de laatste

13 4 0
                                    

Ik zat daar, op een stoel naar m'n vader te kijken. Ik was de hele tijd stil.
Sophie kwam de kamer in gerend.
'Iedereen is dood' snikte ze.
Ik liep naar haar toe. 'We moeten hier weg' zei ik.

Ze knikte en we liepen de trap op.
Ik keek rond of er niemand was.
Toen we buiten waren, zag ik een auto staan. 'Kom je?' vraagt Sophie.
'Ja, ik kom' en ik liep naar de auto toe.
De sleutel zat in de deur. Ik draaide de sleutel om en de deur ging open.

Sophie was al in gestapt. Ik kwam naast haar zitten. Ik startte de motor en we reden weg van de fabriek.

In de verte stond dezelfde auto. Ik stopte de auto. 'We gaan daar naar toe lopen' zei ik zacht.

We liepen zachtjes. Ik zag naast de auto een huis staan. Sophie stond al bij de auto. 'Niemand in de auto' zei ze. Ik hoorde iets vallen in het huis.
'Hou je wapen bij de hand. Ik had m'n mitrailleur al bij gevuld.

We liepen het huis binnen. Daar stonden vier mannen. Ik richtte op de voorste man en Schoot. Hij viel op de grond. De rest zocht dekking.

'Sophie, ga achterom' fluisterde ik.
Ze knikte en ging achterom.
Plotseling schoten ze terug. Ik zocht dekking. Iemand rende op me af, ik schoot net op tijd.

Daarna hoorde ik nog twee schoten.
'Sophie?!, ben je daar' 'Ja ik ben er!' schreeuwde Sophie. We liepen weer terug naar de auto.

Een paar minuten later kwamen we aan bij een huis. 'Hier gaan we overnachten' zei Sophie moe.
We liepen naar binnen. Sophie ging op de bank zitten terwijl ik het huis verloste van de zombies.

Toen ik klaar was gingen we wat eten.
'Wat gaan we morgen doen?' vroeg Sophie. 'Kogels halen' zei ik terug.
Het werd donker en we gingen slapen.

Zombie timeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu