújta.

-Azt mondtam, hogy köszönöm, elmehettek. A többit megoldom.

A férfiak erre engedelmeskedtek és visszaindultak a faluba.

Vanessza most Mephistora fordította a figyelmét. Bosszúsan látta, hogy Mephisto mosolyog:

-Ennyire szórakoztatónak találod a halálod?

Válaszul továbbra is csak egy mosoly érkezett. Vanessza ingerült lett.

-Elég jókedvű vagy ahhoz képest, hogy Piroska már nincs is életben.

-Piroska még él, ebben egészen biztos vagyok -szólalt meg végül Mephisto.

-Miért vagy ennyire biztos ebben?

Mephisto továbbra is mosolygott. Vanessza idegeire akart menni, fel akarta bosszantani. Egyfelől időt akart nyerni magának, másrészről pedig egy bosszús ellenfél nem gondolkodik tisztán, hibát követ el, késlekedik. Mephistonak pedig most pont erre volt szüksége.

-Elég jól kiismertelek téged és a kis játékaidat. A légvégsőkig húzol bennünket. Pusztán a halálomban nem leled örömöd.

-Lehet mostanra már az is igazán örömteli lenne számomra -közelebb lépett Mephistohoz -Kezdtek nagyon az agyamra menni. Mindketten. Piszkosul kitartóak vagytok.

-Ezek szerint Piroska még él -szólt közbe Mephisto.

Vanessza előhúzott egy gyufásdobozt a zsebéből. Egy szál gyufát kivett a dobozból és meggyújtotta.

-Pontosan erről beszélek. Az agyamra mész. A jelenlegi helyzetedben könyörögnöd kellene az életedért vagy legalább elhallgatni...de te még így is szájhősködsz! A szavak nem fognak megmenteni a haláltól.

-Majd meglátjuk -beszélt vissza Mephisto -Most, hogy így a végéhez közeledünk legalább elmondhatnád, mit akarsz tőlünk. A játszadozásodnak van valami konkrét célja is?

-Hirtelen érdeklődőek lettünk? -Vanessza elfújta az égő gyufát -Elmondom, de csak azért mert igen szórakoztatónak találtalak benneteket, főleg téged.

Elkezdett járkálni Mephisto körül, közben belekezdett mondókájába:

-Boszorkányként több évszázadig is élhetek. De a fiatalságom nem él ilyen sokáig. Ez az alak, amiben most látsz, csak egy rövid időtartamú varázslat eredménye. Igazi, hosszan tartó fiatalságra vágyom. Sok kísérlet után pedig rájöttem, hogy ezt elérjem, szükségem van egy fiatal, tiszta szívű hajadonra. Piroskára esett a választásom.

Mephistot körbekerülte, majd megállt vele szemben.

-És jól tettem, hogy őt- vagyis titeket- választottalak. Nagyon jól elszórakoztattatok. Ezért hálás is vagyok. De minden jónak egyszer véget kell érnie, nem igaz?

Mephisto arca elkomorult. Vanessza felkacagott.

-Ezt az arckifejezés sokkal jobban tetszik!

-Azért kínoztál, üldöztél és játszottál az érzéseinkkel....mert meg akarsz fiatalodni? Akkor van egy rossz hírem: akkor is egy rút boszorka maradsz életed végéig!

-Te kis... -Vanessza ismét előrántotta a gyufásdobozt és meggyújtott egy szálat -Nem neveltek alázatra, az biztos!

Ekkor léptek hangja csapta meg mindkettejük fülét. Valaki gyorsan közeledett.

Piroska bukkant fel.
Vanessza hangosan felnevetett.

-Hát ezt nem hiszem el!! Egyszerűen ilyen nincs! Soha nem adjátok fel, nem igaz?

Vanessza ellépett Mephistotól. A gyufa lángja kialudt.

-Azért örülök, hogy eljöttél -Vanessza széttárta karjait, ezzel is kimutatva szívélyes üdvözletét -Úgy is a legutóbb nem sikerült rendesen átbeszélnünk a dolgokat.

Mephisto ideges lett. Eddig higgadt tudott maradni, mert legbelül tudta, hogy Piroska életben van, távol Vanesszától. Most viszont elkezdett ficánkolni, próbált kiszabadulni a kötél szorítása alól. Nem akarta, hogy Vanessza bántsa Piroskát. Ki kell szabadulnia és megvédeni szerelmét.
Azonban a kötél túl erősnek bizonyult.

Piroska szabadulása után megtudta, hogy Mephisto hol van elzárva. Tudta, hogy Mephistot szigorúan őrzik, ilyenkor esélye sincs a kiszabadítására. Ezért várta ki a ma reggelt, hogy most, a kivégzés előtt mentse meg Mephistot. Felix vele akart tartani, de Piroska meggyőzte, hogy vigyáznia kell a falura, hátha
Vanessza esetleg a falusiaknak is ártani akar.

Tehát egyedül, ám elszántan érkezett.
Kezdődhet a végső összecsapás.

Piroska és a Farkas 2 -A boszorkány átkaWhere stories live. Discover now