Ik werd wakker gemaakt door een irritante bel die rinkelde. Vermoeid stond ik op en liep naar de deur, maar voor dat ik de deur open deed, kwam Sophie binnen gerend. 'Kan het nog langzamer?!. We gaan gezamenlijk eten dus moet je wel opschieten' zei Sophie. Voordat ik wat kon zeggen was ze al weer weg.
Ik liep haar achter aan terwijl ik haar eigenlijk al lang niet meer zag. 'De eetzaal is daar' zei Shane en hij wees naar de grote zaal. Ik knikte. Ik mag Shane eigenlijk nog steeds niet maar hij is wel verandert.
Toen ik eindelijk voor de deur stond was iedereen er al. 'Kom nou!' zei Sophie die weer is kwam opduiken. 'Rustig even!' zei ik boos. Sophie hield gelijk haar mond. 'Waarom doe je zo druk, ik vertrouw het nog niet helemaal' zei ik. Sophie keek me aan.
'Wanneer vertrouw je wel iets?' 'Ik weet het niet.' De jongen van gisteren kwam naar me toe. 'Hé, alles goed?' vroeg hij. 'Niet bepaald' zei Sophie en ze liep weg. 'Kom op vertel het me' zei hij weer. 'Waarom doet iedereen als of het leven een feest is' zei ik. 'Ze weten niks beters, ik in tegendeel wel,
Shane namelijk heeft mijn vorige stad vernietigd Alpaco' zei hij.'Alpaco, daar was ik ook!' zei ik. 'O, nou ik ben Brian' zei hij. 'Brian? Volgens mij kennen we elkaar' zei ik.
Ik keek eens goed. Ja ik ken hem hij was bij me toen der brand was. 'Ja, ik dacht dat iedereen dood was dus ben ik weggerend' zei hij.We kletste nog even wat door. Tot op het moment dat brian nog een ding zei. 'Het is hier niet veilig' dat dreunde door m'n hoofd. 'Waarom niet?.' Vroeg ik. 'Ze gebruiken mensen voor proefjes' zei hij. M'n ogen werden groot.
JE LEEST
Zombie time
ActionWat zou jij doen als er opeens een zombie uitbraak kwam? Dit verhaal gaat over een ik-persoon die dat mee maakt. Hij loopt in grote risico's van leven en dood. Hij maakt vrienden en samen proberen ze te overleven. Wanneer alles goed blijkt te gaan:...