We zijn al een paar maanden veder.
Het leger van ons is versterkt. Angelica wilt nu gaan aanvallen, maar ik had nog een idee: 'Wat nou als we eerst die drone in de lucht doen om te verkennen of we het wel aan kunnen redden'. Angelica knikte.Een soldaat liep naar de drone en starte de drone op. De drone vloog de lucht in. Deze drone werd vroeger door het leger gebruikt. Er zat een camera aan zodat wij mee konden kijken.
De drone was aangekomen bij de
Red Bast. Het was kleiner dan ik had verwacht. 'Is dit hun basis' vroeg ik aan Angelica. 'Ik denk het wel' zei Angelica terug.We keken er nog lang naar, maar dit kunnen we wel aan. We maakte ons klaar. 'We gaan s'nachts aanvallen' zei Angelica tegen mij.
Toen het donker was, was alles gereed. Iedereen was bereid om te doden. Het is hier niet ver van daan.
Een paar kilometers dus gingen we lopen.Toen we aankwamen waren er nog 2 wachters in verschillende torens. Gelukkig waren we voor bereid en heeft iedereen een demper op zijn wapen. Mijn vader en James schoten de eerste 2 neer zodat we naar binnen konden.
We liepen naar binnen. Maar er liepen gelijk 6 mannen de trap af. Iedereen schoot gelijk. Gelukkig hadden hun geen wapens vast, daardoor waren zij dood.
We werden opgesplitst. De ene helft ging rechts en de andere helft links.
Ik ging rechts, er zaten allemaal kleine kamers. Die ontruimde we eerst. Ze zaten allemaal te slapen dus moest iedereen het met zijn mes doen.Ik liep een kamer in. 3 mannen sliepen daar. Ik stak de eerst door ze keel. Hij werd wakker. Hij probeerde nog te ademen door al dat bloed heen, maar hij stikte door het bloed. De ander 2 stak ik in het hoofd. Dat ging namelijk sneller.
Iedereen was nog bezig. Dus ik wachtte effe, maar even later kwamen er mannen onze kant op. Een stuk of 10. Mijn handgeweer. Had er twaalf. Ik richtte mijn pistool op een van de mannen. Ik schoot recht door zijn hoofd. De andere keken naar hem en toen naar mij.
Één van de mannen wilde net iets zeggen. Maar ik had hem al door zijn hoofd geschoten. 'Ga zitten en wees stil' zei ik. Toen iedereen terug was werden ze gedood.
We liepen veder ik zag de mensen die links gingen ook. We stonden nu met z'n alle voor één deur. Een soldaat van ons maakte het open en sloop naar binnen. 'Hé wat doe jij hier!' Voordat hij schoot had ik hem al neergeschoten. 'Jongens er is nog een trap' zei Angelica.
We liepen allemaal de trap op. Dit was de allerlaatste deur. Conel deed hem open. Er stonden 2 mannen één van de mannen was Shane de andere weet ik niet. Iedereen stormde nu naar binnen. Ze schrokken en wilde hun wapens pakken. Maar ik schoot in de handen van shane. Die andere schoot iemand anders al door zijn kop.
Shane schreeuwde van de pijn. 'Hier ga je spijt van krijgen!' zei Shane. Angelica kreeg een glimlach op haar gezicht. 'We hebben de Red Bast verslagen' zei Angelica. Iedereen was blij.
'Nee man dit is een buitenpost' zei Shane. 'Als de baas hoort dat jullie ons aan hebben gevallen zijn jullie er geweest'
Angelica loopt naar Shane en kijkt hem recht in zijn ogen aan. 'Conel! neem jij Shane mee' zei Angelica terwijl ze nog naar Shane zat te kijken. Conel liep op Shane af en nam hem mee. 'Ik help wel' zei James. Samen liepen ze alvast naar onze stad.
Wij doorzochten alles en we namen bruikbare spullen mee. Nu gingen wij ook weg.
JE LEEST
Zombie time
ActionWat zou jij doen als er opeens een zombie uitbraak kwam? Dit verhaal gaat over een ik-persoon die dat mee maakt. Hij loopt in grote risico's van leven en dood. Hij maakt vrienden en samen proberen ze te overleven. Wanneer alles goed blijkt te gaan:...