gevangen

40 5 0
                                    

Ik werd wakker. James en mijn vader waren nog de enige die sliepen. 'Goede morgen' zei Conel. 'Goeie morgen' zei ik terug. Een paar minuten later werd mijn vader wakker. We maakte het eten klaar dat we vannacht hadden gevonden.

Toen we het eten op hadden gingen we op pad. We kwamen langs een museum. Mijn vader zei ' ga daar naartoe rijden' en hij wees naar het museum. 'Waarom?' Vroeg Conel.
'Omdat ik daar even wil kijken'.

Mijn vader en ik gingen vroeger altijd naar het museum.

Toen we aan kwamen hoorde ik een zombie. 'Zombie' riep Nick. James pakte een stalen buis die op de grond lag. Mijn vader maakte alvast ruimte om de deuren open te doen. 'Ik help je wel' zei Conel. Samen maakte ze ruimte. De zombie kwam dichter bij.
'O, shit' riep James. Ik keek achterom. Er was een hele horde. 'Snel!! naar binnen' zei mijn vader. Iedereen rende naar binnen. Mijn vader en Conel gooide snel spullen voor de deuren. 'Pas op' zei James die aan kwam met een kleine bank. Hij legde de bank voorzichtig op de andere spullen.

We liepen met zijn alle het dak op.
Zombies probeerde binnen te komen.
'Hier kunnen we voorlopig nog niet uit' zei James. Ik keek naar de grond 4 volle rijen met zombies die tegen de muren aan zitten. Mischien zijn het er wel 500 of nee 1000 zombies.

We liepen weer naar binnen. 'Kijk eens'! zei Nick. Nick keek naar een groot samurai zwaard dat achter glas zat. Nick pakte een stoel. 'Niet doen dan gaat het al....' te laat Nick gooide de stoel door het ruit. Het alarm ging af.

'Dat geluid trekt die beesten aan' riep mijn vader. 'Snel we moeten dat geluid uit zetten' zei ik. Mijn vader liep naar beneden.

Even later was het alarm uit. Mijn vader kwam weer naar boven toe.
'Hoe deed je dat' vroeg ik. 'Beneden zit er een kastje bent van die draden. Die heb ik door geknipt'.

We liepen naar boven. 'Hier komen we denk ik voorlopig niet uit' zei ik tegen de rest. ' Dat klopt' zei James terug.

Zombie timeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu