Het is nu een half jaar geleden dat ik hier in het weeshuis ben komen wonen. Tess is een aantal keer langs geweest en hebben samen ook een aantal leuke dingen gedaan. Vandaag komen mensen kijken of ze iemand in hun huis op willen nemen. Ik hoop dat ik met het gezin meekan naar huis. Ik verlang namelijk heel erg naar een nieuwe familie. Mijn ouders mis ik namelijk nog elke dag en hier is het ook niet altijd feest. Maar ik vind het heel fijn dat ik bij Floor terecht kan als ik het echt heel moeilijk heb. "Kinderen komen jullie naar beneden"? De bel ringt. Ik loop naar beneden naar de zaal. Daar wachten we op het gezin dat komt. Ik ben met een paar meiden in gesprek als het gezin aan komt lopen. Ik kijk naar ze met mijn vriendelijke ogen. Dan zie ik dat ze naar mij kijken en naar mij toekomen lopen. Als ze voor me staan geef ik ze een hand en vertel hoe ik heet. "Hallo, wij zijn Anne en Florian" Dan komt Floor ook in onze richting lopen. "Wat voor leeftijd hadden jullie in gedachten?" Ik kijk ze gespannen aan en zie ze dan weer naar mij kijken. "Ik denk dat we eruit zijn" hoor ik Anne zeggen. "Goed, dan kunnen we even naar mijn kantoor lopen om dit verder te bespreken." Floor, Anne en Florian lopen weg. Na ongeveer een uur komen ze weer met zijn drieën de zaal inlopen. Pff wat was dat een lang uur. "We hebben besloten dat we..." Mijn handen beginnen van spanning te trillen. Deze mensen lijken me zo vriendelijk. "Melissa meenemen" Ik kijk op. Heb ik dit nou goed gehoord? Dan komt Anne op me afgelopen en geeft me een hand. " we nemen jou echt mee meid" ik geef haar en Florian een knuffel en ren naar mijn kamer om mijn spullen te pakken. Dan komen Anne Florian en Floor mijn kamer binnen en beginnen me te helpen. "Je krijgt nu een maand proeftijd om te kijken of het echt wat is." Zei Floor. Proeftijd? Ik blijf bij deze mensen wonen hoor! Zei ik met veel overtuiging. Ik zag een glimlach op haar gezicht. Als laatst pak ik mijn knuffel en mijn oplader. Deze doe ik in mijn tas voor in de auto. Ik hoorde namelijk dat het best een eindje rijden was en dat het niet in de buurt van het weeshuis is. Als ik klaar ben lopen we nog even met zijn allen naar de zaal om van iedereen afscheid te nemen. "Waarom gaat zij al weg? Ze is hier nog niet eens zo lang." Het was de stem van de kleine Lotte. Ik loop naar haar toe en geef haar een hele dikke knuffel. Ik ga je zo missen. Fluisterde ik nog in haar oor. Dat meisje heeft echt een speciaal plekje in mijn hart en voelt echt net als mijn kleine zusje. We lopen de zaal uit en zwaai nog een keer om het hoekje. "Wacht, Melis je mag niet gaan" Weer hoor ik Lotte achter me aankomen. Ik til haar op en geef haar nog een extra dikke knuffel. Als ik in de auto wil stappen pakt ze me nog een keer bij mijn been. Floor probeert haar los te trekken. Als dat gelukt is rijd ik samen met Anne en Florian naar hun huis.
In de auto vertellen ze wat dingen over hun leven. Ze hebben eerder pleegkinderen gehad, maar gingen nadat ze achttien werden weer de deur uit. Zelf hebben ze een zoon die Ian heet. Wat een leuke naam, wat ben ik benieuwd naar hem. Ik krijg dus een broertje. In de auto word ik gebeld door Tess, die had ik natuurlijk op de hoogte gesteld dat ik naar een pleeggezin mocht. Na een rit van anderhalf uur komen we aan bij het huis van Anne en Florian. Als ik het huis instap zie ik pas hoe groot het is. Het is er wel heel rustig op dit moment. Ik denk niet dat Ian nu thuis is. "Zal ik je kamer even laten zien?" ik knik en samen met Anne loop ik naar boven naar mijn slaapkamer. Als ze de deur open doet valt mijn mond open. Het lijkt wel een balzaal zo mooi en groot. Ik ben zo blij dat ik met jullie mee mocht! zei ik en ik gaf Anne een hele dikke knuffel. "Als je wat nodig hebt hoor ik het graag. Ik ga naar beneden beginnen met het eten. Wat vind je lekker?" Ik knik tevreden. Even moet ik nadenken maar al gauw weet ik het. 'burritos'. Anne seint naar me dat ze die voor me gaat maken. Ik ben op mijn telefoon een spelletje aan het spelen als er op de deur geklopt wordt. 'binnen' roep ik. Florian doet open en zie naast hem een jongen staan. Dat moet Ian zijn denk ik dan. "Hallo, Ik ben Ian. Leuk dat je er bent" Hij geeft me een hand. Hoi, ik ben Melissa zei ik. Dan geeft hij me een knuffel. "Welkom bij ons thuis grote zus" Ik begin te blozen. "Komen jullie eten?" Hoor ik van beneden. We lopen met zijn drieën de trap af en gaan aan de keukentafel zitten. "En hoe vind je het tot nu toe hier?" Vroeg Florian heel lief. Ik zei dat ik het best spannend vond om Ian te ontmoeten en hier te zijn, maar ik vind het tot nu toe echt heel leuk. Ik moet wel weer aan de rust wennen want die had ik in het weeshuis totaal niet. "Waarom ben je in het weeshuis terecht gekomen?" Vroeg Ian. Hij kreeg daarbij een por in zijn zij. 'Nee het is goed' antwoordde ik terug. Ik begon uit te leggen dat mijn ouders waren omgekomen bij een auto-ongeluk. Toen ben ik door de politie bij het weeshuis terecht gekomen. En nu zit ik hier bij jullie aan tafel. 'Ik ben erg dankbaar dat jullie mij hebben uitgekozen en dat ik bij jullie mag komen wonen'. Als we klaar zijn met eten help ik Anne met de tafel afruimen en zet ik de vaat ik de vaatwasser, dan ga ik naar boven en leg al mijn kleding in de kast als ik de deur open hoorde gaan. Ik keek achterom en zag Anne binnen komen. "Vind je het leuk om morgen samen te gaan winkelen?" Ja antwoorde ik terug. Maar ik heb helemaal geen geld voor nieuwe kleren. "Dat geeft niet, daar zijn wij toch voor. Ik weet dat we niet je echte ouders zijn en zullen worden, maar we willen wel het beste met je voor hebben dus willen we goed voor je zorgen." Dat is echt heel erg lief. Ik geef Anne een kus op haar wang. Ze staat op en loopt naar de deur "kom je zo nog even wat drinken" Als ik antwoord gegeven heb sluit ze de deur en loopt weer naar beneden. Ik pak een joggingsbroek en een basic shirt, trek dit aan loop naar beneden en ga naast Ian op de bank zitten. Als iedereen zit besluit Ian een foto met zijn vieren te maken om mijn komst te vieren. "Even lachen zegt hij. Hij ziet er vet leuk uit. "Mag ik hem op instagram zetten?" ik knikte voor de toestemming. Lieve allemaal, ik wil jullie graag voorstellen aan mijn grote zus @Melissa_Bouwmeester. Ze komt vanaf nu bij mij wonen. Aangezien ze liever haar verhaal nog niet doet op social media laat ik dit nog even privé. Ik hoop dat jullie dit begrijpen. Lieve Melis, je bent van harte welkom bij ons en we hopen dat je het hier erg naar je zin zult hebben. Liefs je kleine broertje. Awh dit is zo lief van hem, in de tussentijd hebben we elkaar toegevoegd op social media en heb ik mijn nummer gegeven. Al snel krijg ik er wat nieuwe volgers bij. Het zijn vrienden van Ian, maar ook andere mensen die hij ook niet kent.
Het was een gezellige avond. We hebben nog wat gekletst en samen een film gekeken, daarna ben ik naar bed gegaan. Daar checkte ik nog even mijn social media en ging daarna slapen.De volgende ochtend werd ik wakker gemaakt door Anne. Het was vandaag een drukke dag. We gaan vandaag shoppen, maar we gaan ook kijken naar een nieuwe school voor mij. Ik kijk in de kast en zie nog een leuk setje liggen die ik nog aan kan trekken, daarna loop ik naar de badkamer ga ik douchen, mijn tanden poetsen en aankleden. Als ik klaar ben loop ik naar beneden en ga ik aan de keukentafel zitten. Daar zaten Anne en Florian te wachten op Ian en op mij. Maar doordat ik zolang aan het douchen was, moest Ian lang op mij wachten. Na 10 minuten kwam ook Ian eraan en konden we samen gaan ontbijten. Na het ontbijt hielp ik Anne met opruimen en pakte we de auto om naar de stad te gaan. We liepen langs de H&M waar ik een leuk setje zag aan de paspop. Die wilde ik wel passen. Toen ik de prijs zag was ik er eigenlijk al weer klaar mee en wilde weglopen. "Wat doe je?" Vroeg Anne nog. Het is veel te duur zei ik. Ze zei dat het niks uitmaakte en dat ik mocht kiezen wat ik wilde. Uiteindelijk vond ik nog wat dingen en gingen we afrekenen. Ik schrok zelf erg van de prijs, maar Anne seinde dat ze trots op mij was. Zo liepen we winkel in winkel uit, soms nog met wat kleiding of accessoires. We liepen langs de mac en gingen daar gezellig samen wat eten. We bespraken de ochtend waarbij Anne heel tevreden reageerde. "Na het eten gaan we naar het Luther Martin King College. We gaan kijken of dit een school is voor jou." Ik heb er best wel zin in. Aangezien thuis les krijgen helemaal niet zo leuk is als mensen beweren. Eenmaal bij de school aangekomen krijg ik een rondleiding van de directeur. Hij stelt een aantal vragen, waar ik op sommige geen antwoord kan geven. Ik kan alleen antwoord geven op de vraag: Welk niveau wil je hier gaan volgen? Mijn antwoord hierop was TL. Hij toetste wat dingen in op zijn computer. Dan kun je morgen even meekijken in de klas. Ik stroom in bij de klas van Ian. Dat is wel heel erg toevallig. Ik kom in de klas 3T1. Samen met Anne en de directeur liepen we naar de leraren kamer waar een leraar zat. Toevallig bleek het ook mijn mentor te worden. "Hallo, ik ben Thijs." Ik geef hem een hand en vertel hoe ik heet en wat ik kom doen. Dan vertel ik dat ik hier gister ben komen wonen en dat ik bij de familie Kuypers ga wonen. Gelukkig vroeg hij niet waarom ik hier ben komen wonen. Ik geef Thijs een hand en loop samen met de directeur en Anne weer naar buiten. "Zo ik denk dat alles zo geregeld is. Welkom bij ons op school Melissa." Ik knik tevreden en geef hem een had. 'Heel erg bedankt. En tot morgen dan.' Samen met Anne loop ik de deur uit en rijden we naar huis. Als ik thuis kom zie ik dat iemand heeft gebeld. Het nummer komt me bekent voor, maar ik kan niet plaatsen wie het is. Ik besluit het terug te bellen. Het is het weeshuis, ik krijg Floor aan de lijn. Ik vertelde wat ik gedaan had en wat voor toffe familie dit is. Dan hoor ik een kinderstem aan de lijn. Het is Lotte, ze wilt me graag even spreken omdat ze me heel erg mist. Na het telefoongesprek wordt ik geroepen voor het eten. Aan tafel kletsen we wat bij over vandaag en vertel ik tegen Ian dat ik bij hem in de klas kom, of in ieder geval dat ik morgen met zijn klas mee kan draaien. Hij reageerde enthousiast en dat lucht me op. Na het eten gaan Ian en ik een spel spelen op de Wii. Daarna drinken we nog wat, zet ik mijn wekker voor school en check ik mijn social media. Als ik dat gedaan heb ga ik slapen. Het was een drukke maar leuke dag. Ik ben benieuwd hoe morgen mijn eerste schooldag gaat verlopen.
JE LEEST
Er Is Nog Hoop
FanfictionAls de ouders van Melissa een ernstig auto-ongeluk krijgen en hierbij overlijden wordt ze naar een weeshuis gebracht. Er is een geschikt gezinshuis voor haar gevonden maar hiervoor moet ze verhuizen naar een andere stad. Ook moet ze naar een andere...