de training

18 4 0
                                    

Ik werd wakker. Mijn vader stond voor me. 'Hoe gaat het?' vroeg mijn vader. 'Het gaat wel' zei ik terug.
Ik keek naar mijn vader. Hij had een snee in z'n gezicht. 'Wat is er gebeurt?' Vroeg ik terwijl ik naar de snee wees op z'n wang. 'Toen ik die man neer sloeg. Kwam er een andere met een mes en sneed in in m'n wang' zei mijn vader.

Ik stapte uit bed. 'Wat is er met die man gebeurt die ik bekogelde?' vroeg ik aan mijn vader.
'Hij is dood gebloed' zei mijn vader terug. 'oké' zei ik. 'Het was trouwens weer zo'n handlanger' zei mijn vader.

'Wat is er gebeurt met de leden van de Red Bast die bij ons waren?' vroeg ik.
'3 soldaten slopen naar de wapen kamer en schoten daarna de Red Bast neer'. 'Oké' zei ik terug.

'Het is toch nog steeds de zelfde dag?' vroeg ik terwijl ik op de bank ging liggen. 'Ja, het is ongeveer 2 uur geleden dat we werden aangevallen' zei mijn vader.

We liepen naar buiten. Het was erg onrustig. Angelica kwam aanlopen.
'De mensen zijn bang dat de Red Bast ons gaat aanvallen' zei Angelica toen ze bij ons stond. 'Wat kunnen we er aan doen?' vroeg ik. 'Dat weet ik niet' zei Angelica.

Na een tijdje had mijn vader een idee
'We kunnen ze training geven hoe ze om moeten gaan met wapens'
'Goed idee' zei Angelica.

Een half uur later moest iedereen die volwassen was of bijna volwassen is
Naar een groot plein komen.
Angelica nam het woord:
'Beste mensen, ongeveer een paar uur geleden werden we aangevallen door de Red Bast. Daarom willen wij dat jullie jezelf kunnen verdedigen. Jullie worden verdeeld in groepen van jong naar oud' zei Angelica.

De groepen werden verdeeld:
Jong: 16
Midelmatig: 23
Oud: 32
Elke groep had twee trainers.
Mijn vader was ook een trainer.
Ondertussen werd er ook aan het gat gewerkt.

Het werd al laat en de training was al afgelopen. Mijn vader kwam terug.
'Heb je al gegeten?' vroeg m'n vader.
'Nee' zei ik terug. Samen gingen we nog wat eten en daarna ging ik naar bed.

Zombie timeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu