shoppen

13 2 0
                                    

Ik werd wakker met het gevoel dat ik dood had kunnen zijn. Sophie was al wakker. 'Sophie wat gaan we doen?'
vroeg ik. 'Ik dacht om iets leuks te doen' zei Sophie. Ik keek haar raar aan. 'Je wilt in deze toestand iets leuks doen?!' Ik keek haar nu een beetje boos aan.

'Wat kan jij boos kijken zeg' ze begon te lachen en ik lachte een beetje mee.
'Ik heb al lange tijd niet iets leuks gedaan.'  'Wat is volgens jou leuk?'
vroeg ik.

Het was heel even stil. 'Mischien kunnen we even gaan lopen, dan kom je er wel achter' zei ik. 'Ja is goed' zei ze terug. We liepen het huis uit.

Uiteindelijk kwamen we aan bij een dorpje. 'Ik weet wat. Laten we nieuwe kleren halen' zegt Sophie. Ik keek naar m'n kleren, die waren behoorlijk kapot.

'Oké dan doen we dat' zei ik terug.
We liepen een paar winkels voorbij.
'Kom hier naartoe' zei Sophie.
'Sophie, wacht even er zijn hier ook zombies!' riep ik. Maar ze hoorde het niet en liep naar het winkeltje.

Twee seconden later rende ze weer naar buiten. 'Zombies!' gilde ze. Ik pakte m'n pistool uit mijn broekzak.
Drie zombies liepen naar buiten. Ik schoot ze neer. 'Sophie, je moet bij me blijven!' zei ik boos. 'sorry ik blijf al bij je' zei ze.

We liepen nog langs wat winkels en daarna gingen we naar huis. 'Je vond het toch ook wel leuk?' vroeg Sophie.
'Het was wel leuk, maar ik ga slapen.
Ik ben een beetje moe geworden' zei ik. 'Nou gaan dan slapen' Sophie gaf me een knipoog en ik ging naar bed.

Zombie timeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu