Hoofdstuk 26

26 2 0
                                    

De afgelopen dagen vlogen voorbij. We hebben ons flink voorbereid voor alle feestdagen. Over een paar dagen is het alweer kerst. met de eerste kerstdag zijn we met het gezin en tweede kerstdag weet ik nog niet. Ik heb er erg veel zin in, want ik heb een paar cadeautjes gekocht in Disneyland Parijs voor iedereen. Vandaag ga ik samen met Anne naar de stad om nog wat kleine dingen te halen. Voor het eten, maar ook nog voor wat cadeautjes. 

Als we in de stad aankomen is het erg druk. Ook komen er een een fans naar mij toe en vragen hoe het nu met mij gaat. Gelukkig gaat het nu erg goed met mij en kan ik ook steeds meer dingen doen. Als we afscheid genomen hebben gaan we nog even naar de speelgoedwinkel en naar nog wat andere winkels. Dan gaan we terug naar huis en organiseren we de laatste dingen voor kerst met het gezin. Omdat het kerstavond is heb ik aangeboden om lekker te koken. Ik ga mijn lievelingseten maken. Ian komt mij helpen en samen met de tweeling dekken we tussendoor de tafel. Na het eten gaan we met zijn allen voor de tv zitten en kiezen we een familiefilm uit. Als deze afgelopen is moet de tweeling eigenlijk naar bed, maar ik wil graag mijn cadeautje geven die ik meegenomen heb uit Disneyland. Ik pak voor allemaal het cadeautje en geef ze allemaal tegelijk. 'uitpakken maar' schreeuw ik. Iedereen wist niet hoe snel ze het cadeautje uitpakte. Voor de tweeling had ik een setje sierraden, oorbellen en een kettinkje. Voor Florian had ik een sleutelhanger met een mok van Mickey. Ik had voor Anne hetzelfde alleen een mok met Minnie. En voor Ian had ik een shirt laten maken met zijn naam, het logo van Fource en een plaatje van Mickey. (Eigenlijk had ik deze voor alle jongens) Ook voor hem had ik nog een sleutelhanger. Als iedereen het uitgepakt heeft bedanken ze me allemaal en geven ze mij een hele dikke knuffel. 

De kerstdagen zijn voorbij gevlogen. Uiteindelijk hebben we hele leuke dagen gehad en ben ik erg verwend. De tweede kerstdag Waren we met zijn allen bij ons thuis samen met alle jongens, hun ouders en broertjes en zusjes. Vandaag gaan we met zijn allen naar Max zijn huis. Hier gaan we oud en nieuw vieren. Het afgelopen jaar is er voor mij erg veel gebeurd als ik erover nadenk. Mooie en leuke dingen, maar ook hele trieste dingen. Ik kan het allemaal niet beschrijven. Ik hoop dat we het nieuwe jaar ook mooi mogen beginnen. Als we in de auto stappen vallen de tweeling en ik al snel in slaap. Zo hopen we allemaal vol te houden tot middenacht. Als we er bijna zijn word ik wakker gemaakt door Ian. 

Het is erg gezellig en Max, zijn ouders en de ouders van Jannes zijn erg druk geweest met de hapjes en de drankjes. Zo vliegt de avond snel voorbij. Voor we het weten is het al half twaalf. Met zijn allen zetten we de spullen klaar en gaan we aftellen naar twaalf uur. 'tien, negen,.....drie, twee, een GELUKKIG NIEUW JAAR ALLEMAAL' roep ik naar iedereen. Ik geef Max als eerst een kus en knuffel en dan de rest. Dan lopen we met z'n allen naar buiten en kijken we bij het vuurwerk. Het is allemaal erg mooi. Als het twee uur is begin ik met omkleden, als ik klaar ben zeg ik iedereen gedag en ga in het bed van Max liggen. 

Ik word wakker van Max die naast mij in bed komt liggen. Ik sla een arm om hem heen en ga weer verder slapen. Als ik wakker word kijk ik op mijn telefoon en zie ik dat het tien uur is. Ik besluit om mijn appjes te lezen en te beantwoorden. Iedereen slaapt toch nog, dus heb ik daar mooi de tijd voor. Na een tijdje begint iedereen voorzichtig wakker te worden. Als iedereen wakker is gaan we naar beneden en gaan we met zijn allen de tafel dekken voor iedereen. Omdat we met een hele grote groep zijn hadden we meer tafels en stoelen geregeld. Tijdens het tafeldekken hebben we samen erg gelachen. Een erg goed begin van het nieuwe jaar. Als de tafel helemaal gedekt is, maken we de rest wakker en gaan we met zijn allen aan tafel zitten waar we praten over afgelopen nacht. Maar ook vooral over het afgelopen jaar. Omdat het voor de jongens ook een mooi jaar geweest is. 

Na het ontbijt ruimen we alles met zijn allen op en maakt iedereen zich klaar om weer naar huis te gaan. Ik blijf nog een paar dagen langer bij Max. Super gezellig, want dit is de eerste keer dat ik bij hem ben. Eindelijk voel ik me goed genoeg om meer dingen te kunnen ondernemen en meer bij anderen te gaan slapen. Als iedereen weg is gaan we naar zijn kamer en besluiten we samen om een cover op te nemen. 

De dagen vliegen voorbij. Vandaag moet ik helaas alweer naar huis. We hebben het samen erg leuk en gezellig gehad. Samen dekken we nog even de tafel voor de lunch en kletsen we nog wat bij met Max zijn ouders en broer. Als we klaar zijn en alles is opgeruimd, pak ik mijn spullen en vertrekken we. In de auto zingen we verschillende liedjes. Zo gaat de tijd helaas zo voorbij.  Als we thuis zijn drinken ze nog gezellig wat en daarna moeten ze helaas alweer naar huis. Ik geef Max een dikke knuffel als we bij de deur staan. 'App je als jullie thuis zijn?' Max knikt en stapt de auto in. Niet veel later verdwijnt de auto om de hoek. 

Na twee uur heb ik nog geen papje gehad van Max en voel ik me niet lekker. na drie keer bellen krijg ik eindelijk zijn broer aan de lijn. Ik hang op als hij zegt dat hij het gaat proberen. Dan belt hij terug dat hij ze niet te pakken krijgt. Ik krijg een gek gevoel in mijn buik als ik op het nieuws voorbij zie komen dat er een ongeluk gebeurd is. Eindelijk word ik terug gebeld door Max zijn broer die vertelt dat zijn ouders een ongeluk hebben gehad. 'Hoe is het met Max' Vraag ik bezorgd en huilend. Max is de enige die ernstig gewond is verteld hij. Dan houd ik het niet meer en begin te huilen en te gillen. Op dat moment komt Ian aanlopen en probeer ik het verhaal te vertellen. Hij grijpt me om mijn nek en neemt de telefoon van mij over. Als ik wat rustiger ben legt hij uit dat Max in het ziekenhuis ligt en het erg slecht met hem gaat. Dat niemand bij hem mag komen en dat we af moeten wachten op verder nieuws. 

Er Is Nog HoopWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu