"Wakker worden" Ik word wakker geschud. Als ik mijn ogen open doe zie ik mijn ouders naast mijn bed zitten. Mijn moeder kriebelt me in mijn haar, net als hoe Max dit altijd doet. "We willen dat je naar ons toe komt lieverd, we missen je" Mijn vader of de man die getrouwd is met mijn moeder krijgt tranen in zijn ogen. "Ik kom niet, Ik wil blijven genieten van de mensen die om mij geven en die geen leugens voor mij hebben. Ook al ben ik ziek. Zij accepteren mij zoals ik ben. Ik ben erg blij met Anne en Florian. En mijn lieve broer en zusjes. Nee ik kan ze niet alleen laten en ze nog meer verdriet doen dan dat ik al heb gedaan toen zij hoorde dat ik leukemie heb. Ik blijf hier nog heel lang. Als het allemaal klaar is kom ik naar jullie toe. En nog eens wat.. Waarom hebben jullie gelogen tegen mij over mijn vader? Ik heb Julius ontmoet en hij zei dat hij mijn echte vader is. Is dit waar?" Ik zie mijn moeder knikken. En barst in tranen uit. Dan schrik ik wakker. Phoe het was maar een droom. Ik ga rechtop in bed zitten en maak mijn hoofd droog met een handdoek die nog naast mij lag. Dan zie ik dat Max nog naast mij ligt en ook langzaam wakker wordt. 'Lieverd, wat is er aan de hand? je ziet zo bleek.' Ik weet het niet antwoord ik terug. Ik denk dat ik over mijn ouders heb gedroomd. Ze vroegen me om naar hun toe te komen. Maar ik heb gezegd dat ik dat niet wil en dat ik bij jullie wil blijven. Hij slaat een arm om me heen en gaat dichter naast mij zitten. "Je zult wel geschrokken zijn?" vroeg hij. Ik knikte. Max kijkt op zijn telefoon en ziet dat het pas half vijf is en dat er nog genoeg tijd is om even verder te slapen. Ik ga in Max zijn arm liggen en val rustig weer in slaap.
Ik werd wakker gemaakt door Anne die naast mijn bed stond en wat spullen pakte. 'Kom je er zo uit dan kunnen we zo nog met zijn allen ontbijten'. Zei ze lief tegen mij. Ik ga rechtop in bed zitten en vraag of Anne heel even de tijd heeft om te praten. Ze knikt en komt bij mij op bed zitten. Ik vertelde haar dat ik een hele rare droom heb gehad over papa en mama. Ze duwt mij tegen zich aan en knuffelt mij. Het komt allemaal wel goed lieverd. We gaan nu lekker genieten van deze mooie en gezellige dag. Ik stap mijn bed uit en trek het setje kleding aan die ik van het jsf heb gekregen. Als ik mijn kleding aan heb komt er een visagiste. Zij doet mijn haar (eigenlijk mijn pruik) en mijn make-up. Als ik klaar ben kijk ik in de spiegel en lijkt het net of ik zelf meedoe aan het programma. Maar ik kan niet zo heel goed zingen. Anne komt kijken en krijgt bijna tranen in haar ogen zo mooi vindt ze mij. Samen lopen we naar de ontbijtzaal waar iedereen al op mij aan het wachten was. Max had naast hem twee plekjes vrij. Ik ging naast Max zitten en Anne kwam weer naast mij zitten. We hebben lang aan het ontbijt gezeten omdat het super gezellig was met zijn allen. Daarna ben ik in bed gaan liggen om nog zoveel mogelijk rust te pakken voor de aankomende uren. De jongens werden al helemaal klaargemaakt. Toen ik twee uur later de kamer van Max in kwam gelopen ging ik naast hem nog even in bed liggen. We praten lang over de liveshow. Hij heeft er heel erg veel zin in en kan bijna niet meer wachten om te beginnen. De tijd lijkt bijna stil te staan zo langzaam lijkt het nu te gaan. Als het eindelijk half drie is kunnen we nog snel even wat kleine dingetjes eten voordat de show gaat beginnen. Om kwart over drie wordt iedereen gehaald en moeten ze backstage voor de opening. we nemen van iedereen afscheid en wensen ze heel veel succes. Ik gaf Max nog snel een dikke knuffel en een kus en liep toen samen met Cassandra naar ons plekje.
Het eurovision liedje begon luid door het stadion te klinken. De show gaat nu dan echt beginnen. Ik begin nu echt zenuwachtig te worden. Als het voorstelfilmpje van de boys uitgezonden wordt en zij op het podium komen ga ik er echt voor zitten. En daar gaan ze dan echt beginnen. Tijdens het nummer zie ik iedereen wel een keer naar mij kijken. Dan kijk ik erg tevreden naar ze. Echt ze doen het zo goed. Voor ik het wist was het optreden alweer afgelopen. Ik begon te gillen en heel hard te klappen. Ook Cassandra zag ik naast mij erg tevreden kijken, en ook zij begon te schreeuwen en te klappen toen het nummer was afgelopen. En nu wordt het wachten totdat alle landen geweest zijn. Tussendoor loop ik met Cassandra even naar de familie. Julius was zo trots en heeft met volle teugen genoten van de kinderen. Ze straalde tijdens het nummer van de jongens. Ik geef ze allemaal een hele dikke knuffel. Ik ben erg blij dat ik dit met iedereen mee mag maken. Als Cassandra en ik terug lopen naar onze plek neem ik Esmèe mee. Bij onze plek kan ze de laatste optredens nog goed zien. Ze gaat bij mij op schoot zitten als we weer op onze plek zijn gekomen. Ze geniet echt heel erg. Zo lief om te zien. Na nog wat spectaculaire optredens en het groepsnummer wordt dan eindelijk de punttentelling gestart. Ik begin nu echt weer heel zenuwachtig te worden. We krijgen elke keer wel wat punten van de vakjury, maar het zijn er helaas nog niet extreem veel. Niet veel later voel ik Esmèe tegen mij aanvallen. Cassandra ziet dat ze in slaap is gevallen. Nu begint de puntentelling van de stemmers thuis. Deze kunnen allesbepalend zijn. Weer gieren de zenuwen door mijn lijf. 1 voor 1 krijgen de landen de punten. De punten beginnen erg laag. Maar dan komen uiteindelijk de landen die de meeste punten krijgen. Nog steeds heeft Nederland nog geen punten gehad. Nu komen ze bij de top 3. Nederland krijgt de meeste stemmen van de mensen thuis. Dit betekend dat ze uiteindelijk vierde geworden zijn. Echt super goed. De winnaar mag nog een keer het nummer zingen. Dan wordt het een heel groot feest gegeven op het podium. De uitzending is afgelopen, maar het feest gaat hier nog wel door. Er wordt gevraagd door de organisatie of we het podium op willen. Cassandra en ik knikken. Ik til Esmèe op en lopen richting het podium. De jongens komen onze kant op gelopen. We geven een groepsknuffel. We zijn zo trots en vooral de jongens zijn echt super blij dat ze vierde zijn geworden. Max wilt een foto van ons tweeën maken op het podium. Jannes wilt Esmèe wel even vasthouden dus geef ik haar even aan hem. Ian maakt de foto. Het is echt een super leuke foto geworden. Daarna maken Ian en Cassandra ook nog een foto samen. Als laatst maken we een groepsfoto. Esmèe is ook net wakker geworden dus die komt ook gezellig op de foto. Daarna gaat ze op de grond staan en maken we nog een foto met de groep. Er is een groot feest dat nog lang doorgaat.
JE LEEST
Er Is Nog Hoop
FanfictionAls de ouders van Melissa een ernstig auto-ongeluk krijgen en hierbij overlijden wordt ze naar een weeshuis gebracht. Er is een geschikt gezinshuis voor haar gevonden maar hiervoor moet ze verhuizen naar een andere stad. Ook moet ze naar een andere...