Ik kwam van school, 'eindelijk zomervakantie' Dacht ik in mezelf.
Toen ik thuis kwam sprong ik op de bank en pakte mijn iPad. Mijn ouders waren namelijk aan het werk.Het is nu 20:00. Mijn ouders hadden al lang thuis moeten zijn. Ik deed de televisie aan. 'Mischien is er een file waardoor het zo lang duurt'
Ik keek naar het journaal, er was een gaslek. Ik was te moe dus besloot ik te gaan slapen. 'Ze zullen er morgen wel zijn' parate ik tegen mezelf.Ik werd wakker en keek naar de klok het was 8:00 uur. Ik sprong uit bed en ging naar beneden. En daar stond mijn vader. Ik gaf hem een knuffel.
'Waar is mama' vroeg ik. 'Mama ligt in het ziekenhuis vanwege een gaslek op haar werk'.Toen mijn vader net wilde gaan zitten werd er op de ramen geslagen. Wat gebeurt er in vredesnaam!! Hij keek uit het raam. Daar stonden mensen.
'Laat ons binnen!!' riepen ze.mijn vader
zette het op raam op een kiertje 'Wat moet je?!'
Zei mijn vader terug. 'Er zijn hier overal zombies, laat ons naar binnen!
NU!!' Riep een van de mensen die daar stond. Mijn vader keek hem aan.
'Ga weg van mijn grond anders bel ik de politie!' Zei mijn vader en deed het raam dicht.'Nee! Doe de deur open' Riep de man.
Toen werd er gegild. Mijn vader sprong van de bank en rende naar het raam. Daar stond een raar beest die de man zat op te eten. Mijn vader rende naar boven, want daar was ik. 'Luister we gaan het huis beter dicht maken'. Zei mijn vader tegen mij. 'Waarom?' Vroeg ik verbaasd tegen mijn vader.
'Dat vertel ik je zo wel, maar ik ga nu eerst naar de schuur, daar liggen planken die we tegen de ramen gaan spijkeren' zei mijn vader.Mijn vader liep naar buiten en was in de schuur. Hij pakte een paar planken en rende terug het huis in. Nu begon hij de ramen dicht te spijkeren.
Het was al laat toen mijn vader klaar was met timmeren. Het maakte een hoop lawaai, waardoor er meer zombies buiten waren. Mijn pa kwam naar me toe: 'Ga maar slapen ik hou de wacht'.
JE LEEST
Zombie time
ActionWat zou jij doen als er opeens een zombie uitbraak kwam? Dit verhaal gaat over een ik-persoon die dat mee maakt. Hij loopt in grote risico's van leven en dood. Hij maakt vrienden en samen proberen ze te overleven. Wanneer alles goed blijkt te gaan:...